Redacția StartupCafe.ro
Comerțul electronic cu mobilier și decorațiuni interioare pentru casă este o categorie de comerț digital în care magazinele de e-commerce cu cea mai activă și matură prezență digitală din Romania sunt Ikea și Vivre.
Potrivit studiului InsightOut 2021 care analizează prezență digitală a peste 100 de magazine online, din cinci categorii mari de comerț electronic, cumpărătorii români vizitează mai rar magazinele online de mobilă decât magazinele online de electronice, fashion, cărți și cosmetice.
Categoria de Home este cea mai mică din categoriile analizate în studiul InsightOut 2021, ca prezență digitală totală.
Cumpărătorii vizitează mai rar magazinele online de mobilă decât magazinele online de electronice, fashion, cărți și cosmetice adică celelalte 4 categorii de comerț electronic analizate.
Categoria Home - în care intră mobilierul și decorațiunile interioare este cea mai amestecată în ceea ce privește originea magazinelor online.
În categorie au fost analizate prezențele online atât ale unor jucători globali precum Ikea, regionali precum Mobilier1, cât și locali precum Mobexpert.
Vivre și Ikea sunt ambii lideri; Vivre are o prezenta digitală mai mare, iar Ikea are o maturitate digitală mai mare.
Ikea și Vivre au un număr similar de vizitatori pe website. Diferențele sunt la nivelul aplicației, unde Vivre depășește cu mult Ikea, respectiv la nivelul de social media, unde este invers.
Vivre are cea mai puternica strategie de e-mail marketing din categorie, dar rămâne semnificativ în urma Mobexpert, în ceea ce privește indicatorul Visitor Engagement.
De asemenea, calitatea recomandărilor de produse este mai bună la Mobexpert decât la Vivre.
Mobexpert are cea mai mare maturitate digitală din categorie și o prezență digitală mare, astfel încât este foarte aproape de cadranul liderilor (totuși este la aproximativ jumătate din traficul Vivre).
Bonami are cea mai bună experiență a utilizatorilor în aplicația mobilă, dar rămâne în urmă pe website.
În același timp, Bonami are printre cele mai rapide pagini web din categorie.
În cadranul Challengers se află Mobilier1, SomProduct și VidaXL, iar The Home este la granița dintre Challengers și Innovators.
Pentru realizarea raportului sunt studiate 100 de magazine online, grupate pe 5 categorii.
Toate datele sunt măsurate și estimate din surse publice; nu sunt folosite date de la deținătorii magazinelor online.
Printre dimensiunile evaluate sunt:
Actualizare (29 iunie 2021)