Claudiu Zamfir
Magazinul online de haine și accesorii Fashion Days, înființat în 2008 și cumpărat de eMag în 2015, a anunțat marți că a trecut pentru prima dată pe profit, în ultimele 6 luni ale anului 2019.
„Îmbunătățirea serviciilor de livrare și stocul ofertant au dus la creșterea numărului de comenzi și a valorii medii a coșului de cumpărături, un mix de elemente care a generat vânzări cu 30% mai mari față de 2018”, a spus Robert Berza, general manager Fashion Days.
În anul 2019 Fashion Days şi-a schimbat strategia de „achiziţie de branduri”, gamele de top având acum o pondere mai mare în mixul de branduri comercializate
De asemenea, „accesul facil și rapid la aplicație” face ca explorarea întregii oferte Fashion Days să fie realizată în cea mai mare măsura prin intermediul acestei platforme, generând peste 50% din trafic și aproape 70% dintre comenzi. Astăzi, cel puțin 600.000 de telefoane sau tablete înregistreaza cel puțin o vizită prin aplicațiile iOS sau Android lunar.
Fashion Days a fost fondat în anul 2008 de către doi antreprenori elvețieni: Jan Vichr și Markus Okumus. În 2015, magazinul online a fost preluat de eMag (brand operat de firma Dante International). eMag și Fashion Days se află acum în portofoliul fondului de investiții sud-african Naspers, alături de alte afaceri online care operează în România: OLX, Autovit.ro, PayU etc.
Și eMag a fost anul trecut pe profit, potrivit CEO-ului companiei, Iulian Stanciu. „Anul trecut, am fost pe profit (entitatea eMAG). În România eCommerce-ul este pe profit de câţiva ani. Toate firmele din grup s-au îmbunătăţit anul trecut”, a spus Stanciu, într-un interviu acordat StartupCafe.ro.