Claudiu Zamfir

50.000 RON pentru firme: Ministerul a anuțat când lansează programul Internaționalizare

Imagine principala
programul internationalizare 2017

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a anunțat vineri când va lansa programul Internaționalizare, prin care firmele mici și mijlocii din România ar urma să primească ajutoare nerambursabile de maximum 50.000 de lei pentru promovarea pe piețele externe.

Potrivit unui comunicat al ministerului, remis StartupCafe, programul urmează să se lanseze pe 25 iulie 2017, în cadrul unei conferințe cu tema „Măsuri de sprijinire și promovare a exportului susținute de Guvernul României”. Evenimentul de lansare va avea loc la Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București, marți, 25 iulie, ora 10:00.

”Cu această ocazie va fi lansat Programul de susținere a internaționalizării companiilor românești și se va prezenta Programul de Promovare al Exportului 2017-2018, privind participarea la târguri și expoziții internaționale sub pavilion național, precum și la misiuni economice, măsuri ale Programului de Guvernare 2017-2020, aflate în responsabilitatea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat” - a precizat sursa citată.

Conform unei hotărâri adoptate recent de Guvern, accesul pe piața externă a IMM-urilor va fi susținut de la bugetul de stat cu suma de 71 milioane lei, pentru perioada 2017-2020, a anunțat Guvernul

Alocația financiară nerambursabilă este în cuantum de maxim 50.000 de lei/beneficiar, reprezentând maxim 90% din valoarea cheltuielilor eligibile.

Prin program se finanțează:

  • participări individuale la târguri şi expoziţii internaţionale, organizate în străinătate, cu stand propriu, altele decât cele organizate în baza OUG 56/2016 privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat şi în baza HG 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a acţiunilor din Programul de promovare a  exportului;
  • participări individuale la misiuni economice organizate în străinătate, altele decât cele organizate în baza OUG 120/2002 privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat şi în  baza HG 296/2007 privind aprobarea Mecanismelor de derulare a acţiunilor  din Programul de promovare a exportului;
  • crearea identităţii vizuale a unui IMM (marcă, siglă, slogan);
  • realizarea unui  site  pe  Internet/ aplicaţie  pentru  mobil,  pentru  prezentarea  activităţii solicitantului şi a produselor promovate, în limba română şi limba engleză/ altă limbă de circulație internațională;
  • participări ale angajaților la cursuri de pregătire, în ţară şi/sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi pieţe;
  • analize și studii de piață;
  • alte tipuri de activităţi de promovare şi susţinere a internaţionalizării.

Completarea cererii tip pentru înscriere în program, în vederea obținerii finanțării, se face on-line pe site-ul www.aippimm.ro.

Data de la care este activă înscrierea on-line se comunică pe site-ul instituției cu cel puțin 5 zile înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu-zis.

Verificarea documentelor depuse și a cererii pentru înscrierea în Program on-line se face în maxim 15 zile lucrătoare, după încheierea sesiunii de înscriere.

Acordarea finanțării se realizează în baza criteriului „primul venit – primul servit”, în limita bugetului.

Beneficiarii alocațiilor financiare nerambursabile au obligația de a raporta efectele participării la Program către minister, pentru o perioadă de 2 ani, începând cu anul următor acordării alocației financiare nerambursabile.

Citeste AICI mai multe despre programul Internationalizare

Parallax

Vizualizari
3648
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri