Firmele vor putea preveni sa fie sanctionate contraventional automat de ANAF, Inspectia Muncii sau alte organe de control ale statului, prin intermediul unui plan de conformare, se arata intr-un material de lucru pentru elaborarea viitoarei legi a preventiei, obtinut de StartupCafe.ro . Documentul enumera si o lista de abateri care vor putea face obiectul preventiei.Materialul de lucru a fost elaborat, in urma consultarii cu asociatii ale antreprenorilor, sub coordonarea fostului ministru pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Florin Jianu, inainte ca acesta sa demisioneze din functie. Reamintim ca Jianu si-a anunat pe Facebook, joi dimineata, demisia, nemultumit de masurile Guvernului in privinta justitiei. Proteste masive in toata tara au loc in aceasta perioada ca urmare a masurilor legilative ale Guvernului in justitie.
Acest material de lucru este unul incipient, din acesta urmand sa rezulte un proiect de lege care sa fie inaintat Guvernului spre promovare mai departe la Parlament. Un grup de lucru pentru elaborarea viittoarei legi a preventiei inca mai lucreaza la identificarea faptelor care vor face obiectul legii preventiei sau vor fi excluse de sub incidenta acestor masuri preventive.
Printre altele, viitoarea lege a preventiei, in stadiul in care transpare din materialul de lucru, arata ca:- Scopul viitoarei legi a preventiei va fi "prevenirea sancţionării automate a faptelor care constituie contravenţii, prin întocmirea unui plan de conformare, acordându-se posibilitatea contribuabilului de a remedia neregulile constatate cu ocazia unui control în vederea respectării dispoziţiilor legale".
- Pentru realizarea prevenţiei, agentul constatator încheie procesul-verbal de control, anexând la acesta şi planul de conformare, pentru fiecare faptă. Contribuabil beneficiază de aceste masuri de prevenţie o singură dată pentru fiecare faptă care constituie contravenţie, într-un termen de 3 ani de la data primirii planului de conformare, pentru fapta respectivă.
- Acest Plan de conformare va fi o anexă a procesului-verbal de constatare în care vor fi prevăzute măsurile obligatorii de remediere pentru contribuabil și termenul de conformare, astfel cum au fost stabilite de agentul constatator.
- Agentul constatator nu va putea aplica sancţiunile contravenţionale prevăzute in viitoarea lege a preventiei la prima constatare a unei fapte care constituie contravenţie, înainte de a se întocmi un proces-verbal de control prevăzut de viitoarea lege. In cazul in care vor fi gasite in neregula la primul control, firmele vor primi un termen de conformare, care nu va putea fi mai mic de 7 zile lucrătoare, pentru o faptă.
- Contribuabilul pentru care s-a emis un plan de conformare va avea obligaţia respectării măsurilor dispuse în termenul acordat.
- Agentul constatator va avea dreptul de a aplica direct sancţiunile prevăzute de actele normative, în cazul în care contribuabilul a săvârşit o nouă faptă care constituie contravenţie şi pentru care fusese emis un plan de conformare.
Dispozitiile preventive si de protectie firmelor ar urma sa se aplice pentru anumite fapte prevazute punct cu punct (acestea vor putea suferi modificari pana la adoptarea efectiva a legii):- a) art. 493 alin. 3, alin. 4, alin. 41 şi alin. 5 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- b) art. 336 alin. 2 - 5 şi art. 337 alin. 2 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia situaţiillor menţionate la art. 9 alin. 2 din Legea nr. 207/2015, care se aplică corespunzător;
- c) art. 39 alin. 2 doar pentru dispozițiile menționate la art. 13 lit. c), art. 39 alin.3, art. 39 alin. 6 doar pentru dispozițiile menționate la art. 9 alin. 1, art. 14 și art. 15, art. 39 alin. (8) doar pentru dispozițiile menționate la art. 12 alin. (1) lit. d), art. 13 lit. g) și art. 18 alin (6) și art. 40 din Legea nr. 319/2006 securităţii si sănătăţii în muncă, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia cazului în care există un pericol grav şi iminent de accidentare;
- d) art. 260 lit. b) și lit. n) din Legea nr. 53/2003 Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare;
- e) art. 114 alin. 1 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia sancţiunii prevăzute pentru nerespectarea prevederilor art. 100 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 76/2002;
- f) art. 217 alin. 1 lit. c) din Legea nr. 62/2011 a dilogului social, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- g) art. 23 din Legea nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de muncă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia sancţiunilor prevăzute pentru nerespectarea art. 6 alin. 3, art. 7 alin. 3, art. 9 alin. 2 şi alin. 6 şi art. 14 alin. 2 din Legea nr. 279/2005;
- h) art.9 alin. 2 lit. lit. g) și art. 9 alin. 3 lit. a), lit. c) și lit. d) din HG nr. 500/2011 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, cu modificările și completările ulterioare;
- i) art. 50 alin. 1 lit. d) pentru încălcarea dispoziţiilor art. 26 alin. 2 din Ordonanţa nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- j) art. 73 pct. 4, pct. 7, pct. 8, pct. 11 şi pct. 12 din Ordonanţa nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
- k) art. 35 lit. a din Ordonanța nr. 25 /2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor în România, cu modificările și completările ulterioare;
- l) art. 14 alin. 1 lit. c) și d) din Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri cu modificările și completările ulterioare.
Descarca de AICI Materialul de lucru pentru elaborarea viitoarei legi a preventiei
Citeste si: