Studiu de caz: Cum sa maresti viteza site-ului, sa cresti rata de conversie si sa reduci costurile de hosting pentru un magazin online

de Smile Media 22 ianuarie 2016
Asigurarea unei viteze optime de incarcare este un obiectiv important pentru firmele mici, in contextul in care internetul de mare viteza a obisnuit piata cu o experienta de navigare rapida, indiferent de complexitatea site-urilor. "In comertul online, 4-5 secunde de asteptare la incarcarea unor informatii sau imagini inseamna foarte mult. Clientii nu au rabdare si prin urmare daca platforma nu ofera un raspuns prompt, parasesc rapid site-ul, ceea ce evident afecteaza imaginea si vanzarile", considera Eugen Rasoiu, Director General Borealy Gifts.

Infiintat in 2008, Borealy Gifts este un magazin online specializat pe cadouri, bijuterii si decoratiuni, de calitate Premium. Magazinul pune la dispozitia clientilor peste 1.000 de produse si atrage un trafic mediu lunar de circa 2.500 vizite pe zi, cu valori semnificativ mai mari de sarbatori.
In 2012, valoarea medie a cosului de cumparaturi pe Borealy.ro a fost de 300 de lei. Complementar magazinului online, compania Borealy Gifts opereaza si un showroom in Bucuresti.

In primii doi ani de activitate, Borealy.ro a functionat pe o platforma de e-Commerce open-source, gazduita la un furnizor local, initial pe o masina virtuala, iar ulterior pe un server dedicat. Aceasta situatie genera dificultati in gestionarea varfurilor de trafic din perioada tuturor sarbatorilor anuale, deoarece infrastructura IT era dimensionata pentru un trafic mediu, iar contractarea temporara a unor resurse hardware suplimentare nu era simplu de realizat. Astfel, era afectat timpul de incarcare al platformei, indicator pe care Borealy in considera relevant in efortul de crestere a ratei de conversie.

In 2012, dupa o analiza a pietei de profil, Borealy a luat decizia trecerii la platforma de e-Commerce Magento, pentru care a gasit referinte relevante pe piata locala. Borealy.ro a migrat pe noua platforma si a ajustat procesele de lucru la complexitatea mai ridicata a Magento pentru a obtine un plus de performanta din perspectiva tehnica si de business. "Am luat decizia trecerii pe Magento intr-o etapa a dezvoltarii companiei in care platforma initiala nu mai facea fata cerintelor si era nevoie urgenta de un upgrade. Am optat pentru o solutie performanta care, indiferent de volumul de trafic, sa ne permita o crestere fara investitii si schimbari ulterioare", declara Eugen Rasoiu.

Timp de un an, platforma de e-Commerce Magento, a rulat tot pe un server dedicat la un furnizor local. Monitorizarea constanta a aratat ca timpul de incarcare al platformei era insa necorespunzator cu obiectivele initiale si prin urmare Borealy a trecut la identificarea unei noi solutii.
A trecut apoi la serviciul de cloud Azure pentru ca acesta oferea flexibilitate in contractarea serviciilor de infrastructura necesare, fara investitii initiale si fara nevoia unor competente IT interne.

Pentru a raliza trecerea catre noul serviciu, imaginea a platformei a fost copiata in cloud, iar dupa realizarea configurarilor necesare a fost activata, iar serverul vechi scos din functiune. Procesul a fost simplu si a determinat doar un down-time de 20 de minute care nu a avut niciun impact asupra activitatii.

Pe Azure, Borealy a optat initial pentru o masina virtuala din categoria Medium (2 nuclee virtuale si 3.5 GB RAM) realizand ulterior un upgrade la categoria XL (8 nuclee virtuale si 14 G RAM) atunci cand traficul crescut a necesitat putere de calcul suplimentara.

Printre beneficiile accesarii noului serviciu de cloud, enumearate de Borealy, se afla:

  • viteza de incarcare a site-ului a crescut cu cca 50%, la 3,5-4 secunde in medie fata de 7-8 secunde anterior.
  • cresterea ratei de conversie cu 30% in prima luna dupa migrare.
  • reducerea costurilor de hosting cu 50%.
  • flexibilitatea in adaugarea sau eliminarea infrastructurii IT necesara depasirii varfurilor de trafic.
  • sustinerea dezvoltarii pe termen lung. 

​Articol realizat in colaborare cu Microsoft






Citeste mai multe despre:   
2046 vizualizari
adauga comentariu 3 comentarii
In prima faza sustineti ca 4-5 secunde este mult dupa care 3,5-4 sec este un rezultat excelent. Tipic MS
Marius Simion [anonim]
Magento în Azure sau la alt provider nu face mare diferență, pe Azure (sau orice alt cloud cu VM-uri) poți să pompezi CPU până la un punct, după care gata, aia e.
Pe când hosting providers specializați pe Magento au soluții cu DB-ul de produse în RAM, cu cache-uri pentru părțile statice din Magento, pentru asta având plugin-uri custom (că asta îi deosebește de un ISP oarecare la care îți urci propriul Magento).
8 nuclee în Azure (sau orice tentativă de brute force) nu se compară cu un Magento modificat special să folosească in-memory caching pentru produse, categorii și toate micile bucăți de html static (deja făcute și numai "combinate" la runtime).
Maria Reteza [anonim]
Se pare ca viteza s-a dublat daca timpul de incarcare a scazul la 50%, nu?
Adi [anonim]