Radu Craciun, despre "nebunia" Snapchat: Pare sa fie de 10 ori mai scumpa ca Facebook, Yahoo sau Google, raportat la vanzari

​Aplicatia Snapchat starneste si acum mirarea multor economisti, dupa listarea la bursa pornind de la o valoare de piata de aproape 24 de miliarde de dolari. Economistul Radu Craciun, presedintele BCR Pensii, incearca sa explice, vineri, pe blogul sau, cum acest startup american, fara profit, infiintat in 2011, stareste aceasta "nebunie" in randul investitorilor.

Radu Craciun considera ca intermediarii ofertei publice initiale (IPO), cei de la Morgan Stanley si Golman Sachs, au estimat eronat actiunile Snap Inc. (compania care detine aplicatia), chiar in conditiile unei corectii de pret de 16% dupa primele 2 zile de tranzactionare in care pretul explodase.

"Chiar si asa, nivelul la care s-a stabilizat pretul de cateva zile este cu 34% peste pretul ofertei publice.

Iar daca va puneti intrebarea legitima in ce masura rezultatele financiare ale companiei justifica aceasta nebunie, raspunsul este urmatorul: Snapchat este o companie care nu a avut pana acum niciodata profit, ale carei venituri in 2016 au crescut la pachet cu cresterea pierderilor si care isi avertizeaza investitorii ca s-ar putea sa nu faca niciodata profit sau sa nu reuseasca sa isi mentina profitabilitatea.

Mai mult, avand in vedere ca nu are profit, un indicator precum P/E  (raportul intre valoarea de piata per actiune si castigurile per actiune - n.r.) nu poate fi utilizat pentru evaluare, deci pretul va trebui sa fie raportat la vanzari. Pe acest criteriu Snapchat pare sa fie de 10 ori mai scumpa decat Facebook, Yahoo sau Google
", scrie Radu Craciun pe blogul sau.

In acest context, economistul se intreaba daca in cazul listarii Snapchat este vorba despre nebunia investitorilor sau despre esecul intermediarilor.

Citeste intreaga analiza a lui Radu Craciun AICI