Redacția StartupCafe.ro

Studiu: Magazinul online Notino întrece Sephora și Douglas la prezență și maturitate digitală

Thumbnail

Comerțul online cu produse cosmetice este din ce în ce mai competitiv dar categoria este mai curând dominată de jucători globali și regionali. Apar tot mai multe magazine locale dar sunt încă mici și insuficient dezvoltate digital.

Un studiu care a analizat 18 magazine online de cosmetice arată că cel mai bine plasat magazin de e-commerce - ca prezență și maturitate digitală este Notino.

Potrivit Studiul InsightOut Map 2021, care analizează prezență digitală a peste 100 de magazine online, din cinci categorii mari de comerț electronic, Cosmetice este categoria cu cel mai puțin trafic din studiul pe 2021. 

Magazinele online analizate au ”cu 30% mai puțin trafic decât cele din următoarea categorie, care este Home” (n.r. - adică magazinele care vând produse pentru casă și decorațiuni interioare), remarcă autorii studiului. 

Categoria este cea mai puțin matură digital dintre cele cinci categorii evaluate în studiul de anul acesta, pentru România (celelalte patru fiind electronice, cărți, home&deco și fashion).

Nota: la finalul articolului găsești colecția completă a celor cinci studii grupate pe categorii

În termenii studiului, maturitate digitală înseamnă, printre altele,  cât de bine pot magazinele on-line să atragă vizitatori prin campanii susținute și constante de marketing digital, cât de populare și ușor de utilizat sunt aplicațiile dedicate, cât de personalizată este experiența consumatorilor atunci când intră în magazinul online de pe web ori din aplicație sau cât de bune sunt motoarele proprii de recomandări ale magazinelor online.

Principalele constatări ale studiului InsightOut 2021, pentru România, categoria Fashion

  • Este o categorie în care intră tot mai mulți jucători mici dar care crește în importanță și competitivitate.

  • Totuși, deocamdată, este categoria cu cel mai puțin trafic din studiul de anul acesta (30% mai puțin decât următoarea, care este Home).

  • Jucătorii sunt diverși, dar majoritatea este formată din brand-uri globale (ex. Sephora) și regionale (ex. Notino, Oriflame). 

  • Singurul jucător local, identificat de studiu, pare a fi Esteto.

  • Unii dintre jucători au prezență fizică importantă (ex. Sephora și Douglas), dar sunt semnificativ în urma altora care sunt doar online, precum Notino.

  • Pe graficul InsightOut Map au intrat 7 jucatori:

    • 1 Lider - Notino 

    • 1 Conservator - MAKEUP

    • 3 Inovatori - Oriflame, Douglas si Parfimo

    • 2 Challengeri - Sephora și Esteto

  • Prezența digitală a jucătorilor este foarte concentrată pe website-uri. 

  • Doar câteva dintre magazinele analizate au și aplicații sau sunt active, semnificativ, în Social Media.

  • Pe ansamblu, maturitatea digitală este mai scăzută decât în alte categorii.

  • Cei mai activi par să pună accent puternic pe E-Mail Marketing și Ads. 

  • Indicatori precum Visitor Engagement și/sau Customer Experience & Customization obțin de asemenea scoruri ceva mai scăzute.

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Cosmetice

Thumbnail

Magazine online de Fashion luate în considerare în studiu (în ordine alfabetică): 

  • 1001cosmetice.ro, 

  • Avon, 

  • Cupio, 

  • Douglas, 

  • Esteto, 

  • Farmec, 

  • MAKEUP, 

  • Marionnaud, 

  • Notino, 

  • Oriflame, 

  • Parfimo, 

  • pensulemachiaj.ro, 

  • PinkPanda.ro, 

  • Sephora, 

  • theMakeupShop, 

  • Vivantis, 

  • Xpert Beauty, 

  • Yves Rocher.

Cum a fost realizat studiul e-commerce InsightOut Map 2021 pentru România

Pentru realizarea raportului sunt studiate 100 de magazine online, grupate pe 5 categorii. 

Toate datele sunt măsurate și estimate din surse publice; nu sunt folosite date de la deținătorii magazinelor online.

  • Pentru fiecare categorie sunt selectate și plasate pe grafic 6-8 magazine online, pe care raportul le prezintă drept cele mai importante din piață și cele mai mari ca prezență digitală.

  • Fiecare raport are un scorecard care detaliază numeric scorurile (punctajele) fiecărui magazin online, pe baza tuturor dimensiunilor și sub-dimensiunilor analizate.

  • Datele culese sunt grupate într-un raport care plasează pe un grafic cu patru cadrane, unele dintre cele mai accesate magazine din comerțul online românesc;

  • Cele două mari criterii pe care la folosește raportul pentru clasificare sunt: 

    • prezența digitală (numărul de vizitatori, prezența pe social media, prezența aplicațiilor mobile),

    • maturitatea digitală (performanțele pe advertising & nurturing, pe visitor engagement, pe customer experience & customization, și pe page load times). 

Printre dimensiunile evaluate sunt: 

  • viteza de încărcare a paginilor, 

  • calitatea recomandării altor produse, 

  • numărul de pași cerut pentru finalizarea comenzii, 

  • numărul câmpurilor pe care utilizatorul trebuie să le completeze pentru a cumpăra un produs, etc.

  • Rapoartele integrale, pentru fiecare dintre cele 5 categorii se pot descărca gratuit.

Colecția completă a rapoartelor e-commerce, pentru Romania, în 2021, pe categorii

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Electronice

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Books

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Home

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Fashion

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Cosmetice

Vezi și interviul video cu realizatorii studiului InsightOut Map Romania 2021

Parallax

Vizualizari
868
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.774
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 1.67

publishing: 3.15

expertise: 0.15

rating: 1.774

Articole publicate : 196
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri