Romania - Comertul online, inca slab dezvoltat. Cum merg Ungaria si Bulgaria

​Romania este una dintre tarile Uniunii Europene in care comertul online inregistreaza inca volume de vanzari mici, ca procent din totalul vanzarilor, releva datele emise, miercuri, de Oficiul european de statistica Eurostat. Cifrele arata ca e-commerce-ul mai are mult de crescut in Romania, ceea ce poate insemna o oportunitate in plus pentru antreprenorii care inca nu au atacat acest sector.

Doar 8% din volumul vanzarilor facute de firme din Romania in anul 2014 reprezinta comert online, mult sub media Uniunii Europene, de 17%, spune Eurostat.

Romania se afla la coada clasamentului european in vanzarile online, procentaje mai mici inregistrand doar Grecia (1%), Bulgaria (5%) si Cipru (6%).

Cea mai mare pondere a sectorului de e-commerce in volumul de vanzari s-a inregistrat in: Irlanda (37%), Cehia (30%), Slovacia, Finlanda si Marea Britanie (cate 21%). Dintre vecinii nostri, Ungaria are un comert inline mai dezvoltat decat Romania - ponderea vanzarilor pe internet a fost de 20% din total vanzari, in anul 2014.






Evolutia comertului online in UE: cumparari online facute de companii, vanzari oline facute de firme, ponderea vanzarilor online in totalul volumului de vanzari. Sursa: Eurostat


Spre deosebire de comertul conventional, e-commerce-ul are avantajul ca antreprenorii pot sa vanda mai usor in alta tara. Insa firmele romanesti care fac comert online nu fructifica acest avantaj.

Potrivit Eurostat, 6% dintre firmele romanesti au vandut electronic pe piata interna, in anul 2014, 2% dintre firmele romanesti au avut vanzari online in alte state UE, iar 1% in afara Uniunii Europene.

Spre comparatie, 30% din firmele din Irlanda au vandut online in tara, 17% in alte state UE, iar 12% au facut export pe intrenet in state din afara Uniunii Europene.

Pana si Bulgaria a avut 8% dintre firme care au facut vanzari online in tara, 3% la export intracomunitar online si 2% cu vanzari pe internet in afara UE.

Ungaria sta si mai bine: 13% dintre firmele unguresti au vandut online in tara, 5% au vandut in alte state UE, iar 2% in afara Uniunii.

"Comertul pe internet poate oferi firmelor oportunitatea de a-si imbunatati eficienta proceselor lor de productie, precum si mijloace de extindere dincolo de granitele nationale, ajungand la clienti indiferent de localizarea lor georgrafica" - arata Eurostat.


Resurse:

Descarca de AICI statistica Eurostat privind comertul online in Uniunea Europeana.