Redacția StartupCafe.ro

Ce magazine online de cărți au cea mai activă prezență digitală. Studiu e-commerce Romania, 2021.

Thumbnail

Comerțul electronic cu cărți este o categorie de comerț digital în care sunt prezente doar magazine online românești.

Potrivit studiului InsightOut 2021 care analizează magazinele de e-commerce cu cea mai activă și matură prezență digitală din Romania lideri în comerțul electronic de carte sunt Elefant.ro și Libris.ro.

Principalele constatări ale studiului InsightOut 2021, pentru România

  • Categoria include doar magazine online din România, fiind una dintre puținele categorii analizate în studiul InsightOut 2021 care nu include niciun jucător extern.

  • Apar doi lideri, Elefant.ro, și Libris.ro. În timp ce Elefant este activ în multe categorii (inclusiv cosmetice, de exemplu), Libris este un jucător mai “tradițional” din comerțul cu carte. 

  • Sunt magazine online precum Cărturești, Litera sau Humanitas care au pornit cu magazine fizice și au migrat spre online.

Ce fac liderii diferit de ceilalți

  • Ambii lideri se disting printr-o strategie eficientă de e-mail marketing.

  • În general, în categoria books (vânzare de carte online), se pune mai puțin accent pe social media. 

  • Elefant.ro este singurul jucător cu aplicație mobilă completă și este și cel mai activ pe social media. 

  • Elefant are o maturitate tehnologică foarte mare pe toate criteriile, dar are un scor ceva mai slab la timpul de încărcare care este puțin peste media categoriei.

  • Libris.ro este singurul jucător din raport care a dezvoltat o funcționalitate de tip “răsfoiește cartea”, dar are un proces de sign-up mai complex decât competitorii. 

  • În același timp, la Libris.ro procesul de cumpărare este cel mai prietenos din categorie.

  • Cărturești are o prezentă fizică importantă, dar prezenta digitală este ceva mai mica – au de aproape 3 ori mai puțini vizitatori lunari decât Elefant, de exemplu. 

  • Cărturești e poziționat în raport pe granița dintre Challengers și Conservatives.

  • De asemenea, arată raportul, zona de Customer Experience & Customization nu este foarte dezvoltată, mai ales în ceea ce privește motorul de recomandări.

  • Deși Litera.ro si Librarie.net au o prezentă digitală similară, există o diferență importantă, între cele 2 magazine online de carte, în ceea ce privește maturitatea digitală. 

  • Litera.ro are indicatorii visitor engagement și customer experience & customization mai buni, pe toate dimensiunile.

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Books

Magazine online de carte luate în considerare în studiu (în ordine alfabetică): 

  • Books-Express, 
  • Bookzone.ro, 
  • Carturești, 
  • Diverta, 
  • Editura Hamangiu, 
  • Editura Polirom, 
  • Editura Universul Juridic, 
  • Elefant, 
  • Librăria Humanitas, 
  • Libraria Delfin, 
  • LibrariaOnline.ro, 
  • Librarie.net, 
  • Libris, 
  • Litera, 
  • Nemira, 
  • Okian, 
  • Stephanus, 
  • Târgul Cărții, 
  • Uniscan.ro
Thumbnail

Cum a fost realizat studiul e-commerce InsightOut Map 2021 pentru România

Pentru realizarea raportului sunt studiate 100 de magazine online, grupate pe 5 categorii. 

Toate datele sunt măsurate și estimate din surse publice; nu sunt folosite date de la deținătorii magazinelor online.

  • Pentru fiecare categorie sunt selectate și plasate pe grafic 6-8 magazine online, pe care raportul le prezintă drept cele mai importante din piață și cele mai mari ca prezență digitală.

  • Fiecare raport are un scorecard care detaliază numeric scorurile (punctajele) fiecărui magazin online, pe baza tuturor dimensiunilor și sub-dimensiunilor analizate.

  • Datele culese sunt grupate într-un raport care plasează pe un grafic cu patru cadrane, unele dintre cele mai accesate magazine din comerțul online românesc;

  • Cele două mari criterii pe care la folosește raportul pentru clasificare sunt: 

    • prezența digitală (numărul de vizitatori, prezența pe social media, prezența aplicațiilor mobile),

    • maturitatea digitală (performanțele pe advertising & nurturing, pe vizitor engagement, pe customer experience & customization, și pe page load times). 

Printre dimensiunile evaluate sunt: 

  • viteza de încărcare a paginilor, 

  • calitatea recomandării altor produse, 

  • numărul de pași cerut pentru finalizarea comenzii, 

  • numărul câmpurilor pe care utilizatorul trebuie să le completeze pentru a cumpăra un produs, etc.

  • Rapoartele integrale, pentru fiecare dintre cele 5 categorii se pot descărca gratuit.

Descarcă și raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Electronice

Parallax

Vizualizari
713
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.766
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 1.63

publishing: 3.17

expertise: 0.11

rating: 1.766

Articole publicate : 176
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri