Paul Ungureanu

Specialiști Startupcafe.ro: Cum analizezi goal-urile și sursele de trafic

Thumbnail

Cum se analizează în mod simplu eficiența principalelor surse de trafic dintr-un site, prin studiul evoluției obiectivelor setate.

Salutare și bine v-am găsit la un nou episod din "Analytics Minutes"!

Dacă în episodul trecut am discutat despre "Ce este și cum se setează un Goal", în acest episod vom discuta despre unde anume în Google Analytics vom găsi goal-urile setate și cum să le interpretăm într-o variantă simplă.

De ce simplă? Pentru că un goal Analytics se poate interpreta din foarte multe perspective, însă noi astăzi vom folosi perspectiva principalelor canale de trafic. Haideți să vedem cum se face acest lucru:

În fața dumneavoastră aveți contul demo Analytics al site-ului de comerț electronic care aparține de Google.

Dacă ați setat corect goal-ul veți găsi în partea stângă, sub tab-ul "Conversions", o secțiune dedicată pentru goal-uri.

Noi vom discuta doar de zona "Overview", faceți click pe ea, așteptați să se încarce pagina, iar în partea de jos a paginii, pentru a studia eficiența principalelor surse de trafic, faceți click pe "Source/Medium", "Source" fiind sursa traficului, "Medium" fiind tipul traficului.

Alegem perioada care ne interesează, de exemplu ultimele 30 de zile, facem click pe butonul de "Apply", suntem atenți să avem goal-ul care ne interesează ales, în această situație este goal-ul de finalizare de comandă și după cum vedeți ne-au apărut în față buclele de vânzări pe ultimele 30 de zile , sub forma unui grafic.

Din start putem să ne dăm seama că există un trend ascendent de la începutul săptămânii lucrătoare, Luni-Marți-Miercuri, apoi începe să scadă spre sfârșitul săptămânii, respectiv în weekend.

Fiecare business are trendurile lui iar eu vă recomand să le studiați nu doar la nivel de zile, ci și la nivel de luni, sezonalități, la nivel de sărbători și de ce nu, chiar și la nivel de ore.

  • în partea de jos sub grafic, în prima secțiune, avem numărul total de comenzi finalizate. În această situație, pe ultimele 30 de zile, avem 2277 de comenzi finalizate.

  • în secțiunea numărul 2, în mod normal la setarea goal-ului puteați alege să îi dați o valoare. În acest caz nu este setată pentru că fiecare valoare se raportează la suma pe care o reprezintă produsul respectiv. Această zonă este raportată foarte ușor în modulul de comerț electronic.

  • în secțiunea numărul 3 avem rata de conversie. În cazul de față o rată de 2,08%. În general, o rată normală este de 1% - 1.5%. Ce depăsește acest procent intră într-o categorie destul de bună. 

  • în ultima secțiune se găsește rata de abandon a coșului de cumpărături care este în situația de față 74.69%. O rată normală, este de 50-60%. Ce depăsește trage semnale de alarmă și trebuie luat pas cu pas procesul din coșul de cumpărături și studiat dacă nu cumva există acolo probleme.

În partea de jos a paginii ajungem la ceea ce am discutat, adică la principalele canale de trafic. 

Așadar, în ultimele 30 de zile, statistic vorbind, avem afișate în mod descrescător, principalele canale de trafic. 

După cum vedeți în acest caz, primele 3 surse de trafic sunt site-uri "referral" adică fac referință la site-ul de comerț electronic al celor de la Google. 

Aici găsim atât numărul de comenzi efectuate de aceste surse de trafic cât și procentajele din comenzile totale efectuate, ale site-ului.

  • Pe locul 4 este traficul direct, adică cei care accesează direct site-ul de comerț electronic.

  • Locul 5 se referă la partea organică a Google, adică varianta neplătită a motorului de căutare.

  • Locul 6, Google / CPC, adică cost per click, ceea ce înseamnă AdWords.

  • Locul 7, motorul de căutare a celor de la Yahoo, șamd

Dacă dumneavoastră ați efectuat o campanie AdWords sau un alt tip de campanie în orice altă zonă ați dorit și ați setat corect măsurătorile, în această listă veți găsi eficiența lor și veți putea trage concluzii unde merită să vă investiți bănuții. 

Atenție și la parametri prezentați mai sus întrucât dacă vă semnaleaza probleme ar trebui să intrați în site și să îmbunătățiți experiența utilizatorului, să lucrați la politici de prețuri și de fidelizare.

Aceasta a fost cea mai ușoară modalitate de a interpreta eficiența principalelor canale de trafic. 
Bineînțeles, această analiză se poate face mult mai complex, însă noi intrăm în aceste detalii pas cu pas pentru ca voi să înțelegeți pas cu pas cum funcționează Google Analytics.

Dacă doriți să facem un videoclip despre ceva anume are credeți că v-ar ajuta, lăsați-ne un mesaj pe YouTube iar noi vom încerca să vă sărim în ajutor.

Numele meu este Paul Ungureanu, sunt Account Manager în cadrul agenției www.proClick.ro și ne vedem în videoclipul următor!

Toate cele bune!

Urmărește și videoclipurile precedente:

Ce este și cum se setează un Goal în Google Analytics

Introducere în modulul eCommerce - Google Analytics

Parallax

Vizualizari
216
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.704
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 3.33

publishing: 2.22

expertise: 0

rating: 1.704

Marketing
Account Manager @ www.proClick.ro
7 ani + experiență în marketing online, cu focus pe PPC AdWords, Facebook, Analytics și Data Studio
Articole publicate : 3
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri