Denisa Crăciun

e-Factura 2024: Ministerul Finanțelor a făcut o serie de actualizări. Sistemul se va putea utiliza „în mod normal” și când sunt lucrări de mentenanță

efactura

Ministerul Finanțelor anunță marți că au fost făcute mai multe actualizări la sistemul RO e-Factura, printre care introducerea funcției de autofacturare, care oferă posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului și posibilitatea de a utiliza e-Factura în mod normal când sunt lucrări de mentenanță.

„Au fost efectuate o serie de actualizări la nivelul sistemului, dintre care cea mai importantă este introducerea funcției de autofacturare, care oferă posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului.  Această schimbare vine în întâmpinarea nevoilor mediului de afaceri, fiind o funcționalitate solicitată de antreprenori în cadrul discuțiilor cu experții MF/ANAF”, a transmis Ministerul Finanțelor, marți, într-un comunicat către StartupCafe.ro. 

De asemenea, contribuabilii au semnalat că nu pot accesa sistemul când se fac lucrări de mentenanță la nivelul Spațiului Privat Virtual (SPV). Potrivit MFP, „echipa CNIF a identificat operațiunile tehnice necesare astfel încât contribuabilii să poată utiliza e-Factura în mod normal, chiar și în perioadele în care sunt în desfășurare lucrările de mentenanță”.

Am luat foarte în serios feedback-ul primit din partea antreprenorilor cu privire la dificultățile întâmpinate în timpul lucrărilor de mentenanță. În consecință, echipa noastră a intervenit pentru a găsi soluții și a asigura că e-Factura rămâne accesibilă și funcțională în orice moment. Pe această cale încurajez contribuabilii în continuare să semnaleze orice probleme sau sugestii legate de utilizarea platformei. Așa am ajuns să implementăm și autofacturarea, dar și să efectuăm o serie de corecții la aplicația de completare oferită gratuit de MF/ANAF. De asemenea, echipa continuă să colaboreze strâns cu reprezentanții platformelor de facturare, pentru a asigura sinergia între tehnologii. Au fost peste 1.200 persoane implicate, fiind organizate zilnic discuții”, a spus Marcel Boloș, ministrul Finanțelor.

De asemenea, furnizorii de servicii contabile au cerut să poată filtra facturile în baza anumitor criterii specifice. Această facilitate a fost introdusă printr-o modificare la apelul de listă facturi disponibile de la serviciile web apelabile automat prin API.

Ministerul Finanțelor a anunțat cu ceva timp în urmă că nu mai pot fi introduse facturi duplicat în sistemul e-Factura.

În situația în care sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura nu este funcțional timp de minimum 24 de ore, obligația de transmitere se suspendă până la repunerea în funcţiune a sistemului.

Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii.

În perioada 1 ianuarie - 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura nu se sancționează.

---

Vezi și:

Parallax

Vizualizari
426
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri