Trei tineri au lansat o aplicatie de socializare pentru liceeni. Urmatorul pas: piata din SUA. Care este strategia lor de finantare
Imagine principala
Intersect este o aplicatie de socializare dedicata in special liceenilor. Ea a fost creata de trei tineri romani, care planuiesc sa o lanseze in cateva luni si pe piata din Statele Unite pentru ca “acolo s-au lansat cele mai cunoscute aplicatii de social media si acolo sunt banii si oamenii cu experienta”, spune Laurentiu Ion, unul dintre co-fondatori. Cum functioneaza aplicatia si care este strategia lor de a obtine fondurile necesare pentru a cuceri piata americana.
Intersect este o aplicatie de socializare dedicata in special liceenilor. Ea a fost creata de trei tineri romani, care planuiesc sa o lanseze in cateva luni si pe piata din Statele Unite pentru ca “acolo s-au lansat cele mai cunoscute aplicatii de social media si acolo sunt banii si oamenii cu expertiza”, spune Laurentiu Ion, unul dintre co-fondatori. Iata cum functioneaza aplicatia si care este strategia lor de a obtine fondurile necesare pentru a cuceri piata americana.
“Intersect este o aplicatie/o retea sociala pentru liceeni, care iti arata persoane cu care te-ai intersectat in viata reala, in diverse locuri. Spre exemplu, doi liceeni se vad intr-o cafenea, sau la metrou, fac schimb de priviri, isi zambesc si, probabil, apoi regreta ca n-u vorbit. Aplicatia le da o a doua sansa. Daca nu aveau aplicatia instalata pot accesa noua functionalitate, “Time Machine” si isi aleg locul si aproximtiv ora la care s-au vazut cu o zi inaite si se pot astfel regasi prin intermediul aplicatiei. Daca ambele persoane o au deja instalata sunt recomandati automat ca prieteni”, explica Laurentiu Ion.
Cei trei fondatori ai aplicatiei, Laurentiu Ion, Alex Dobrin si Bogdan Tirca, lucreaza la acest proiect de aproximativ doi ani. Au investit in tot acest timp circa 25.000 de dolari, o parte din bani din economii proprii, iar o parte obtinuti printr-o investitie de la doi business angels romani: Sorin Deleanu si Alex Morar (co-fondator Simpli).
Bogdan Tirca, Alex Dobrin, Laurentiu Ion - fondatori Intersect
“In cei doi ani am schimbat de circa 4-5 ori directia aplicatiei. Initial am lansat o aplicatie la noi in facultate, Wabbit, care era un chat ce iti arata persoanele din jurul tau, bazat pe proximitate”, spune Laurentiu. Au renuntat la proiect dupa aproximativ un an, chiar daca a Wabbit avea aproximativ 10.000 de utilizatori. Iar in luna aprilie a anului trecut au lansat pentru testare aplicatia Intersect, care are, pana in prezent, 100.000 de utilizatori, din care 70.000 din Bucuresti. Are retentie de 75%, peste jumatate din utilizatori o folosesc patru zile pe saptamana, iar o treime de patru ori pe zi, mai spun fondatorii startup-ului.
Mai mult, ei estimeaza ca in prima luna de la lansare, Intersect va ajunge la aproximativ 50% dintre liceenii bucuresteni, adica aproximativ 150.000 de utilizatori si spera sa atinga un procent similar si in alte orase mari din tara.
Cum se pregatesc pentru piata din SUA
Cei trei au lansat acest proiect tocmai pentru a-l putea duce in Statele Unite, “in Silicon Valley pentru ca de acolo au pornit toate aplicatiile care au ajuns globale, in special cele de pe zona de social media”, declara Laurentiu.
Pentru a intra in contact cu potentiali investitori si oameni de business, el a fost de mai multe ori in Statlele Unite in ultmii doi ani.
“Am petrecut cateva luni in fiecare an in Statele Unite. Scopul principal a fost sa strangem bani pentru proiectul nostru. M-am dus acolo, prin prieteni, am cunoascut noi oameni. Am stabilit sute de intalniri, am participat la cat mai multe conferinte. Cunosti oameni care te recomada altora si in felul acesta evolueaza lucrurile”, explica Laurentiu. Dar, sublineaza ca este foarte important sa ai o lista cu oamenii cu care vrei sa discuti, sa incerci sa afli cat mai multe lucruri despre ei, sa te documentezi cat mai riguros si sa urmaresti ce investitii au facut de-a lungul timpului si sa vezi chiar si ce alti investitori au mai avut startup-urile finantate de ei.
Cei trei lucreaza, in prezent, la noua versiune ce urmeaza a fi lansata acolo. Insa pentru a intra pe piata americana au nevoie de cel putin 350.000 de dolari, sustin ei. Iar, un prim pas este facut. Au fost acceptati in programul de accelerare Unshackeld, prin care ar urma sa primeasca o finantare de tip seed, dar care sa vina in mai multe etape si din mai multe surse (rolling close) si care ar umra sa se ridice in total la circa 2-3 milioane de dolari. “ Avem 18 luni la dispozitie sa o crestem pentru a putea trece la o serie A de finantare”, spune Laurentiu.
In prima faza vor sa lanseze aplicatia doar in cateva licee, din 2 sau trei orase din SUA. “Vom porni incet, cu o comunitate de licee, care sunt unul langa altul si sa vedem cum merge de acolo incolo. Sunt cateva canale speciale, prin care vrem sa ajungem la ei, precum organizatii de voluntariat sau de cercetasi, apoi reviste si bloggeri”, a mai adaugat fondatorul Intersect.
Nu se tem de marii competitori precum Tinder, pentru ca, spune el, in viitor miza va fi pe zonele din ce in ce mai nisate chiar si in randul aplicatiilor de dating si socializare si este convins ca trendul in urmatoare perioada in acest domeniu se va baza pe trecerea de la offline catre online, adica sa intalnesti pe cineva in viata reala, ca apoi sa continui sa cunosti mai bine persoana respectiva prin intermediul internetului si al retelelor de socializare.
Ei, succes Dar mai intati traditionalul "ham-ham" de fund, cu scuzele de rigoare si sper ca fara hard feelings :) Unu: De ce nu o applicatie Facebook pentru asa ceva? Reinventati prea mult din roata, 80% sa zicem, pentru un 20% care probabil nu va face vreun trend semnificativ (mai ales pe un segment ATAT de aglomerat). Unde mai pui ca aprox oricine poate face apps pt Facebook si altele in care sa includa doar aceste features, asa ca mai bine o faceti voi. Doi: E bine ca aveti teluri frumoase, Sillicon Valley etc, dar e mai bine sa fiti realisti. Pentru a ajunge acolo, unu ca nu e musai sa mergi acolo ca sa ai succes, doi ca e nevoie sa construiesti ceva cu adevarat solid si dorit, asa ca, daca aveti vreo coaja de users momentan, folositi aceasta oportunitate pentru a dezvolta si altceva, cautati idei, adiacente sau nu, vedeti ce poate sa ii agate pe acesti users etc. Trei: Din interviu si poze pare ca tu esti marketerul care vrea sa ghideze pe cei 2 dezvoltatori. Nu esti nici primul nici ultimul care incearca asa ceva cu 2 calculatoristi pe care ii stie ca sa ii faca un magazin online de ex din care sa se imbogateasca (asta cred ca e cea mai cunoscuta situatie). Ce-ti pot spune este sa nu te imbeti cu apa rece si nici pe ei, si nici sa nu te porti ca atare visandu-te manager cu are de superioritate ci sa muncesti langa ei. Daca gresec, desigur, imi retrag cuvintele. Oricum, va urez succes!