Smartwatch-ul cu autonomie de 30 de zile creat la Bucuresti va fi lansat in august la Londra si Los Angeles

​Vector Watch, startup-ul infiintat in 2013 la Bucuresti, va lansa in august in SUA si Marea Britanie smartwatch-ul Vector Watch care este special prin faptul ca promite o autonomie de 30 de zile a bateriei. Creatorii ceasului inteligent spun, intr-un interviu pentru ZD Net, ca pot ajunge in cinci ani la doilea brand din piata, dupa Apple si spun ca Vector arata ca un ceas adevarat, iar durata bateriei este extraordinar de utila. Pentru ca bateria sa tina atat de mult s-au facut si compromisuri: ecranul este alb negru si nu este tactil.

La targul de ceasuri de la Basel s-a lansat in martie ceasul inteligent Vector Watch proiectat de o echipa de romani care a inceput lucrul in vara lui 2014. Preturile ceasului sunt intre 199 si 349 dolari, exista o versiune cu cadran rotund si una rectangulara, iar promisiunea este ca bateria tine o luna. La ceas au contribut si fosti directori de la Timex si Nike, dar partea tehnica a fost realizata la Bucuresti. La proiect lucreaza acum 25 de oameni.

Versiunea cu cadran rotund de 44 mm se numeste Vector Luna, iar cea rectangulara se numeste Meridian si are display de 40,5 mm. Carcasa este din otel inoxidabil, iar cureaua poate fi din otel inoxidabil, piele sau silicon. Versiunea rectangulara costa 199 dolari, iar cea rotunda, 349 dolari. Ceasul are ecran monocrom si nu are touch-screen, fiind controlat prin trei butoane.

Andrei Pitis, seful proiectului, spune ca totul a pornit de la nevoia de a crea un ceas smart a carui baterie sa tina cat mai mult, fiindca majoritatea modelelor de profil trebuie incarcate zilnic, lucru absolut enervant. Pitis spune ca, desi multi au fost sceptici, el a fost convins ca poate fi scos pe piata un ceas cu autonomie de 30 de zile.

Partea tehnica a fost realizata la Bucuresti de Andrei Pitis, Dan Tudose si Irina Alexandru, insa pentru "atacarea" pietelor cu pretentii era nevoie de "intariri" cu mare experienta internationala.

Astfel, Vector Watch il are ca CEO pe Joe Santana, fost CEO la Timex, iar echipa de design a fost condusa de Steve Jarvis care a lucrat la Nike unde a proiectat bratarile de fitness devenite celebre.

Scopul a fost sa fie creat un ceas care sa arate ca un ceas, nu ca un ecran mic pe care il pui pe mana cu o curea. Ideea a fost ca cei care il vad prima oara sa spuna intai ca este un ceas traditional si abia apoi sa afle ca este si inteligent si ca se poate sincroniza cu telefonul si ca poti vedea pe el diversele mesaje primite.Totul, fara a mai fi nevoie sa scoti smartphone-ul.

Creatorii Vector Watch spun ca ceasul este rezistent la apa (pana la 50 metri adancime), iar ecranul monocrom vine cu doua mari avantaje: rezolutia este extrem de buna si display-ul este foarte usor de citit si la lumina puternica.

Vanzarile mondiale de smartwatch-uri au fost in jurul a 5 milioane unitati anul trecut si anul acesta au toate sansele sa treaca de 20 milioane unitati datorita Apple Watch. Vector are ambitii mari si spune ca ar putea ajunge la 400.000 de unitati vandute in primul an de conercializare si marele obiectiv este ca ceasul sa fie al doilea cel mai vandut in piata, dupa Apple Watch.

In iulie 2014 Vector Watch, un start-up producator de ceasuri inteligente (smart watches) a anuntat atragerea unei investitii de tip "seed", de 500.000 euro, din partea grupului GECAD fondat de Radu Georgescu.

Vector Watch a fost fondata in ultimul trimestru din 2013 de catre Andrei Pitis, fost General Manager la Ixia Romania. Andrei Pitis revenea astfel in antreprenoriat, dupa ce in ultimii ani a fost angel investor in companii tehnologice, precum CleverTaxi.  Lui i s-au alaturat co-fondatorii Irina Alexandru si Dan Tudose, cu o experienta vasta in design de produs, respectiv design hardware, si alti ingineri hardware, designeri si dezvoltatori software premiati de numeroase ori la concursuri de inovatie din Romania si din afara tarii.

Investitiile de tip seed se refera la investitii facute foarte devreme in parcursul unei companii, ajutorul fiind gandit sa ajute compania doar in primele etape de dezvoltare. Investitorul se retrage apoi si e posibil sa inceapa sa primeasca banii inapoi de la companie, daca aceasta reuseste sa se descurce in piata.