Redacția StartupCafe.ro

Studiu: Ikea și Vivre magazinele online cele mai active în comerțul electronic cu mobilă și decorațiuni pentru casă

Thumbnail

Comerțul electronic cu mobilier și decorațiuni interioare pentru casă  este o categorie de comerț digital în care magazinele de e-commerce cu cea mai activă și matură prezență digitală din Romania sunt Ikea și Vivre. 

Potrivit studiului InsightOut 2021 care analizează prezență digitală a peste 100 de magazine online, din cinci categorii mari de comerț electronic, cumpărătorii români vizitează mai rar magazinele online de mobilă decât magazinele online de electronice, fashion, cărți și cosmetice.

Principalele constatări ale studiului InsightOut 2021, pentru România

  • Categoria de Home este cea mai mică din categoriile analizate în studiul InsightOut 2021, ca prezență digitală totală. 

  • Cumpărătorii vizitează mai rar magazinele online de mobilă decât magazinele online de electronice, fashion, cărți și cosmetice adică celelalte 4 categorii de comerț electronic analizate.

  • Categoria Home - în care intră mobilierul și decorațiunile interioare este cea mai amestecată în ceea ce privește originea magazinelor online.

  • În categorie au fost analizate prezențele online atât ale unor jucători globali precum Ikea, regionali precum Mobilier1, cât și locali precum Mobexpert.

Ce fac liderii diferit de ceilalți

  • Vivre și Ikea sunt ambii lideri; Vivre are o prezenta digitală mai mare, iar Ikea are o maturitate digitală mai mare.

  • Ikea și Vivre au un număr similar de vizitatori pe website. Diferențele sunt la nivelul aplicației, unde Vivre depășește cu mult Ikea, respectiv la nivelul de social media, unde este invers.

  • Vivre are cea mai puternica strategie de e-mail marketing din categorie, dar rămâne semnificativ în urma Mobexpert, în ceea ce privește indicatorul Visitor Engagement. 

  • De asemenea, calitatea recomandărilor de produse este mai bună la Mobexpert decât la Vivre.

Doi inovatori, Mobexpert si Bonami

  • Mobexpert are cea mai mare maturitate digitală din categorie și o prezență digitală mare, astfel încât este foarte aproape de cadranul liderilor (totuși este la aproximativ jumătate din traficul Vivre).

  • Bonami are cea mai bună experiență a utilizatorilor în aplicația mobilă, dar rămâne în urmă pe website. 

  • În același timp, Bonami are printre cele mai rapide pagini web din categorie.

În cadranul Challengers se află Mobilier1, SomProduct și VidaXL, iar The Home este la granița dintre Challengers și Innovators.

Thumbnail

Magazine online de mobilă și decorațiuni luate în considerare în studiu (în ordine alfabetică): 

  • Bonami, 
  • Elvila, 
  • Ikea, 
  • Mobexpert, 
  • Mobilier1.ro, 
  • Somproduct, 
  • Staer.ro, 
  • The Home, 
  • VidaXL, 
  • Vivre, 
  • Zondo

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Home

Cum a fost realizat studiul e-commerce InsightOut Map 2021 pentru România

Pentru realizarea raportului sunt studiate 100 de magazine online, grupate pe 5 categorii. 

Toate datele sunt măsurate și estimate din surse publice; nu sunt folosite date de la deținătorii magazinelor online.

  • Pentru fiecare categorie sunt selectate și plasate pe grafic 6-8 magazine online, pe care raportul le prezintă drept cele mai importante din piață și cele mai mari ca prezență digitală.
  • Fiecare raport are un scorecard care detaliază numeric scorurile (punctajele) fiecărui magazin online, pe baza tuturor dimensiunilor și sub-dimensiunilor analizate.
  • Datele culese sunt grupate într-un raport care plasează pe un grafic cu patru cadrane, unele dintre cele mai accesate magazine din comerțul online românesc;
  • Cele două mari criterii pe care la folosește raportul pentru clasificare sunt: 
    • prezența digitală (numărul de vizitatori, prezența pe social media, prezența aplicațiilor mobile),
    • maturitatea digitală (performanțele pe advertising & nurturing, pe visitor engagement, pe customer experience & customization, și pe page load times). 

Printre dimensiunile evaluate sunt: 

  • viteza de încărcare a paginilor, 
  • calitatea recomandării altor produse, 
  • numărul de pași cerut pentru finalizarea comenzii, 
  • numărul câmpurilor pe care utilizatorul trebuie să le completeze pentru a cumpăra un produs, etc.
  • Rapoartele integrale, pentru fiecare dintre cele 5 categorii se pot descărca gratuit.

 

Colecția completă a rapoartelor e-commerce, pentru Romania, în 2021, pe categorii

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Electronice

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Books

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Home

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Fashion

Descarcă raportul complet InsightOut Map pentru magazinele online, din categoria Cosmetice

Actualizare (29 iunie 2021)

 

Parallax

Vizualizari
1209
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.592
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 0.91

publishing: 3.11

expertise: 0.08

rating: 1.592

Articole publicate : 864
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri