Răzvan Tătaru

Abonamentul plătit al Meta (Facebook, Instagram) nu respectă regulamentul privind piețele digitale (DMA) a UE

Telefon cu logoul Meta în fața unui steag al Uniunii Europene

Comisia Europeană a constatat că modelul de abonament oferit de compania lui Mark Zuckerberg, Meta, pentru Facebook și Instagram fără reclame în Europa, nu respectă legislația privind piețele digitale ale Uniunii Europene (DMA), potrivit TechCrunch.

Comisia a scris, într-un comunicat de presă, că opțiunea pe care o oferă Meta „forțează utilizatorii să își dea acordul pentru combinarea datelor lor cu caracter personal și nu le oferă o versiune mai puțin personalizată, dar echivalentă, a rețelelor sociale Meta”.

Nerespectarea regulilor impuse de Digital Markets Act, care se aplică Meta și altor „controlori de acces” după data de 7 martie 2024, ar putea rezulta în amenzi de până la 10% din cifra de afaceri globală anuală.

Comisia a derulat această investigație încă din martie 2024, despre care am mai scris pe StartupCafe.ro, care a început în urma mai multor îngrijorări venite din partea ONG-urilor și a europarlamentarilor, deopotrivă.

Una din prevederile DMA cere „controlorilor de acces” (gatekeepers) să obțină permisiunea utilizatorilor înainte ca aceștia să fie urmăriți online pentru reclame, iar Meta a încercat să profite de pe urma acesteia. Astfel, compania lui Zuckerberg a început să ceară utilizatorilor 13 EUR/cont pentru a nu mai afișa reclame și pentru a nu mai fi urmăriți sau să folosească gratuit, cu reclame și cu folosirea datelor.

Parallax

Vizualizari
104
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri