Claudiu Zamfir
Patru branduri românești, Banca Transilvania, Mobexpert, Bitdefender si eMAG, au lansat platforma „Donează pentru linia întâi”, unde se pot oferi contribuții online pentru furnizarea de măști și alte materiale de protecție pentru medicii, militarii și polițiștii care luptă în aceste zile împotriva epidemiei de coronavirus COVID-19, în România.
Cele patru companii românești au donat până acum 4 milioane de lei cumulat și s-au implicat in achiziții, distribuție și în organizarea platformei de donații - se arată într-un apel, pe blogul Băncii Transilvania.
Mai departe, inițiatorii campaniei îi cheama „pe toti cei care au posibilitatea să li se alăture, pentru a ajuta medicii și personalul sanitar, precum și politistii, armata și jandarmii, care depun eforturi supraomenesti în aceste zile în lupta pentru viață, contra pandemiei COVID-19”.
Până acum au fost contractate peste 40 de milioane de măști, mănuși, combinezoane și peste 2 milioane de măști FFP2. Produsele ajung saptamanal în România cu avioane cargo charter, inclusiv cu avioane Tarom de pasageri, transformate în cargo. Necesarul de produse este centralizat saptamanal de către Departamentul pentru Situații de Urgență în colaborare cu Ministerul Sănătății, iar pe baza acestui necesar se realizeaza distributia către cei din linia întâi: spitalele, DSP, Ambulanța, SMURD, Armata, Poliția, Jandarmeria.
Donatiile se pot face online sau prin transfer bancar, toate detaliile sunt pe www.emag.ro/doneaza. Tot aici vor fi toate informatiile centralizate despre sumele donate, produsele si beneficiarii catre care au fost distribuite, detalii despre produse, preț si cantitate. „Obiectivul este sa strângem donatii lunare de 50 de milioane de lei”, mai spun cele 4 companii românești.
Ce spun liderii celor 3 companii românești inițiatorare: