Redacția StartupCafe.ro

Studiu: Categoria Fashion este printre cele mai competitive din comerțul online românesc. Care sunt liderii și inovatorii

Thumbnail

Dacă vrei să vinzi online îmbrăcăminte și încălțăminte e bine să știi că fashion este una dintre cele mai competitive categorii din comerțul online românesc. Un studiu care analizează cele mai active 30 de magazine de comerț digital din categoria fashion arată că fără o prezență digitală matură și inovatoare e greu de concurat pe canale proprii de vânzare online cu jucători regionali sau mari branduri internaționale. 

Potrivit studiului InsightOut Map 2021 care analizează prezență digitală a peste 100 de magazine online, din cinci categorii mari de comerț electronic, categoria fashion este cea mai matură digital dintre cele evaluate (celelalte patru fiind electronice, cărți, dome&deco și cosmetice; n.r. - pentru cea din urmă raportul urmează să fie publicat).

În termenii studiului, maturitate digitală înseamnă, printre altele, cât de bine pot magazinele online să atragă vizitatori prin campanii susținute și constante de marketing digital, cât de populare și ușor de utilizat sunt aplicațiile dedicate, cât de personalizată este experiența consumatorilor atunci când intră în magazinul online de pe web ori din aplicație sau cât de bune sunt motoarele proprii de recomandări ale magazinelor online.

Principalele constatări InsightOut 2021, pentru România, categoria Fashion

  • Categoria fashion este una din cele mai competitive, cu multe magazine online puternice. Este, totodată, cea mai matură digital dintre cele cinci categorii evaluate în studiu.

  • Jucătorii sunt foarte diverși, de la branduri locale (de tipul Bigotti și Nissa, care însă nu au intrat în Map - reprezentarea grafică), până la jucători regionali precum ABOUT YOU și jucători mari internaționali, precum H&M.

  • Unele branduri internaționale cu notorietate (precum H&M sau Zara) au și prezență fizică prin magazine plasate în mari centre comerciale.

  • Pe InsightOut Map, sunt 6 jucători: 

    • 2 lideri: Fashion Days - care este un magazin online de sorginte românească și bonprix, 

    • 2 conservatori: ABOUT YOU și epantofi.ro - ambele magazine în apropierea graniței trasate pentru lideri

    • 2 Innovators: H&M si Zara.

  • În fashion, prezența digitală este foarte complexă; majoritatea jucătorilor din raport sunt activi și pe social media și au și aplicații proprii

  • Raportul remarcă faptul că existența aplicațiilor proprii este o regulă pentru magazinele puternice și mature digital din categoria Fashion în timp ce în alte categorii apare, mai degrabă ca o raritate.

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Fashion

Ce fac liderii diferit de ceilalți

  • Fashion Days este liderul categoriei, mai ales datorită strategiei de marketing și ușurinței de înregistrare a clienților

  • Magazinul are însă scoruri ceva mai mici pentru motorul de recomandare și în ceea ce privește ușurința de cumpărare

  • bonprix este pe locul doi, ca prezență digitală dar și ca maturitate digitală. Legat de maturitate, magazinul obține în raport un scor mare pe Visitor Engagement (aplicație nativă buna, vizite lungi pe site). Are însă scoruri puțin mai scăzute la calitatea căutărilor din pagină.

  • About You se distinge prin strategia de email & performance marketing, dar rămâne în urma la scorul obținut pentru Visitor Engagement.

Thumbnail

Magazine online de Fashion luate în considerare în studiu (în ordine alfabetică): 

  • Aboutyou, 
  • Answear, 
  • Bershka, 
  • Bigotti, 
  • bonprix, 
  • Boutique Mall, 
  • Caramel.ro, 
  • Dasha, 
  • Deichmann, 
  • DyFashion, 
  • epantofi.ro, 
  • Fashion Days, 
  • FashionUP!, 
  • H&M, 
  • Housebrand.com, 
  • Inpuff, 
  • Kurtmann, 
  • LC Waikiki, 
  • Mango, 
  • Miniprix, 
  • Mohito.com, 
  • Next.ro, 
  • Nissa, 
  • Poema, 
  • Reserved, 
  • StarShinerS, 
  • Takko, 
  • Zara, 
  • ZorileStore.

Cum a fost realizat studiul e-commerce InsightOut Map 2021 pentru România

Pentru realizarea raportului sunt studiate 100 de magazine online, grupate pe 5 categorii. 

Toate datele sunt măsurate și estimate din surse publice; nu sunt folosite date de la deținătorii magazinelor online.

  • Pentru fiecare categorie sunt selectate și plasate pe grafic 6-8 magazine online, pe care raportul le prezintă drept cele mai importante din piață și cele mai mari ca prezență digitală.

  • Fiecare raport are un scorecard care detaliază numeric scorurile (punctajele) fiecărui magazin online, pe baza tuturor dimensiunilor și sub-dimensiunilor analizate.

  • Datele culese sunt grupate într-un raport care plasează pe un grafic cu patru cadrane, unele dintre cele mai accesate magazine din comerțul online românesc;

  • Cele două mari criterii pe care la folosește raportul pentru clasificare sunt: 

    • prezența digitală (numărul de vizitatori, prezența pe social media, prezența aplicațiilor mobile),

    • maturitatea digitală (performanțele pe advertising & nurturing, visitor engagement, customer experience & customization și page load times). 

Printre dimensiunile evaluate sunt: 

  • viteza de încărcare a paginilor, 

  • calitatea recomandării altor produse, 

  • numărul de pași cerut pentru finalizarea comenzii, 

  • numărul câmpurilor pe care utilizatorul trebuie să le completeze pentru a cumpăra un produs, etc.

  • Rapoartele integrale, pentru fiecare dintre cele 5 categorii se pot descărca gratuit.

Colecția completă a rapoartelor e-commerce, pentru Romania, în 2021, pe categorii

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Electronice

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Books

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Home

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Fashion

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Cosmetice

Actualizare (29 iunie 2021)

 

 

 

Parallax

Vizualizari
872
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.774
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 1.67

publishing: 3.15

expertise: 0.15

rating: 1.774

Articole publicate : 197
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri