Interviu cu un robot umanoid: La ce îl pot folosi afacerile

De la roboţii din fabrici, agricultură sau cei software la roboţii care te ajută sa faci cumpărături în supermarket sau să comanzi cina într-un resturant — toţi demonstrează că acestă tehnologie devine extrem de populară. Am stat de vorbă cu robotul umanoid Pepper, produs de SoftBank Robotics, pentru a vedea cât de evoluaţi sunt roboţii umanoizi şi am aflat de la un startup din domeniu ce poate face, la ce sunt îl folosesc afacerile și ce costuri implică aceşti roboţi.

 
 


"Robotul este ambasadorul digital al companiei. Este marca digitalizării. Poți pune robotul la intrarea în clădire, ca recepționist. Îl poți pune în supermarketuri să ajute clienții să se orienteze. (...) Avem o mulțime de bănci care folosesc robotul la intrarea în clădire, explicând persoanelor în vârstă cum funcționează bancomatul. (...) Pepper preia întrebările repetitive de genul: Care este parola pentru wifi? Unde pot gasi un taxi? Care sunt evenimentele din următoarele zile?", explică Dimitrios Prodromou, co-fondatorul Humanizing Technologies, startup-ul care dezvoltă software-ului de inteligență artificială pe care se bazează Pepper.

Antreprenorul spune că un astfel de robot are numeroase aplicații în mediul business și nu numai, clienții având posibilitatea de a personaliza dispozitivul în funcție de nevoile sale.

 
 


"Software-ul nostru permite tuturor să personalizeze robotul în funcție de ideile și nevoile lor, fără să aibă cunoștințe tehnice și fără să aibă experiență în progamare. Clienții noștri își poate pot crea propriile idei cu ajutorul robotului. Printre clienții noștri se numără o mulțime de bănci, companii financiare, corporații mari, supermarketuri și hoteluri. Pepper este peste tot în lume.

Potrivit antreprenorului, Pepper atrage mereu atenția oamenilor, aceștia fiind curioși să interacționeze cu robotul care îi poate ajuta să rezolve diferite probleme.

"Este amuzant faptul că o mașină explică cum funcționează o altă mașină, dar oamenii sunt foarte atrași de roboți — să vorbească cu el, să-l programeze, să bată palma cu el", a menționat Dimitrios.

Costurile pentru un astfel de robot se ridică la 17.000 euro pentru dispozitiv, plus software-ul și serviciul de asistență, oferite de Humanizing Technologies, care sunt pe bază de abonament.

Va "fura" Pepper joburile oamenilor?

"De când au apărut roboții, oamenii se tem că vor cuceri lumea sau că le vor lua joburile. Din păcate, în unele cazuri, precum în industrie, așa stă situația - oamenii sunt înlocuiți de roboți, dar în același timp obținem produse mai calitative. De exemplu, obținem și produse mult mai ieftine, precum mașini mai ieftine. Dacă vrei să-ți cumperi o mașină făcută de oameni, îți cumperi Ferrari sau o mașină de lux.

Întotdeauna există părți rele și părți bune. Tehnologia poate fi folosită pentru ambele. Poți folosi inteligența artificială (AI) pentru a face rău sau poți folosi AI pentru a face bine: pentru detectarea bolilor, în domeniul medical și așa mai departe.

Nu l-aș vedea pe Pepper furând jobul cuiva, deoarece nu este la fel de capabil precum oamenii. 

Robotul nu ar trebui să fie niciodată un înlocuitor pentru oameni, ci un ajutor. Există un recepționer uman lângă el, există asistenți umani în supermarket, iar Pepper preia doar întrebările repetitive de genul: Care este parola pentru wifi? Unde pot gasi un taxi? Care sunt evenimentele din următoarele zile?", a explicat developerul software-ului pe care se bazează Pepper.

Dimitrios Prodromou și robotul Pepper au fost prezenți la evenimentul GoTech World