Răzvan Tătaru

7 din 10 români vor să adopte un stil de viață „verde”, dar prețurile reprezintă un obstacol (studiu)

Sustenabilitate

Șapte din zece români vor să ducă un stil de viață sustenabil, dar neîncrederea și prețurile produselor și serviciilor „verzi” împiedică adoptarea acestuia, potrivit unui studiu.

Românii înțeleg sustenabilitatea ca folosirea surselor în mod responsabil în principal (30% din respondenți), prin reducerea risipei și reciclare, grija față de natură și față de speciile pe cale de dispariție (14%) și prin adoptarea de măsuri pentru scăderea poluării și a emisiilor de carbon (11%), arată raportul Reveal Marketing Research.

3 din 4 respondenți (75%) au observat că se vorbește mai des despre sustenabilitate în ultimul timp, iar 74% ar vrea să ducă un stil de viață „verde”.

Ce determină adoptarea unui mod de viață sustenabil

  • Protejarea mediului înconjurător (51%);
  • Epuizarea resurselor disponibile (45%);
  • Schimbările climatice din ultimii ani (42%);
  • Reducerea risipei (40%);
  • Impactul asupra calității vieții (26%).

Obstacolele în adoptarea unui stil de viață sustenabil

Oamenii încă au rețineri în ceea ce privește adoptarea unui astfel de mod de a trăi, în principal, din cauza neîncrederii în produsele și serviciile prezentate ca fiind cu adevărat sustenabile (60%), a costurilor ridicate (59%) și a obișnuinței cu stilul de viață actual (56%).

Totodată, peste jumătate dintre respondenți (53%) au declarat că produsele „verzi” sunt mai puțin accesibile, pe când 38% susțin că acestea au prețuri rezonabile.

„Având în vedere vulnerabilitatea economică pe care majoritatea românilor o resimt în prezent și faptul că prețurile produselor sustenabile sunt percepute ca fiind mai ridicate îi poate face se întrebe dacă  aceste costuri justifică cu adevărat beneficiile sustenabilității”, a declarat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Ce aspecte ar trebui comunicate de către firme și care pot influența alegerile românilor:

  • Etichete care să arate de unde vin produsele (71%);
  • Modificarea ambalajelor produselor pentru a avea impact redus asupra mediului (69%);
  • Etichete care să ateste proveniența materialelor produselor (69%);
  • Fabricarea produselor prin procese cu impact redus asupra mediului (69%).

Notă: Studiul s-a desfășurat online în perioada 08-14.08.2023 pe un eșantion reprezentativ pentru universul persoanelor cu vârsta 18+ din România, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1015 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.

Parallax

Vizualizari
160
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri