Un site de joburi sau de jocuri - Platforma românească de recrutare prin gamification
Raluca Abrihan

Un site de joburi sau de jocuri - Platforma românească de recrutare prin gamification

Thumbnail

Trei tineri pasionaţi de jocuri şi de antreprenoriat s-au gândit să îmbine cele două interese într-un startup. Aşa a apărut Jobful, o platformă de recrutare, unde cei care îşi caută un job nu aplică printr-un CV, ci trebuie doar să se joace.

Ioana Cepoi a lucrat mai mulţi ani în echipa Universităţii Alternative, unde se ocupa de zona de gamification şi de tot ce înseamnă organizarea comunităţii, Bianca Ene – cu experienţe pe zona de HR şi Mihai Cepoi, absolvent de Automatică şi Calculatoare la Politehnică şi cu o vastă experienţă în vânzări, în multinaţionale, sunt cei trei fondatori ai platformei Jobful.

Totul a început în urmă cu doi ani din pasiune pentru jocuri.

În primul rând ne-am dorit să facem gamification, să facem procese interesante prin elemente de joc şi am zis de unde să începem? Ne-am hotărât să începem cu procesele de resurse umane, că acolo sunt oamenii şi acolo poţi să ai impact şi să construieşti niste lucruri mişto – pvoesteşte Mihai Cepoi.

Au început să discute cu mai multe companii mari, care s-au arătat deschise ideii de a testa conceptul de gamification în activităţi ce ţin de domeniul resurselor umane.

Am făcut un proiect cu Vodafone, pe onboarding (mecanism prin care noii angajaţi învaţă ce trebuie să facă la noul job), care a mers foarte bine, un proiect cu Universitatea Alternativă pe camp-ul lor, un proiect cu o firmă de IT - pe diferite procese, cum este cel de onboardinag, sau un alt exemplu, în cazul acestei firme, programatorii nu prea introduceau timp în sistem şi proprietariul companiei şi-a dorit să găsim o modalitate prin care ei, prin joc, să introducă timp în sistem. Am construit un joc prin care cei care aveau cel putin 6 ore in sistem primeau puncte, formau echipe care adunau anumite scoruri, iar la finalul zilei aveam un clasament, echipele se provocau între ele, totul era o experienţă de joc, dar rezultatul la finalul zilei s-a simţit în veniturile companiei din simplul motiv că angajaţii băgau orele în sistem.

Tot construind proiecte pe zona de gamification am ajuns şi la partea de procese de recrutare. Mi-am dat seama ca am putea realiza un produs de sine stător, care să fie folosit de mai multe companii, nu dedicat doar unei singure firme – mai spune Mihai.

Aşa a apărut Jobful, anul trecut în iunie, într-o variantă pilot.

Era dezvoltat pe Wordpress şi fără nicio investiţie de promovare a atras în primă fază aproximativ 400 de utilizatori. Am discutat atunci cu Microsoft, care s-a arătat foarte interesată de proiect - spune Mihai.

Au continuat să lucreze la îmbunătăţirea platfromei, iar în momentul în care au lansat o nouă versiune pilot au reuşit să atragă alţi 1.500 de vizitatori, dintre care peste 1.000 au intrat pe platformă să facă provocările misiunii, practic au devenit primii testeri ai platformei.

De ce gamification în recrutare?

Am început să vorbim şi cu oameni de HR şi cu tineri profesionişti şi studenţi, adică potenţiali candidaţi. Am găsit două mari provocări. Şi anume, la studenţi nemulţumirea că trebuie să îşi completeze un CV de fiecare dată, că nu le place neapărat să se laude cu nişte lucruri, vor mai degraba să le demonstreze, că procesul de căutare al unui loc de muncă este dificil pentru că trebuie să aplice la joburi peste tot, să meargă la târguri de carieră şi să stea apoi să aştepte să fie sunaţi. Este neplăcut pentru ei tot acest proces. La cei care recrutează povestea este diferită, dar la fel de neplăcută. Ei postează undeva un job sau participă la evenimente de carieră, primesc câte 300 de CV-uri, alocă câteva secunde fiecăruia, ca la final să rămână doar cu 10 care li se par relevante şi pe ai căror candidaţi trebuie să îi contacteze. Aşa că, am zis să luăm cele două părţi şi să le aducem împreună.

Cum funcţionează platforma

Candidatul intră pe platformă, începe să completeze câteva misiuni, în tot acest timp platforma îi construieşte CV-ul. Există apoi nişte academii făcute de Jobful împreună cu TestCentral, care este consorțiu de editori de teste, adică de companii de consultanță specializate în adaptarea, etalonarea, publicarea și distribuția de instrumente psihometrice – se arată pe site-ul companiei.

Am început să lucrăm la skills assessmentss – evaluarea de aptitudini, iar impreună cu un psiholog de la TestCentral am construit această parte: cele mai căutate abilităţi – însemnând proactivitate, gândire logică, lucrul în echipă – explică Mihai.

Candidaţii întâlnesc diferite elemente de joc, trebuie să treacă prin diferite misiuni, iar în urma acestor misiuni algoritmul platformei extrage caracterisitici ale candidatului, i se face profilul, care este prezentat apoi angajatorilor.

Pe de cealaltă parte, companiile nu mai au nevoie să treacă prin sute de CV-uri. Pun anumite filtre în platformă (ex: gândire logică, 3-5 ani experienţă, limba franceză) şi îi apar doar candidaţii relevanţi în funcţie de filtrele selectate. Îşi aleg de acolo candidatul dorit şi îi trimit o invitaţie. Candidatul are la dispoziţie 48 de ore pentru a răspunde la invitaţia respectivă.

Doar în cazul în care un candidat acceptă invitaţia, compania care recrutează trebuie să plătească o taxă către platformă.

Am mai făcut un pas – sunt companii care îşi aleg candidaţii potriviti, doar că durează foarte mult onboardingul, până când devin productivi. Aşa am făcut şi partea de Academy, pentru cei care caută anumite hard skilluri (specialişti pe un anumit domeniu). Construim academii impreună cu companiile, iar când candidatul termină perioada de pregătire din academia respectivă, compania este anunţată şi poate să îi trimită o invitaţie candidatului ştiind că are exact cunoştinţele şi aptitudinile dorite.

De asemenea, ne dorim să mai lansam o parte de recrutare pentru firmele mici şi mijlocii, Jobful IMM – unde lucrăm împreună cu Banca Transilvania şi Microsoft. Funcţionează pe model freemium, primele 3 recrutari sunt gratuite, abia după care firma va plăti un abonament – mai spune fondatorul startup-ului.

În prima jumătate a anului startup-ul a îregistrat o cifră de afaceri de 30.000 de euro.

Unul dintre planurile fondatorilor este de a se lansa şi în Marea Britanie şi vor să participe la cât mai multe eveniemente dedicate startup-urilor. Mai mult, Jobful este unul dintre cele startupuri românești au fost admise în acceleratorul de afaceri Sperik.

De asemenea, firma Playful, care se află în spatele platformei Jobful speră să obţină o finanţare de 200.000 de euro din fonduri europene (prin politica de coeziune, POC), prin care să dezvolte un alt proiect o platformă de learning prin care ofere pachete educaţionale pentru companii, cu diverse curisuri pentru angajaţi.

Vizualizari
3504
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings