Cum poti sa iti faci mai vizibil proiectul si sa strangi mai multi bani pe o platforma de crowdfunding
raluca.abrihann

Cum poti sa iti faci mai vizibil proiectul si sa strangi mai multi bani pe o platforma de crowdfunding

Imagine principala
Cum poti sa iti faci mai vizibil proiectul si sa strangi mai multi bani pe o platforma de crowdfunding
​Proiectele promovate corect sunt mai vizibile in randul potentialilor sustinatori si pot primi cu pana la 75% mai multe contributii decat alte proiecte similare, care nu beneficiaza de aceeasi promovare. Mesajul de prezentare, transparenta privind folosirea contributiilor, interactiunea cu sustinatorii si promovarea cauzei sunt principalii factori de care depinde vizibilitatea unui proiect inscris pe o platforma de crowdfunding, arata Sprijina.ro, platforma de crowdfunding recent lansata pe piata romaneasca.

Succesul unui proiect depinde, in primul rand, de mesajul de prezentare a proiectului. Acesta are rolul de a informa si de a atrage potentialii sustinatori. Prin urmare, mesajul trebuie sa ofere informatii relevante despre proiect, in termeni usor de inteles de catre publicul larg, despre beneficiari si despre modul in care urmeaza sa fie folositi banii proveniti din contributii, sustin reprezentantii platformei de crowdfunding.

Astfel, din prezentare nu pot lipsi datele referitoare la beneficiari, mai exact, cine sunt, de ce au nevoie de sprijin si cum ii pot ajuta fondurile atrase. in ceea ce priveste contributiile, initiatorii unei cauze trebuie sa precizeze clar care este suma pe care isi propun s-o stranga si cum urmeaza sa fie cheltuita aceasta.

”Am observat ca, desi faceau parte din categorii diferite, proiectele care au atras cei mai multi sustinatori aveau aceleasi elemente in comun: titlu si subtitlu scurte, de impact, mesaj puternic, exprimat clar si o prezentare convingatoare a beneficiarilor cauzei. in plus, initiatorii acestor proiecte au utilizat foarte bine facilitatile oferite de platforma, inserand imagini si videoclipuri relevante in prezentarile lor”
, a declarat Remus Pakei, Project Manager Sprijina.ro.

Comunicarea constanta, distribuirea inainte de lansarea a proiectului pe platformele sociale, cu feedback si informatii constante despre proiect si despre recompensele oferite, sunt esentiale pentru succesul cauzei initiate. Un tutorial scurt de 1-3 minute, cat mai personal, in care apare initiatorul proiectului, creste credibilitatea cauzei respective, mai spun specialistii Sprijina.ro, Proiectele care au un tutorial strang, in medie, cu circa 45% mai multe fonduri decat cele care nu au o astfel de prezentare.

”Un alt factor, extrem de important pentru succesul unui proiect care cauta finantare prin crowdfunding, este diversitatea recompenselor oferite sustinatorilor. Noi le recomandam sa ofere intre cel putin doua si maxim opt recompense. Din ce am observat, proiectele care ofera recompense strang cu pana la 140% mai multe fonduri fata de cele care nu ofera niciun fel de recompensa contribuabililor”, explica Remus Pakei.

La fel de importanta pentru evolutia proiectului este stabilirea unei strategii de comunicare, cu echipe de promotori, in care fiecare isi cunoaste temeinic rolul. Cei care deruleaza  campanii cu minim 2 membri, atrag cu pana la 85% mai multe fonduri fata de initiatorii care deruleaza campanii individuale, arata datele Sprijina.ro.

Mentinerea unei comunicari constante cu sustinatorii si potentialii contribuabili, este, de asemenea, esentiala,  fiind necesara oferirea de informatii suplimentare si raspunsuri la intrebari, de fiecare data cand acestia au nelamuriri.

Din 23 iulie, data lansarii Sprijina.ro, pana in prezent, pe platforma au fost inscrise peste 27 de cauze, care au fost vizualizate de peste 50.000 de persoane.

Crowdfundingul este o forma de strangere de fonduri care se realizeaza online, pe platforme speciale, acreditate, unde antreprenorii isi listeaza proiectele (produse sau servicii). Aceste proiecte sunt finantate apoi de utilizatorii platformei, care pot fi atat persoane fizice cat si juridice, care doresc sa contribuie la punerea in practica a acelor proiecte. Fiecare platforma are propriul regulament de functionare.

In Romania exista, in prezent, sase platforme de crowdfunding: Crestemidei.ro, Multifinantare.ro, Wearehere.ro, Bursabinelui.ro, Sprijina.ro si o plaforma de finantare lansata de Universitatea Babes-Bolyai din Cluj (crowdfunding.alumni.ubbcluj.ro).
Vizualizari
134
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings