Autopsia unui esec: Cum o dai in bara cu un startup in IT si pierzi 50.000 de dolari cu o idee “epica”

Ne place sa scriem povesti despre startup-uri de succes si voua, probabil, va place sa le cititi. Cu un succes se lauda toata lumea; despre esecuri insa putini au taria sa vorbeasca in public. Antreprenorii deja rodati trec rapid peste rateuri  iar cei inteligenti invata din greseli si, pe cat posibil, cauta sa nu le repete. Cum e insa daca o dai in bara cu primul tau startup? Si, pe deasupra, arunci pe apa Sambetei si cateva zeci de mii de dolari, economiile cu care sperai sa te apuci serios de afaceri. Iata o autopsie, un dodecalog al greselilor de evitat si tot atatea lectii utile.

"A pierdut economiile (in jur de 50.000 de dolari), masina si aproape tot ceea ce aveam de valoare, un co-fondator/prieten si sanatatea - toate in aproximativ 10 luni¬. Cam asa ar arata primul paragraf din certificatul medico-legal de la autopsia unui startup decedat.

La disectie se prezinta: un fondator "non-techie", 22 de ani, cu ceva experienta in marketing online, economii de vreo 50.000 de dolari si ambitii de unicorn. 

Ne punem halatul, sortul de cauciuc, manusile chirurgicale, facem prima incizie si inventariem, impreuna cu antreprenorul, patologia startup-ului raposat:

1. Fondatorul a pornit la drum cu economii stranse dintr-o activitate anterioara. Startup-ul sau ar trebui sa fie ¬nu doar orice tip de companie de tehnologie ... ci urmatorul Facebook, Instagram, Airbnb, etc. - ceva <mare>