L. Pirvu

4 momente cheie pe care le parcurge clientul si cum poti sa-i anticipezi nevoile

Imagine principala
VIDEO 4 momente cheie pe care le parcurge clientul si cum poti sa-i anticipezi nevoile
Pana acum brandurile, firmele incercau sa-i faca pe utilizatori sa-si
doreasca sa cumpere ceva. In ultimii ani lucrurile s-au inversat:
brandurile trebuie sa fie prezente si sa corespunda asteptarilor
atunci cand utilizatorii sunt interesati si au nevoie de un produs sau
de un serviciu. Asta-i noul trend, potrivit unei analize Google. Cum sa
aveti succes si sa surprindeti etapele pe care le parcurge utilizatorul? In primul rand trebuie sa
intelegeti imaginea de ansamblu.


Vezi mai jos cum poti anticipa nevoile
clientilor in 4 micro-momente.

Exista 4 categorii de micro-momente:

1. Vreau sa stiu
este momentul in care utilizatorul cauta informatia care il intereseaza.
  • 65% din utilizatori cauta mai multa informatie decat acum cativa ani
  • 66% cauta informatii referitoare la reclamele pe care le vad la televizor
  • 69% din consumatori vor cumpara de la companiile ale caror site-uri pe dispzitive mobile ii ajuta sa gaseasca cat mai rapid raspunsuri la intrebarile lor.

Ce puteti face: Fiti acolo in momentul in care utilizatorii va cauta, cand au nevoie de un produs sau de un serviciu trebuie sa fii prezent. 51% din consumatori descopera un produs nou sau un serviciu de fiecare data cand fac cautarea asta inseamna ca in ciuda faptului ca exista competitori cunoscuti pe diverse domenii exista sansa sa fii ales in locul acestora chiar daca ai un brand nou.

In momentul in care utilizatorul cauta, gaseste anuntul tau. Conform studiilor Google, un consumator cumpara de la o companie diferita un produs fata de compania initiala de la care cumpara uzual produsul respectiv.  Pentru cei care vor sa afle informatia de care au nevoie trebuie sa creati continut educational care este usor de consumat si de inteles pe dispozitive mobile si nu numai.

2. Vreau sa merg acest micro moment a inregistrat o crestere de doua ori mai mare a interesului,
  • 82% din utilizatori folosesc motorul de cautare pentru a identifica un business in apropierea lor. 
  • 71% din consumatori au spus ca au folosit Google Maps sau un alt produs similar pentru a gasi un magazin aproape de ei.
  • 73% din utilizatori sustin ca informatia obtinuta regulat de la companii este c

    el mai important atribut,
  • 51% din utilizatori au cumparat de la un brand decat cel intentionat pentru ca informatia era relevanta,
  • 61% dintre consumatori au cumparat de la companii care personalizeaza informatia pe dispozitivele mobile

    in functie de locatie.
Ce puteti face: Fiti utili cu mesajul pe care il promovezi in anunturi. Daca nu sunteti utili si relevanti riscati sa pierdeti potentialii clienti si acestia sa nu mai revina. Daca un client se afla langa magazinul companiei respective sau acesta este situata in regiune, vrea sa primeasca informati cat mai relevante si specifice legate de locul in care vrea sa ajunga trebuie sa folositi semnalele despre locatia utilizatorului pentru a evidentia ce stoc aveti.

Daca sunteti un magazin e-commerce in momentul in care utilizatorul se afla langa locatia dvs trebuie sa afisati informati despre locatiile sau filialele magazinului din apropierea acelui utilizator. 


3. Vreau sa fac
- este momentul in care utilizatorul actioneaza
  • 91% din utilizatori folosesec telefoanele pentru a gasi idei in timp ce iau o decizie.
  • 48 % din utilizatori vor cumpara de la comapania ale carori site-uri de pe dispozitive mobile contin instructiuni in format video
  • 40% din utilizatori spun ca abandoneaza un site caruia ii ia mai mult de trei secunde sa se incarce,
  • 29% vor deschide un alt site daca cel pe care se afla este unul lent
  • 20% din utilizatorii nesatisfacuti nu se mai intorc niciodata.
Ce puteti face: Fiti rapizi; asta inseamna sa atrageti atentia  prin viteza de incarcare a site-ului care este esential pentu consumatorul din ziua de azi . Intelegeti imaginea de ansamblu. Anticipati nevoile clientilor, mai exact personalizati informatia in functie de locatie.

Acest lucru poate fi facut lansand indemnuri la actiune in locuri cat mai usor de sesizat, sa va folositi de localizarea prin gps si sa folositi istoricul utilizatorilor.  Oferiti pe site materiale video care sa contina instructiuni pas cu pas de tipul "cum sa fac asta " sau "cum sa folosesc acest produs".

Puteti folosi instrumentul gratuit de la Google Test Speed prin care puteti evalua viteza de incarcare a site-ului dvs atat pe desktop cat si pe mobil si puteti primi sfaturi specifice, concrete despre ce anume puteti sa imbunatati in site-ul

4. Vreau sa cumpar -
este momentul in care utilizatorul isi finalizeaza intentia
  • 82% utilizatorii cauta informatii cand sunt deja in magazin si vor sa cumpere ceva
  • 58% dintre consumatori vor cumpara de la companii ale carora site-uri pe dispozitive mobile le ofera posibilitatea sa cumpere online cat mai rapid.
Ce puteti face: Trebuie sa-i incurajati prin mesaje pe utilizatori sa cumpere din magazin, de pe telefonul mobil sau printr-un call center. Trebuie sa aveti si o varietate de optiuni de-a cumpara dupa ce acestia va cauta site-ul prin intermediul smartphone-ului.
Pentru a fi cat mai rapid:
  • eliminati pasii in plus, sa nu existe prea multe proceduri in procesul de cautare sau cumparare pe site-ul dvs.
  • formulare cu design cat mai eficient,
  • eliminati tot ce tine de campuri suplimentare,
  • oferiti alternative de a finaliza tranzactia, fie telefonic sau prin email
  • implementati functii one click si sa aveti un call to action foarte clar pe site

Informatiile se regasesc in tutorialul "Adevarata valoare a mobilelor, in 4 micro-momente esentiale", sustinut de Nicoleta Meleca, AdWords Account Strategist, si Ede Abos, Adwords Account Manager. Tutorialul face parte din seria saptamanala de sesiuni initiate de "Google Romania  in parteneriat cu Hotnews-StartupCafe.ro si care au ca scop promovarea online, destinata antreprenorilor care vor sa afle cum isi pot dezvolta afacerile folosind internetul.

Seria de tutoriale se difuzeaza saptamanal, in perioada octombrie-noiembrie 2017, in fiecare miercuri, de la ora 16.00, in transmisiune LIVE pe startupcafe.ro, pe youtube si, sub forma inregistrata, pe pagina startupcafe.ro de pe Facebook.
Parallax

Vizualizari
37
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri