Claudiu Zamfir
O serie de creatori români vor putea, începând de marți, să prezinte și să distribuie NFT-uri pe Instagram, cu ajutorul noilor instrumente pentru afaceri - a anunțat, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, compania-mamă a rețelei sociale, Meta.
Începând de marți, prezentarea sau partajarea obiectelor de colecție digitale - așa-numitele NFT - pe Instagram este disponibilă în mai multe țări din Europa.
La rândul lor, fanii pot să încerce modalități noi și îmbunătățite prin care să își susțină creatorii favoriți pe Facebook și Instagram, potrivit Meta, compania-mamă a celor două platforme.
NFT-urilor sunt bunuri digitale, care nu exista fizic, dar pe care colecționarii sunt dornici să le cumpere. Inițialele NFT vin de la non-fungible token. Token-ul este o dovadă care îi dă posesorului acces la o valoare digitală. Caracterul non-fungibil presupune că token-urile nu pot fi replicate. Aceste caracteristici fac din NFT-uri bunuri digitale unice, iar asta suscită interesul colecționarilor.
Și Fiscul din România a pus ochii pe veniturile din NFT-uri. „Jeton nefungibil” - acesta este termenul românesc folosit oficial de ANAF pentru aceste active digitale care nu pot fi înlocuite cu replici, autenticitatea lor fiind asigurată prin tehnologia blockchain.
Acum, Meta extinde posibilitatea de a expune sau de a partaja obiecte de colecție digitale pe Instagram în mai multe țări din Europa, inclusiv România. Creatorii și colecționarii de NFT-uri vor putea să își conecteze portofelul virtual la Instagram și să posteze obiecte de colecție digitale pe care le-au creat sau le-au cumpărat.
Meta extinde și tipul de obiecte de colecție digitale pe care utilizatorii le pot prezenta pe Instagram pentru a include videoclipuri sau NFT-uri animate.
Pe Instagram vor apărea și informațiile pentru anumite colecții în care metadatele au fost îmbogățite de OpenSea, o platformă independentă, cea mai mare din lume, pe care se tranzacționează NFT-uri. Astfel, vor apărea numele și descrierile colecției respective, de exemplu.
Blockchain-urile acceptate de Instagram pentru expunere sunt: Ethereum, Polygon, Flow și Solana.
Utilizatorii Instagram își pot conecta portofele virtuale precum Rainbow, MetaMask și Trust Wallet, Coinbase Wallet, Dapper și Phantom.
Utilizatorii pot descoperi acum mai ușor programul Stars pe Facebook datorită noii funcții care activează automat funcția Stars pe conținutul public al creatorilor selectați, inclusiv pe Reels (clipuri foarte scurte care apar pe Facebook).
Astfel, oamenii pot afla despre Stars și le pot folosi în mai multe locuri de pe Facebook - a precizat compania Meta, în comunicatul transmis StartupCafe.ro.
Funcționalitatea este testată acum cu un număr selectat de creatori la nivel global.
Pentru creatorii care folosesc deja programul Stars, Meta lansează noi caracteristici pentru a facilita câștigarea de Stars și interacțiunea cu expeditorii de Stars:
Creatorii pot folosi, de acum, și o nouă setare de profil, care reprezintă un mod profesional pentru profilurile Facebook. Aceasta permite creatorilor din întreaga lume să își construiască o prezență publică, păstrându-și în același timp experiența personală pe Facebook.
Modul profesional le oferă creatorilor și oricărei persoane (cu vârsta de peste 18 ani) care dorește să devină creator, un set de instrumente și oportunități pentru a începe să dezvolte o comunitate globală pornind de la profilul personal.
Rețeaua socială spune că, prin modulul său modul profesional, creatorii pot deveni eligibili pentru a câștiga venituri prin intermediul programului Stars, reclame pe Facebook Reels, reclame in-stream și Reels Play.
Ei vor avea acces și la conținut și analize de audiență, resurse educaționale și altele.
În fiecare an, Meta invită creatorii din întreaga lume să se alăture evenimentului Săptămâna Creatorilor. Anul acesta au fost serbați creatorii din campania Creators of Tomorrow, aleși din 15 piețe, inclusiv din România.
Meta a ales 10 artiști români, printre care Livia Fălcaru, Maximilian Ioan și Graure.
Acesta este contextul în care compăania lui Mark Zuckerberg a anunțat noile funcții și instrumente prin care creatorii de conținut digital ar urma să câștige bani pe Facebook și Instagram.
---