Claudiu Zamfir

Peste 36.000 de IMM-uri au vândut pe eMag Marketplace în anul 2020

Thumbnail

Peste 36.000 de firme mici și mijlocii (IMM) erau listate, în anul 2020, pe  eMAG Marketplace, pentru a-și vinde online marfa, în România, Bulgaria și Ungaria, a comunicat, miercuri, grupul românesc de e-commerce eMAG, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro.

Astfel, numărul de selleri independenți pe platforma de marketplace a eMAG a crescut cu 80% în anul 2020 față de 2019. Platformele de comerț online au reprezentat pentru o serie întreagă de firme o soluție de continuare a activității pe timpul pandemiei COVID-19.

„eMAG Marketplace este unul dintre vectorii de creștere ai companiei” și se înscrie „obiectivului de susținere a antreprenoriatului digital”, a precizat grupul eMAG.  Business-ul românesc se concentrează „pe dezvoltare internațională și comercianții din Marketplace, dar și pe dezvoltarea companiilor antreprenoriale românești care vor să se extindă internațional”

Odată cu intrarea într-o nouă etapă de dezvoltare, eMAG își propune să își consolideze prezența în regiune prin investiții de 3,2 miliarde de lei pentru a deveni un ecosistem regional de tehnologie.

Investițiile vor susține crearea de infrastructură logistică prin extinderea rețelei easybox, dar și printr-un nou centru logistic, cu o suprafață 130.000 de metri pătrați,  care permite integrarea a 1.000 de selleri în programul Fulfilment by eMAG.

Valoarea investiției în noul hub este de 90 de milioane de euro.

Afacerea eMag a crescut mult în anul 2020

Veniturile grupului eMAG pe anul 2020, inclusiv cu operațiunile din Ungaria și Bulgaria, reflectă creșterea pe care a avut-o domeniul comerțului online pe perioada pandemiei COVID-19, când consumatorii s-au îndreptat către cumpărăturile pe internet, pentru mai multă siguranță.

În anul 2020, grupul eMAG a avut venituri de 8,93 miliarde de lei, potrivit informațiilor transmise miercuri StartupCafe.ro.

În 2019, cifra de afaceri la nivel de grup fusese de 5,6 miliarde de lei, conform datelor prezentate anul trecut de companie, citate de ZF.ro. Teoretic, veniturile unei companii pot fi mai mari decât cifra de afaceri, dar în comerț online, de multe ori, coincid sau sunt apropiate.

Dacă facem o comparație între cele două valori,  veniturile din anul 2020 au fost cu aproape 60% mai mari decât cifra de afaceri comunicată pe anul 2019.

Revenind la anul 2020, veniturile eMAG în România au reprezentat 5,42 miliarde de lei (mai mult de 1 miliard de euro).

La rândul lor, operațiunile din Ungaria și Bulgaria au înregistrat o creștere importantă, de 87%, ajungând la 2,1 miliarde de lei, conform eMag.

Dante International SA, compania care cuprinde eMAG România, Fashion Days România şi realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria şi eMAG Ungaria, a înregistrat o cifră de afaceri de 6,72 miliarde de lei în anul 2020.

Grupul românesc de comerț online spune că „rezultatele confirmă o primă etapă de dezvoltare accelerată a ecommerce și reflectă investițiile în tehnologie, infrastructura logistică, în dezvoltarea internațională și a eMAG Marketplace”.

„Anul 2020 a fost unul complicat, în care, la început ne-am adaptat din mers, investind în programe de work from home, dar și în siguranța angajaților din prima linie. Tot ecosistemul de ecommerce, format din furnizori, comercianți în Marketplace, curieri, tehnologie, cei 7.500 angajați eMAG, a servit foarte bine clienții în momentele grele ale pandemiei. Am ajutat autoritățile în lupta impotriva pandemiei cu materiale sanitare necesare, care nu se găseau la momentul respectiv, în valoare de 12,5 milioane de lei prin programul Donează pentru linia întâi. Nu în ultimul rând, am dezvoltat servicii pentru clienți, adaptate noului context. În continuare vom investi în creștere, cu focus pe dezvoltare internațională și comercianții din Marketplace, dar și în companii antreprenoriale românești care vor să se dezvolte internațional” - a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Pe plan internațional, în Ungaria, unde ținta este de vânzări de un miliard de euro în următorii patru ani, compania a deschis deja primele showroom-uri și a instalat 160 de unități easybox. În Bulgaria, eMAG a inaugurat primul showroom și se va concentra în continuare pe dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor sale către clienți.

De asemenea, eMAG se află în plin proces de transformare a operațiunilor sale pentru a reduce emisiile de carbon. În 2020, a neutralizat prin compensare amprenta de carbon a operațiunilor sale, ajungând la net zero, și s-a angajat să reducă amprenta de carbon a produselor și serviciilor pe întregul lanț de aprovizionare la zero în următorii 10 ani.

eMAG - o istorie de 20 de ani, pe scurt

Magazinul online eMag a fost lansat în anul 2001, de către antreprenorii Radu Apostolescu, Dan Teodosescu și Bogdan Vlad, la 7 ani după ce Jeff Bezos a deschis Amazon.com la Seattle.

Din anul 2012, eMag este controlat de fondul de investiții sud-african Naspers. În prezent, eMag este inclus în Prosus,  vehicul investițional al Naspers, în care fondul de investiții și-a grupat afacerile online. Prosus este listată la Bursa Euronext de la Amsterdam și la Bursa de la Johannesburg.
 
eMAG este un pionier al comerțului electronic din România și a devenit un lider regional, exportând modelul local cu succes în Bulgaria și Ungaria.

De 20 de ani, compania investește constant în servicii bazate pe tehnologii dezvoltate în România, care ajută clienții să economisească timp și bani.

Cu o gamă de produse în continuă creștere atât prin oferta proprie, cât și prin partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, de oriunde. Clienții beneficiază de servicii cu valoare adăugată precum livrarea la easybox și livrarea rapidă prin tazz by eMAG, serviciul premium Genius, prin care clienții beneficiază de livrare gratuită și rapidă, 30 de zile drept de retur, returnarea rapidă a banilor prin Instant Money Back, deschiderea coletului la livrare, call center 24/7, finanțare în rate prin eCredit și aplicația de mobil.

Grupul eMAG are în portofoliu brandul eMAG, retailerul online de modă Fashion Days, magazinul specializat în produse IT şi electronice PC Garage, compania românească de curierat rapid, local, național și internațional Sameday Delivery, atelierul de reparații Depanero, agenția de marketing online Conversion Marketing, platforma de livrări la domiciliu de mâncare și alte produse necesare casei tazz by eMAG și compania de software Zitec.

 

Parallax

Vizualizari
1773
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri