Răzvan Tătaru

Mai mulți parlamentari europeni se opun modelului Meta, de abonament fără reclame pentru Facebook și Instagram

Telefon cu logoul Meta în fața unui steag al Uniunii Europene

39 de membri ai Parlamentului European au trimis o scrisoare deschisă către Meta prin care cer companiei lui Mark Zuckerberg să renunțe la abonamentul fără reclame pentru Facebook și Instagram.

Parlamentarii consideră că Meta constrânge utilizatorii printr-o „alegere falsă” între a permite reclame pe rețelele de socializare și colectarea de date pentru personalizarea acestora și a plăti abonamentul fără reclame, care garantează și faptul că plătitorii nu vor avea datele lor colectate, potrivit TechCrunch.

Scrisoarea deschisă este adresată lui Nick Clegg, președintele Meta pentru afaceri globale și fost parlamentar european.

Compania lui Zuckerberg susținea în trecut că a primit acordul Curții de Justiție a Uniunii Europene de a lansa acest abonament.

„CJUE a recunoscut în mod expres că un model de abonament, cum este cel pe care îl anunțăm, este o formă validă de consimțământ pentru un serviciu finanțat de publicitate”, argumenta Meta în octombrie 2023.

În scrisoare, însă, parlamentarii abordează direct acest argument, subliniind faptul că CJUE a stipulat doar că o taxă pentru utilizatorii care nu sunt de acord poate fi permisă dacă este „necesară”.

„Nu este necesară o astfel de taxă pentru a vă finanța serviciile. ,Plătește sau acceptă’ sugerează o alegere falsă între achiziționarea unei experiențe fără reclame sau consimțământul la urmărirea omniprezentă a vieților noastre online, urmată de publicitate bazată pe supraveghere. Există o a treia posibilitate de a prezenta publicitate contextuală care nu necesită urmărire personalizată și supraveghere. Studiile sugerează că publicitatea contextuală este aproape la fel de profitabilă ca publicitatea bazată pe supraveghere”, se arată în scrisoare.

Eurodeputații îndeamnă în continuare compania să renunțe la modelul „plătește sau acceptă” („pay or okay”) și să se conformeze cu principiile GDPR, respectând drepturile fundamentale ale cetățenilor și rezidenților UE.

Reamintim că un grup de 28 de ONG-uri și organizații pentru drepturile digitale au solicitat organismelor europene să se opună aceluiași model „pay or okay” al Meta, așa cum am mai scris pe StartupCafe.ro. Organizațiile avertizau atunci că modelul ar putea fi extins și, în cele din urmă, utilizat de „orice sector industrial cu capacitatea de a monetiza datele personale prin consimțământ”.

Parallax

Vizualizari
540
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri