Claudiu Zamfir

VIDEO Idee de afacere în România, premiată cu 50.000 Euro: Închiriază costume, cămăși, butoni, șosete și pantofi bărbaților. Costurile și profitul

Thumbnail

Un antreprenor român are o afacere care prinde viteză la București și la Cluj: le închiriază bărbaților ținute complete, modificate și potrivite pentru măsurile și stilul fiecăruia, de la costume și cămăși până la butoni, șosete și pantofi. Alexandru Neștian a ridicat, marți seara, premiul întâi, în valoarea de 50.000 de euro, la competiția de idei de afaceri Startarium PitchDay 2018, iar alte 2 startupuri au primit premii de 55.000 de euro împreună. Prezentările cu care au convins juriul, dar și pitchurile celorlalți 7 finaliști pot fi urmărite mai jos, în transmisia video a StartupCafe.ro - modele valoroase pentru antreprenorii care vor să câștige încrederea investitorilor.

Alexandru Neștian spune că startupul său, iTux, este primul serviciu dn România care oferă spre închiriere costume bărbătești pentru nunți, baluri de absolvire sau alte evenimente speciale.

„Atunci când ai nevoie, la o nuntă, găsești la noi totul: costumul, cămașa, papionul sau cravata, butonii, batista de buzunar, opțional pantofii, șosetele, cămăși extra. Vrem să oferim bărbatului totul într-un singur loc”, a spus Neștian în fața juriului de la Startarium Pitch Day.

Nu este însă un simplu serviciu de închiriere, din câte spune Alexandru:

  • „Fiecare ținută este modificată pe corpul clientului, pentru a ne asigura că această ținută pică pe el ca un costum făcut la comandă.
  • De asemenea, îi și consiliem. Știți cum sunt bărbații...
  • Vrem să fim acel prieten pe care îl suni când ai nevoie de costum”.

Costurile și profitul afacerii de închirieri costume

O ținută completă pentru un bărbat este oferită spre închirerie de iTux cu 600 de lei (aproape 130 de euro).

În schimb, costul suportat de firmă pentru o astfel de închiriere este de 20-25 de euro - constând în primul rând în „costul de alterare”, pentru că ținutele sunt ajustate la măsurile clientului. Durata de viață a unei haine este de 5-10 închirieri, iar la o pereche de pantaloni, între 5 și 8 închririei, pentru că li se fac mai multe ajustări, din câte spune Alex.

La închiriere, clientul semnează un contract, care acoperă și riscurile deteriorării hainelor. „Dacă se întâmplă ceva ce pot să modific eu - pete, un nasture căzut - rămâne în sarcina noastră, dar dacă am nevoie să înlocuiesc produsul stricat de un client, trebuie să achite o taxă de 2000 de lei pe ținută închiriată. Am încercat să fac asigurare pe aceste produse, dar nu m-a primit nimeni”, a povestit antreprenorul.

În cazul în care un client nu returnează la centru hainele închiriate, iTux recurge la un avocat care încearcă să rezolve amiabil, în baza contractului de închiriere, care cuprinde și datele de pe buletinul clientului, însă, dacă nu se rezolvă așa, firma e nevoită să meargă la poliție. „Din experiență, am avut un singur caz, care până la urmă, după câteva luni de discuții, s-a rezolvat”.

Deschiderea unui punct de lucru costă 10.000-15.000 de euro, din câte spune Alex. La doi ani de la deschiderea afacerii, iTux are 2 centre de închiriere, unul la București și celălalt la Cluj-Napoca, și 5 angajați.

Cifre iTux pe scurt:

  • 500 de clienți,
  • profit de 10-12%,
  • cifra de afaceri în creștere cu 40% în al doilea an față de primul.

Unde vrea să ajungă Alex cu afacerea de închirieri de costume

Alexandru Neștian se bazează pe o piață mare a nunților: „Anul trecut au fost 24.000 de nunți doar în România, cu miri, cu socri, cu cavaleri de onoare fiecare”.

Prezența online, prin site-ul său, și marketingul digital au o contribuție esențială la afacere. „Avem marketing digital, Facebook, Google foarte mult. Dar conversia se întâmplă foarte mult offline”.

În schimb, afacerea cu închirieri de haine se lovește de dorința românilor de a deține obiecte, chiar dacă le utilizează o singură dată în viață, cum este costumul de ginere. De aici și misiunea iTux pe termen lung: reducerea risipei - „să nu mai cumpărăm, ci să închiriem”.

Argumentul său este că pentru un costum pe care plătești 1000 de euro la cumpărare, poți plăti 128 de euro la închiriere.

Mai departe, Alex vrea:

  • Să deschidă 2 noi puncte de lucru, iar din anul 2020 să înceapă să ofere afacerea altor antreprenori, în franciză.
  • Să integreze pe site-ul iTux un sistem de măsurare online, astfel încât clienții să-și poată comanda costumul pe internet.
  • Să deschidă o linie de închirieri pentru femei și una pentru copii.

Idei de afaceri IT - celelalte 2 startupuri premiante

Ceilalți 2 premianți au fost două startupuri din domeniul tehnologiei informației (IT):

  • Locul  al II-lea, 30.000 de euro – Octavic . Tehnologia Octavic ajută fabricile să adune informații din zona de producție pentru a crește eficiența, pentru a cuantifica mai bine KPI-i (n.r. - indicatorii de performanță) pentru a îmbunătăți procesele și pentru a reduce risipa. Informațiile obținute în timp real, alături de o interfață umană flexibilă, creează puntea necesară de legatură între cunoștințele umane și datele colectate automat, construind astfel fundația pentru Fabrica Inteligentă. Octavic este activ în industrii diverse: farmaceutic, auto, medical, etc.
  • Locul al III-lea, 20.000 de euro, și premiul de populariatate de 5.000 de euro – Jobful . Este o platformă online care leagă nevoile companiilor de atragere, recrutare și selecție a candidaților cu nevoile studenților de claritate și eficiență în găsirea locurilor de muncă. Platforma folosește elemente de gamification pentru dinamizarea sistemului și angrenarea tinerilor, testează abilități și îi ajută pe aceștia să se descopere și să construiască un bio corespunzător așteptărilor angajatorilor.

Ceilalți 7 finaliști care au susținut pitch-uri în fața juriului format din investitori, specialiști și antreprenori consacrați sunt:

  • 1. Aggranda - Aggranda dezvoltă roboți software (prin tehnologia RPA - robotic process automation) care preiau task-urile repetitive pe care astăzi le fac oamenii. Aceste task-uri nu aduc o valoare persoanelor care le fac, nu îi ajută să se dezvolte și îi mențin într-un punct de stagnare din punct de vedere al evoluției în carieră. Analizează procesele repetitive dintr-o companie, apoi învață roboții software să le preia. Oamenii vor avea astfel timp să lucreze la lucruri care le vor aduce o valoare mai mare atât lor, cât și companiei.
  • 2. The Human Link - Soluția este construită cu ajutorul doctorilor de la Societatea Română de Alzheimer și a grupurilor de aparținători în jurul problemelor cu care se confruntă aceștia luptând cu această boală. The Human Link include: dispozitiv cu sistem de închidere securizat, aplicație proprie + back-up server (posibilitea dublării localizarii la nevoie), asistență dedicată pe întreaga perioadă de utilizare, asigurare accident, servicii medicale, buton de urgență.
  • 3. Lyria - Este singurul brand de accesorii premium pictate manual, oferind genți și pantofi premium cu un design contemporan, concepute pentru femeia cu un stil propriu bine definit, care vrea să iasă din anonimat și să își completeze stilul cu un accesoriu cu care se identifică.
  • 4. Taraba Virtuală - Este un produs software dedicat vânzării și consumului de produse locale alimentare. Producătorii își creează singuri cont pe platforma, urmând să fie validați fizic din punct de vedere al actelor, dar și al produselor. Odată activați, în condițiile unui contract de colaborare și odată configurările de cont efectuate (preț produse, comanda minima, ziua de livrare preferată) producătorii devin vizibili pentru clienți în zonele de distribuție alese. Clienții vor vedea apoi producătorii din zonă, pot comanda iar producătorul le va livra.
  • 5. Parking Spotter - Este o soluție inovativă care ajută soferii să găsească cel mai apropiat loc de parcare, iar pe proprietarii de parcări să își îmbunătățească procesul operațional, toate acestea prin analiza fluxurilor video ale camerelor instalate în parcari. Aplicaţia este, de asemenea, utilă şi managerilor de parcări. Soluţia software permite descărcarea de rapoarte complexe, care cuprind numărul de maşini prezente în parcare, numărul de locuri goale sau cele mai aglomerate sectoare. În plus, se poate realiza o geolocalizare a diferitelor incidente (parcare pe loc interzis, furturi, accidente etc.) din parcare, astfel încât personalul de securitate să poată ajunge rapid la locaţiile respective.
  • 6. Cup&Candle. Afacarea Oanei Botezatu este un atelier de producție locală de lumânări parfumate, făcute manual din ceară naturală de soia 100%, o ceară netoxică și eco-friendly. Lumânările Cup&Candle sunt turnate în recipiente reciclate și reciclabile, produse în România. În prezent, au trei tipuri principale de produse: lumânări turnate în sticlă reciclată, tăiată și șlefuită manual, lumânări turnate în porțelanuri și ceramică vintage, lumânări turnate în pahare de vin, borcane de sticlă ambra
  • 7. UCook - Este un kit de gătit a cărui valoare constă în aceea că simplifică și încurajează gătitul acasă din ingrediente sănătoase și diminuează risipa de alimente. Este un produs în premieră în piața românească, un alt fel de-a găti: Primești acasă un pachet cu ingrediente proaspete, selecționate de la cei mai buni producători, gata porționate, din care prepari cu ușurință o masă pentru 2 persoane. Livrat refrigerat la tine acasă cu instrucțiuni simple și clare de gătit. Ușor de preparat, în maxim 40 minute, cu rezultate sigure. Ucook este un produs al GoodFood Enterprises, firmă specializată în distribuția de mâncare de calitate de la mici producători sau producători cu certificări Bio/ecologice.

Peste 170 de idei de afaceri și startupuri s-au înscris în ediția 2018 a competiției organizate de Impact Hub Bucharest și ING Bank România. Printre criteriile care au dus la selecția celor 10 finaliști se numără: potențialul de creștere, problema pe care o adresează, competiția, piața pe care își desfășoară activitatea, experiența membrilor echipei, calitatea prezentării.

Citește și:

Parallax

Vizualizari
12497
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri