Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) nu va mai primi, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, pe hartie, nicio declaratie care se poate depune online, a declarat, vineri, presedintele institutiei, Dragos Doros."Vrem sa implementam un dialog informatic cu contribuabilii.
De la 1 ianuarie 2017, nu vom mai primi pe format hartie nicio declaratie care se poate depune online. Am constatat ca exista o oarecare rezistenta a profesionistilor in a le depune online. Spre exemplu, Declaratia 112, privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, in anumite zone din tara se depune inca pe hartie in proportie de 40%", a explicat Doros, citat de
Agerpres.
Masura vizeaza 6-7 declaratii pentru care ANAF incepe comunicarea catre contribuabili, inclusiv la ghiseu, cu privire la depunerea online a respectivelor documente.
Doros considera ca certificatul digital necesar are costuri foarte reduse si ar putea fi chiar zero.
"Ne-am gandit sa finantam noi acest cost pentru un anumit tip de contribuabili", a mai spus seful ANAF, prezent la o conferinta.