CEL.ro versus eMAG: Controverse privind “publicitatea înșelătoare”

Magazinul online CEL.ro a transmis printr-un comunicat că eMAG, unul dintre competitorii săi, a fost sancționat contravențional de către ANAF pentru folosirea mărcii înregistrate CEL.ro pentru a face publicitate înșelătoare şi a-şi promova magazinul online prin intermediul motorului de căutare Google. Cum răspunde eMAG.

 
 

“eMAG a folosit, în perioada ianuarie 2018 – iunie 2019, marca înregistrată CEL.ro pentru a face publicitate înșelătoare și a-și promova magazinul online concurent prin intermediul motorului de căutare Google. Prin metode SEO și profitând de autoritatea pe care o are în motoarele de căutare a reușit să aducă o pagina din site-ul sau fără nici o legătura cu marca CEL.ro în prima pagina din motorul de căutare Google pentru a deturna vizitatorii în căutarea mărcii concurente. eMAG a folosit următorul anunț publicitar:

Cauţi www cel ro? Descopera Oferta-eMag.ro

 
 

https://www.emag.ro/search/www+cel+ro

Cumpara www cel ro online pe eMAG.ro. ⭐ Profita acum de prețuri avantajoase ✅. Gasesti mai mult decat crezi! Comanda și ai livrare și retur simplu!”, transmit oficialii CEL.ro.

eMAG recunoşte că a primit un avertisment de la ANAF şi spune că îl va contesta, dar neagă că ar fi folosit practici înșelătoare.

„eMAG nu a fost amendat și nici nu a folosit practici înșelătoare. Este vorba de un conținut generat de utilizatori, care este indexat de Google conform regulilor platformei de căutare și bunelor practici din industrie: cuvintele și expresiile căutate de clienți pe eMAG.ro sunt indexate automat în motorul de căutare Google. Indexările automate în Google nu sunt publicitate plătită. eMAG a acționat întotdeauna conform acestor regulil și bune practici si va contesta adresa formulată”, transmite eMAG.

Cu alte cuvinte, eMAG spune că a linkul: https://www.emag.ro/search/www+cel+ro şi mesajul “Cumpara www cel ro online pe eMAG.ro” apar utilizatorilor la căutări în Google după ce mai mulţi utilizatori au intrat pe pagina eMAG.ro şi au căutat în site-ul lor (expresia) “cel.ro”, iar aceste căutări s-au reflectat automat în indexările motorului de căutare Google.

Pe de cealaltă parte, CEL.ro susţine că “utilizarea textului mai sus menționat a dus la distorsionarea realității și a creat în mintea consumatorului mediu percepția falsa ca www.cel.ro poate fi accesat și de pe site-ul www.emag.ro. Unui consumator mediu, așa cum acesta este definit de Legea 363/2007, i-a fost afectată opțiunea de a alege în cunoștință de cauză. eMAG a profitat de reputația mărcii concurente pentru a crea confuzie în rândul consumatorilor și între comercianți și pentru a obține foloase necuvenite”.

Actualizare 1 - Cel.ro vs eMag.ro:

În ceea ce priveşte sancţiunea primită de eMAG, Agenția Națională de Administrare Fiscală spune că nu poate transmite detalii pentru că aceste sunt date secrete fiscale.

Actualizare 2 - Cel.ro vs eMag.ro:

eMAG atrage atenţia că acelaşi lucru se întâmplă cu afişările din Google şi în cazul căutărilor care conţin expresia "eMAG".