Marea greșeală pe care a făcut-o Snapchat

Valoarea aplicației Snapchat a scăzut acum la jumătate față de nivelul cu care s-a listat pe bursă în martie 2017, iar șeful companiei își recunoaște „marea greșeală”, într-un mail intern trimis angajaților, publicat de Cheddar.com.

 
 

Noul design a fost cea mai mare greșeală, recunoaște Evan Spiegel, CEO-ul Snap, care vrea să atragă mai mulți utilizatori  de vârstă mai înaintată, pentru a crește veniturile aplicației percepute ca fiind pentru puștime.

Cea mai mare greșeală pe care am făcut-o cu reproiectarea a fost compromiterea valorii de bază a produsului nostru, de a fi  cel mai rapid mijloc de comunicare. Redesenarea Friend Feed-ului algoritmic a făcut să fie mai greu să găsești persoanele potrivite cu care să vorbești și nu am avut timp să optimizăm Friend Feed-ul pentru performanțe rapide. Ne-am încetinit produsul și asta i-a erodat valoarea de bază”, a scris Spiegel, în mailul către echipa sa.

 
 

„Ne-am așteptat ca influencer-ii să se supere, pentru că le-am mutat poveștile sub cele ale prietenilor noștri adevărați. Influențatorii au trecut, din partea de sus a listei de Snapchat, pe undeva pe în mijloc. Suntem dispuși să acceptăm compromisul pentru beneficiile pe termen lung ale plasării prietenilor pe primul loc. Din nefericire, nu am înțeles atunci că cea mai mare problemă cu redesign-ul nu a fost frustrarea influencer-ilor, ci frustrarea membrilor comunității noastre, care simțeau că le e mai greu să comunice”, a mai spus șeful Snap Inc. în mailul datat 26 septembrie 2018, publicat joi de Cheddar.com .

De la schimbarea designului aplicației, echipa Snap a lucrat să rezolve aceste probleme, pentru a continua să din facă Snapchat „cel mai rapid mod de a comunica”.  

Ca business, Snap Inc. se luptă cu percepția de aplicație pentru puștime și se vede acum nevoită să se reorienteze către utilizatorii mai în vârstă, care genereză venituri mai mari.

„Cea mai mare parte a creșterii pe piețele noastre principale, cum ar fi SUA, Marea Britanie și Franța, va trebui să vină de la utilizatori mai în vârstă, care generează venituri medii mai mari per utilizator. Pentru extinderea pe segmentul demografic mai în vârstă vom avea nevoie să ne maturizăm aplicația. Mulți utilizatori mai maturi consideră Snapchat frivol sau o pierdere de timp, ei crezând că este mai degrabă o aplicație de social media decât un mijloc mai rapid de comunicare”, spune directorul Snap Inc.

Spiegel speră că astfel va atrage venituri din publicitate și investiții de pe bursă.

„Schimbarea limbajului de design al produsului nostru și îmbunătățirea marketingului și a comunicării în jurul companiei vor ajuta utilizatorii să înțeleagă valoarea noastră.  Maturizarea comunității noastre de pe piețele principale va ajuta, de asemenea, media, agențiile de publicitate și Wall Street-ul să înțeleagă Snapchat", crede Spiegel.

Mai departe, Snap.Inc vrea să dezvolte tehnologii de realitatea augmentată și 3D, însă, dacă acestea vor afecta proprietatea Snapchat de a fi cea mai rapidă modialitate de comunicare, compania va lua în considerare crearea unor aplicații separate pentru noile tehnologii și experiențe, mai scrie Evan Spiegel, potrivit Cheddar.com.

În prezent, pe lângă aplicația Snapchat, compania Snap Inc. mai deține brandul de ochelari „smart” Spectacles și Bitmoji, o aplicație de mobil pentru crearea de avataruri personalizate pentru social media.

Lansată în anul 2011, aplicația de mesagerie multimedia Snapchat a fost creată de 3 tineri americani: Evan Spiegel, Robert Murphy și Reginald Brown. Brown i-a dat în judecată pe ceilalți doi, pentru că l-au exclus din business. În anul 2014, au ajuns la o înțelegere prin care Reggie Brown a fost recunoscut de foștii săi prieteni drept creator al ideii conceptuale a Snapchat și a primit 157,5 milioane de dolari, compensație.

În martie 2017, Snap Inc. s-a listat pe Bursa de la New York (NYSE), la o valoare totală de 24 de miliarde de dolari, 17 dolari pe acțiune. La nici 26 de ani pe atunci, Evan Spiegel, împreună cu echipa sa, a dat lovitura pe bursă, acțiunile Snap Inc. urcând până la un maxim istoric de 29 de dolari bucata.

La începutul lui 2018, Snap a redesenat aplicația, stârnind nemulțumirea multor utilizatori, care se plângeau că trimiterea de mesaje snap a devenit mai complicată. 1,2 milioane de utilizatori Snapchat au semnat o petiție pe internet, prin care cereau companiei să revină la designul inițial al aplicației lor preferate.

Valul de nemulțumire a condus la scăderea dramatică a acțiunilor companiei, care sunt cotate în prezent la 8 dolari bucata, mai puțin de jumătare din valoarea de cumpărare de la listarea la bursă.