Claudiu Zamfir

Roman cu afaceri de 100 milioane euro, catre candidati: Coruptia ne blocheaza! 10 cerinte de baza pentru administratia locala. Descarca Ghidul complet

Imagine principala
Roman cu afaceri de 100 milioane euro, catre candidati: Coruptia ne blocheaza! 10 cerinte de baza pentru administratia locala. Descarca Ghidul complet
Antreprenorul Dragos Anastasiu, care detine si controleaza firme cu cifre de afaceri totale de circa 100 milioane de euro pe an, cere administratiei locale si candidatilor pentru functiile de primari si consilieri, sa previna si sa combata coruptia cu mijoacele lor, pentru ca acest flagel este principalul factor care blocheaza business-urile in Romania.

"Din punctul de vedere al mediului de afaceri, coruptia este principala bariera. Daca veti intreba antreprenorii si ivestitorii de ce nu fac pasi mai multi si mai decisivi in a-si dezvolta afacerile, veti auzi acest raspuns: <<Coruptia!>>. Sper ca in urmatorul ciclu electoral sa ne departam si noi, alegatorii, de mentalitatea conform careia: <<Stiu ca (primarul - n.r.) fura, dar face si pentru comunitate>>. Cred ca este o chestiunie care ne mananca din interior si trebuie sa dispara. Alesii nostri unt acolo pentru a face treaba, fara sa fure" - a spus Anastasiu, marti, intr-o conferinta de presa.

Dragos Anastasiu, membru al board-ului organizatiei antreprenoriale Romanian Business leaders (RBL),  si Florin Jianu, presedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), au prezentat, marti, intr-o conferinta comuna, un ghid destinat candidatilor la alegerile locale din 5 iunie, dar si alegatorilor din toata tara, privind masurile pe care administratia locala ar trebui sa le ia pentru a sprijini dezvoltarea afacerilor si crearea de locuri de munca.

"E necesar ca la nivelul administratiei locale sa se schimbe mentalitatea. In sensul ca mediul de afaceri nu este dusman. Discutam si despre respectul pe care autoritatile locale trebuie sa-l aiba pentru toti cetatenii si pentru ediul de afaceri, in mod concret, acum" - a mai spus Dragos Anastasiu, presedinte al companiei Eurolines Romania, cu activitati in transporturi si turism.

Patroni IMM: Primarul trebuie sa fie si al antreprenorilor, nu doar al oamenilor asistati social

La randul lui, Florin Jianu, presedintele Consiliului IMM-urilor, a criticat faptul ca, in general, candidatii din alegerile locale din acest an nu au conturat clar, in programele lor de campanie, masuri pentru stiularea si spriinirea afacerilor private.
 
"Un primar este primar peste toate categoriile sociale. Nu este primar numai peste oamenii care sunt asistati social sau care au diverse nevoi. Un primar este primarul comunitatii. Daca nu ai locuri de munca  si nu platesti taxe intr-o comunitate - din locul de munca, din business -, nu poti sa vorbesti nici de asistenta sociala, nici de educatie" - a spus Jianu, care a fost ministru pentru IMM in guvernarea Ponta.

  • CNIPMMR si RBL au realizat un Ghid al masurilor economice penru candidatii la alegerile locale, din care mentionam 10 puncte:

1. Infiintarea Biroului de tip "One Stop Shop". Informarea cu privire la procedurile necesare a fi parcurse pentru obtinerea aprobarilor in vederea. demararii unei afaceri, obligatiile fiscale precum si costurile aferente.

2. Infiintarea de incubatoare de afaceri. Sprijinirea infiintarii de incubatoare de afaceri2 in parteneriat public-privat cu acordarea urmatoarelor facilitati: scutirea de la plata impozitului pe teren, corespunzator terenului aferent infrastructurii incubatorului de afaceri; scutirea de la plata impozitului pe cladiri, corespunzator cladirilor care fac parte din infrastructura incubatorul de afaceri; scutiri de la plata anumitor taxe datorate bugetelor locale; alte tipuri de facilitati (spatii, terenuri, programe educationale, suport logistic etc.).

3. Stimularea infiintarii si dezvoltarii parcurilor industriale: realizarea functionalitatii parcurilor existente prin asigurarea unui grad de ocupare adecvat si cresterea complexitatii si calitatii serviciilor oferite; infiintarea de noi parcuri industriale publice sau in parteneriat public-privat; facilitati fiscale.

4. Promovarea si dezvoltarea activitatilor specifice zonei (exemplu: turism, traditii, mestesuguri, agricultura etc.). Participarea la activitatile de promovare si incurajare a turismului, traditiilor, mestesugurilor, agriculturii ecologice etc. alaturi de companiile din domeniu, asociatiile de profil si patronate; stimularea formelor asociative pentru cresterea capacitatii de atragere de investitii si de turisti prin crearea de grupuri de producatori, parcuri turistice, clustere si patronate.

5. Program de finantare a tinerilor si antreprenoriatului: finantarea din bugetul local a firmelor de la nivel local, prin acordarea de granturi cu scopul dezvoltarii acestora; finantarea din bugetul local a activitatilor pentru dezvoltarea tinerilor si start-up-urilor.

6. Crearea unui fond de investitii/ capital de risc din bugetul local: finantarea, in conditii de piata, a dezvoltarii afacerilor locale evita birocratia si surprinde complexitatea si diversitatea mediului economic local prin accentul pus asupra dezvoltarii lanturilor valorice din domeniile prioritare.

7. Localitate inteligenta: adoptarea unei viziuni de dezvoltare locala de tip "smart city" prin integrarea tehnologiei informatiei si a comunicatiilor (TIC) pe multiple paliere: sistemele de informare ale departamentelor locale, scoli digitale, biblioteci, sisteme de transport, spitale, iluminat stradal, retele de alimentare cu apa, de gestionare a deseurilor, de aplicare a legii, precum si alte servicii comunitare pentru a imbunatati eficienta serviciilor.

8. Pozitionarea localitatii ca si hub de inovare: program de dezvoltare a actiunilor suport pentru afaceri din domeniul CDI pentru a intari astfel capacitatea de inovare a localitatii; infiintarea unui Centru Regional de Excelenta pentru Industrii Creative, care va oferi companiilor servicii integrate pentru afaceri, servicii de asistenta gratuita (de tip help desk) in urmatoarele domenii: consultanta si servicii IT, consultanta juridica, in marketing si vanzari.

9. Infiintarea Biroului Local pentru atragerea de Investitii. Scopul biroului este de atragere si promovare a investitiilor in zona prin urmatoarele actiuni: identificarea oportunitatilor de investire de la nivel local si realizarea unor proiecte de investitii "la cheie" (de tip ready to invest); informare cu privire la facilitatile acordate investitorilor - un exemplu fiind schemele de ajutor de stat instituite cu scopul de a sustine investitii noi la nivel national; sprijin pentru investitori in vederea obtinerii avizelor necesare, racordarea la utilitati si contractarea serviciilor suport necesare demararii activitatii; stabilirea de parteneriate cu institutii finantatoare de la nivel european si international, camere de comert bilaterale, ambasadele straine din Romania.

10. Facilitarea accesului IMM-urilor la contractele de achizitii publice: construirea caietelor de sarcini in asa fel incat IMM-urile sa nu fie eliminate a priori de la procesul de achizitie; plata directa a subcontractantilor; ofertarea in loturi mai mici a contractelor de achizitie publica (divizarea contractelor de achizitie publica in mai multe contracte distincte de valoare mai mica, pentru necesarul lunar/trimestrial, cu respectarea procedurilor de achizitie aplicabile pentru valoarea totala).

Ce primar ar vrea antreprenorii sa alegem noi

Ghidul, care se adreseaza si alegatorilor din toate categoriile, enumera si 4 calitati pe care un primar ar trebui sa le aiba, pentru a spriini afacerile si crearea de locuri de munca in comunitate:

1. sa fie un om care a dovedit profesional ca este capabil sa conduca, sa construiasca, sa coaguleze in jurul lui oameni si idei, intr-un cuvant un manager.

2. sa exprime o viziune foarte clara de dezvoltare, o viziune care sa includa toate categoriile sociale si nevoile diverse ale acestora. Un primar nu este primar numai peste cetatenii asistati social sau cei care isi duc traiul la limita saraciei, un primar reprezinta si tinerii care studiaza in puternicul centru universitar, oamenii de afaceri care asigura bunastarea intregii comunitati prin taxele platite etc. Intr-un cuvant, viziunea primarului trebuie sa aiba in vedere toate categoriile sociale si sa propuna un proiect de dezvoltare pe multiple paliere, nelipsind palierele sociale, economice, culturale.

3. sa isi asume o strategie, sa propuna obiective masurabile si foarte clare (de exemplu: atragerea de 10 noi investitii anuale etc.), sa arate resursele din care isi propune acest lucru, sa vina cu o echipa si cu responsabilitati clare pentru atingerea acestor obiective.

4. sa vina cu propuneri inovatoare privind sustinerea mediului de afaceri local, de tipul: crearea din bugetul local a unui program de finantare a start-up-urilor locale, finantarea de hub-uri de inovare sau sustinerea internationalizarii oamenilor de afaceri autohtoni.

Descarca e AICI Ghidul complet pentru candidatii din alegerile locale.
Parallax

Vizualizari
101
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri