Un startup romanesc lucreaza pentru restaurantele din America
luminita.pirvu

Un startup romanesc lucreaza pentru restaurantele din America

Imagine principala
VIDEO Un startup romanesc lucreaza pentru restaurantele din America
Gloria Food este o platforma realizata de o echipa de romani, care permite restaurantelor sa preia comenzi online. A fost lansat direct pe piata americana unde are peste 1.200 de restaurante partenere si si estimeaza venituri totale in 2016 de 300.000 de euro.

Oliver Auerbach si Mihai Anghel sunt tinerii care au ales sa-si lanseze startup-ul pe piata din SUA. Ideea i-a apartinut lui Oliver, cetatean german, si a fost sustinuta de partenerul sau, cei doi investind in lansarea afacerii aproximativ 150 000 de euro.

"Noi am venit cu o solutie care te ajuta pe de-o parte sa-ti dezvolti propria afacere si sa ai propria baza de clienti si oferim un produs preconfigurat cu un design optimizat pentru partea de comenzi online la un pret bun si accesibil pentru restaurante. Am facut un fel de masina de serie pe care o poti folosi in timp ce in prezent portalurile de comenzi de mancare sunt un fel de serviciu inchirieri masini.

Noi am gasit acest tip de seriviciu in regim de "freemium" - combinatie de cuvinte intre "free" si "premium", ceea ce insemana ca practic oricine poate accesa o versiune free a produsului si cand isi doreste anumite functionalitati care nu sunt in pachetul gratis le poate cumpara."

In prezent 1200 de restaurante din State folosesc zilnic platforma lor iar in Romania sunt inregistrate 30 de restaurante din Bucuresti , Iasi Constanta si Timisoara. Startup-ul lor are 10 angajati si o cifra de afaceri estimata pe 2016 de 300 000 de euro.

  • Este o zona atat de dinamica incat nu-ti poti face planuri pe trei ani.
    Trebuie sa ramai deschis sa vezi ce se intampla si sa te adaptezi la
    cerintele pietei

Initiata in 2013, platforma a intrat direct pe piata din America unde si-au testat timp de un an si si-au imbunatit serviciile. "In prima faza, inainte de a dezvolta solutia am vrut sa cercetam daca este un model de business viabil, daca exista o piata pentru asa ceva. Am gasit foarte multe cifre si informatii utile pentru piata din America si astfel, multe din proiectiile noastre se regaseau utile pentru piata de aici", explica co-fondatorul Gloria Food, Mihai Anghel.

La vremea respectiva platforma era doar in faza incipienta cu functionaliatati rudimentare care ofereau posibilitatea unui restaurant sa preia comenzi de la clienti.

Treptat produsul a fost imbunatatit, iar din 2015 startup-ul a inceput sa incaseze primii bani, iar la finele anului trecut Gloria Food inregistra o cifra de afaceri de 200 000 de euro.


Cum au patruns pe piata din SUA
  • Publicitate online Pentru a se promova au investit in publicitatea online undeva la 20.000 de euro. Cei doi insa au constatat ca rata de conversie, adica oamenii care veneau din traficul organic erau mult mai dispusi sa incerce produsul si sa afle mai mult despre produs decat cei care veneau din publicitate.
  • SEO Mihai povesteste ca cel mai bine a mers partea de search engine optimization adica pagini care sunt foarte bine optimizate si cu continut relevant, lucrurile utile si interesante pe care oamenii interesati de asa ceva vor sa le afle. De exemplu: cum isi seteaza o campanie Adwords pentru restaurant sau daca are promotie, cum sa o faca vizibila."In prezent jumate din utilizatori ne vin din organic si jumate sunt din zona de parteneriat", explica co-fondatorul Gloria Food.
  • Parteneriate de tip white labeling. Dincolo de promovarea online si testarea interesului pe piata au mers mai departe in zona de parteneriat adaptat pentru zona de cloud si SAAS (software as a service). Mai exact, firmele care au in portofoliul zona de servicii privind partea de vanzari si publicitate pentru restaurante implementeaza si integreaza in pachetul lor si solutia oferita de Gloria Food. Acestea isi trimit agentii la restaurantele pe care le au in portofoliul de clienti cu propunerea privind serviciile sale de promovare plus solutia oferita de Gloria Food. "Acesti  parteneri sunt conectati la noutatile de pe piata pentru a putea sa le ofere clientilor solutii cat mai viabile in vanzarile online si sunt dispusi sa incerce o oportunitate. Prin acest parteneriat a trebuit sa facem noi upgradari si tool-uri. Am gasit o formula in care ambele parti sunt multumite si astfel ajungem la restaurante la care nu am fi ajuns si care nu au intrat niciodata online", explica Mihai Anghel.
  • Parteneriate pe zona de order tracking (urmarirea comenzii). De asemenea, Gloria Food se bazeaza si pe parteneriatele cu firmele care se ocupa de livrarea comenziilor, au astfel de parteneriate in Slovacia si in San Francisco.

Sfaturi pentru cei care vor lanseze un stratup pe piata externa

1. Daca vrei sa intri pe o piata externa trebuie faci o analiza detaliata a pietei respective.

2. Trebuie sa ai un plan, dar sa fii dispus sa-l schimbi oricand. Planul trebuie sa existe dar sa fii pregatit sa aduci modificari daca acesta nu poate fi adaptat cerintelor din piata.

3. Planul este sa fii realist: injumatatesti veniturile, inmultesti cu doi costurile si daca mai sta in picioare mergi mai departe

4. In legatura cu facturarea electronica si serviciile electronice trebuie sa ai un avocat si un contabil foarte bun care sa-ti ofere expertiza lor si sa faca conversia intre zona de online international si offline romaneasca cu care organele fiscale de la noi nu sunt obisnuite sa lucreze

Provocarile

Prima provocare cu care s-au confruntat a fost relationarea si conectarea cu firmele de afara pe zona de parteneriat. Pentru ca cei de afara erau rezervati in ceea ce priveste parteneriatul cei doi au facut cercetare le-au adus referinte si informatii privind cadrul  legsilativ din Romania.

"Tu esti cel care promovezi Romania si e un pic dificil pana incepi sa devii cunoscut. Cand oferi servicii de conectivitate  pentru zona de online payments si n-ai nicio firma din Romania cu care tu lucrezi, e normal ca firmele sa fie rezervate poate e un grad de risc mai mare, nu au informatii suficiente privind modul de functionare, al firmei, referinte, partea de legislatie", explica co-fondatorul Gloria Food. 

O alta provocare pentru zona din America este zona de comunicare care trebuie sa fie foarte eficienta. Cei doi a trebuit sa faca materiale vizuale simple si de inteles, vizuale Mihai explica “ca nu poti sa stai cu omul fata in fata si trebuie sa-l faci sa intelaga, comunicarea trebuie sa fie foarte foarte eficienta”.

  • In State merge foarte bine blogging-ul.
    Oamenii interesati cauta informatia online si daca informatia ta este
    relevanta si la fel si produsul, poti vinde prin intermediul
    bogging-ului.

Diferenta de fus orar a fost o alta problema pe care cei doi au rezolvat-o lucrand in ture.

"Oamenii sunt deschisi, este un spirit antreprenorial foarte intens si oamenii sunt intotdeauna in cautarea unor oportunitati si cand vad o propunere interesanta actioneaza, o recunosc nu-i intereseaza din ce ce tara vii atat timp cat esti serios. Unii parteneri insista sa aiba o convorbire telefonica cu noi chiar daca stiu despre ce este vorba doar ca sa ia  pulsul sa vada daca esti om serios sau nu. 

Inteleg ca timpul costa bani si sunt foarte eficienti in comunicare, transmit ceea ce vor pe puncte si te intreaba direct daca le poti oferi asta . Te trateaza ca si cum ai fii de acolo. Pe de alta parte, in cultura europeana, daca aplici o astfel de tactica oamenii se simt agresati poate chiar te vad un pic nepoliticos", explica Mihai Anghel.

Planuri

Pentru 2017 isi doresc sa ofere restaurantelor un serviciu personalizat de publicitate pentru atragerea clientilor din zonele din jurul restaurantelor. Vor sa puna la dispozitia clientilor tool-uri  si module simplificate si automatizate pentru a-si atrage clientii. 

 "In 2017 o sa punem cateva elemente pentru a testa piata sa vedem daca se merita se implementam pentru cativa ani strict pentru partea asta. Pe zona de restaurante mici este esential sa atragi prin publicitate pe zona locala. E mult mai eficient daca foloseti tehnologii de precision  selling care se adreseaza consumatorilor din zona lor. Suma pe care vrem sa o investim este undeva in jurul cifrei de 100 000 de euro", explica Mihai Anghel.
Parallax

Vizualizari
129
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings