Raluca Abrihan

Au inceput inscrierile la acceleratorul de startup-uri Spherik. In acest an pot participa si antreprenori din Republica Moldova

Imagine principala
Au inceput inscrierile la acceleratorul de startup-uri Spherik. In acest an pot participa si antreprenori din Republica Moldova
Acceleratorul de afaceri Spherik a dat startul inscrierilor pentru cea de a doua editie a programului dedicat startup-urilor, deschisa pana pe 15 octombrie. Incepand de anul acesta, pot participa in program si antreprenori din Republica Moldova. Printre mentorii acestei editii se numara oameni de afaceri precum Radu Georgescu (GECAD) sau Bogdan Colceriu (Frisbo).

In prima editie au fost admise  peste 20 de start-up-uri. In cursul editiei de anul acesta, participantii si trainerii se vor concentra pe doua dintre cele mai mari provocari pentru start-up-urile din Romania: crearea unor produse care se adreseaza unei nevoi sau rezolva o problema si adaptarea acestora la piata, potrivit organizatorilor. Astfel, la Spherik Accelerator 2015 se pot inscrie atat start-up-urile care au doar o idee de business, cat si cele care nu stiu cum sa dezvolte un produs existent.

Programul incepe cu Product Bootcamp, o perioada intensa, de doua saptamani, in decursul careia echipele participante vor lucra pentru a analiza produsele si relevanta acestora in piata, pentru a stabili criteriile pentru un PMV (Produs Minim Viabil) si pentru a crea un plan de dezvoltare a produsului.

Citeste mai multe despre Spherik Accelerator si alte pre-acceleratoare de afaceri din Romania

Fiecare echipa va lucra sub indrumarea unui ¬antrenor personal¬, membru al echipelor din editia anterioara sau antreprenor de succes, printre care se numara Bogdan Colceriu (CEO Frisbo)  sau antreprenorul Radu Georgescu. Pe parcursul taberei, start-up-urile isi vor crea primele prezentari (pitch decks) si one-pagere (documente importante pentru obtinerea de investitii).

Echipele care trec cu succes prin toti pasii din Product Bootcamp continua cu etapa programului numita Accelerare.

Aceasta se bazeaza pe rafinarea potrivirii intre produs si piata, testare, dobandirea clientilor si cresterea numarului de clienti/useri. Aceasta etapa culmineaza cu Demo Day, eveniment in cursul caruia echipele isi vor prezenta ideile in fata potentialilor investitori, clienti si parteneri, dar si a reprezentantilor presei.

Pe parcursul etapei de Accelerare, fiecare echipa va avea un mentor, nominalizat din randul celor mai implicati mentori din programul trecut. Rolul acestuia este de a avea intalniri saptamanale 1-la-1 cu membrii echipei, pentru a se asigura ca acestia sunt pe drumul cel bun, pentru a-i pregati pentru ziua pitch-ului, dar si pentru a rezolva problemele ce pot aparea. In calitate de alumni Spherik, vor avea parte de sustinere continua pentru proiectele lor, incluzand mentorat, notiuni de PR si marketing, consiliere in privinta produsului si multe altele.

Echipele se pot inscrie pana la mijlocul lui octombrie pe www.spherikaccelerator.com. Cei care se inscriu mai devreme au oportunitatea de a se intalni cu un mentor si de a primi feedback in legatura cu formularul lor de inscriere, putand astfel sa il modifice si sa se reinscrie.

Spherik este un ONG fondat de Liberty Technology Park, Banca Transilvania, Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca si Universitatea Babes-Bolyai si sustinut de mentori precum Ana Maria Andronic, Radu Georgescu, Philipp Kandal si multi altii. De asemenea, Spherik si-a unit fortele cu Starnet Moldova pentru a gazdui si echipe din Republica Moldova in cadrul programului din Cluj.

Un altfel de program de accelerare: Seed For Tech cauta startup-uri partenere si ofera finantari de 50.000 de euro
Parallax

Vizualizari
22
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri