Relația proastă dintre șef și subaltern scade productivitatea în firmă (studiu)

O relație defectuoasă șef-subaltern influențează activitatea firmei și scade considerabil productivitate în muncă. 80% dintre angajații români recunosc că un conflict cu șeful le-ar distrage atenția și le-ar scădea capacitatea de concentrare. Totodată, mai mult de o treime dintre angajaţi recunosc că au o relație tensionată, principalele motive fiind sunt lipsa respectului, lipsa comunicării, favoritismul şi subaprecierea.

 
 

Pentru aproape 80% dintre angajați relația defectuoasă cu șeful le influențează productivitatea, iar 35% spun că au o relație tensionată cu șeful lor, principalele motive fiind lipsa respectului (89%), lipsa comunicării (88%), favoritismul și subaprecierea (86% fiecare), potrivit unui studiu realizat eJobs.

La polul opus, dintre cei care declară că au o relaţie bună sau foarte bună cu şeful lor (65% din totalul respondenţilor), 98% spun că acest lucru contribuie la creşterea productivităţii lor la job şi 86% consideră că relaţia bună cu şeful le influenţează pozitiv şi viaţa personală.

 
 

"Clişeu sau nu, relaţia şef-subaltern a devenit o preocupare reală a managerilor care îşi doresc să creeze un mediu de lucru orientat către performanţă. Mulţi angajaţi ajung să-şi părăsească locul de muncă din cauza relaţiilor nu tocmai plăcute pe care le au cu şefii" , a declarat Bogdan Badea, Head of Sales eJobs Group.

Potrivit sondajului 33% dintre respondenţi sunt prieteni cu şeful pe reţelele sociale, iar 53% spun că nu au superiori în lista de prieteni din social media, în timp ce restul de 14% declară că nu folosesc deloc astfel de reţele.

Dacă ar fi să preia poziţia şefului, doar 26% dintre cei chestionați consideră că s-ar descurca mai bine decât superiorul lor, în timp ce 33% nu cred că ar face faţă funcţiei, iar 41% nu ştiu cum s-ar descurca într-o poziţie de management.

Cei mai încrezători în capacitatea lor de a fi un şef mai bun decât superiorul lor actual sunt tinerii cu vârste sub 25 de ani.

Sondajul a fost realizat în perioada 15 iulie - 15 august a.c., pe un eşantion de 1.224 de angajaţi, toţi activi profesional în prezent, dintre care 26% ocupă poziţii de management şi 65% sunt cu studii superioare. Domeniile de activitate cu cea mai mare pondere în rândul respondenţilor sunt vânzări, inginerie, achiziţii şi transporturi.