Adi Iacob

A renunțat la actorie pentru cofetărie: De la un SRL-D finanțat de stat la afaceri de 1,4 mil. euro și francize

Thumbnail

După ce a urmat cursuri de antreprenoriat, o fostă actriță din Republica Moldova a lansat cu  ajutorul unei finanțări de la stat pentru firme de tip SRL-D (societate cu răspundere limitată – debutant) o afacere cu dulciuri la Iași. Cu o investiție inițială de 21.000 de euro în 2012, Nicoleta Hrițcu a tranformat afacerea într-un mic lanț de cofetării cu o cifră de afaceri de 1,4 milioane de euro. Antreprenoarea a explicat pentru StartupCafe cu ce se diferențiază business-ul său de alte cofetării, dar și decizia de franciza afacerea sub un alt nume. 

"Businessul Cuptorul Moldovencei a pornit în anul 2012, cu redactarea planului de afaceri și cu niște cursuri de antreprenoriat pe care le-am făcut, în urma cărora am aplicat pentru o finanțare guvernamentală care era atunci pentru SRD-D-uri. 

Am luat finanțarea, aveam și ceva capital propriu (cu soțul am vândut un teren) și cu un buget de aproximativ 21.000 de euro am făcut investiția pentru un laborator mic, cu magazin de vânzare. 

În primul an am avut o cifră de afaceri de circa 20.000 de euro ― am investit vreo 20.000 și cifra de afaceri a fost vreo de 20.000, dar nu au fost 12 luni calendaristice. Cu 7 ani mai târziu, avem 5 puncte de vânzare și o insulă cu un concept nouGlazurai ― pe care l-am creat anul trecut. 

Cifra de afaceri de anul trecut (2018), pe cele două firme pe care le avem noi în grup, a ajuns la aproape 1,4 milioane de euro", explică Nicoleta Hrițcu.

  • Potrivit datelor centralizate de Termene.ro, firma Cuptorul Moldovencei SRL a avut, în 2018, o cifră de afaceri de 1.426.466 lei (aproximativ 301.000 euro). 

Thumbnail

  • De asemenea, firma Retro-Food SRL a avut anul trecut o cifră de afaceri de 4.969.976 lei (aproximativ 1 milion de euro).

Thumbnail

Antreprenoarea spune că firma și-a dublat cifra de afaceri de la an la an, însă acest lucru a fost realizat cu "pași mărunți" și "riscuri calculate".

"Am început cu 2 angajați, acum avem peste 65 de angajați. Noi practic ne-am dublat cifra de afaceri de la an la an. A fost o creștere foarte frumoasă, dar din pași făcuți mărunt - nu ne-am asumat niciodată riscuri prea mari; au fost riscuri calculate și am crescu încet, dar sigur. 

Noi am început cu 3 feluri de prăjituri și cu 5 tipuri de plăcinte - acesta era portofoliul nostru inițial. Pe parcurs am tot introdus produse noi. La ora actuală avem câteva game mini-prăjiturile - prăjiturile de casă; prăjiturile copilăriei - clasicele boema, amandina, savarina, eclerul; prăjiturile mono-porții care sunt ceva mai sofisticate, cu mici împrumuturi din cofetăria internațională; și torturile. Pe partea de patiserie avem plăcintele și copturile. La categoria copturi avem și produsele de sezon - cozonac, pască - pe care le facem doar în sezon sau când avem comenzi", spune antreprenoarea.

Nicoleta spune că afacerea sa se diferențiază de alte cofetării prin ingredientele folosite, deși acest lucru înseamnă termene de valabilitate 24 de ore și un număr mai redus de comenzi în perioadele aglomerate.

"Cuptorul Moldovencei se diferențiază prin ingredientele de calitate, respectarea proceselor de producție - nu folosim premixuri ca să grăbim procesul, nu congelăm produse. De sărbători luăm exact comenzile pe care putem să le onorăm, chiar dacă din această cauză am mai avut și clienți nemulțumiți, dar facem doar cât putem.

La cofetărie avem produse la care avem termen de valabilitate 24 de ore. De exemplu vara noi nu facem eclere deloc pentru că acea cremă este cea mai perisabilă dintre toate și se poate întâmpla să fermenteze în mașina clientului până ajunge acasă. Ni s-a întâmplat asta și atunci am hotărât să sistăm producția de eclere în luna mai și să reîncepem în septembrie", a menționat fondatoarea lanțului de cofetării. 

Fosta actriță susține că primește cereri de francizare, dar nu vrea să facă acest lucru cu brandul Cuptorul Moldovencei, deoarece îl consideră un "business mult prea stufos" și mai greu de controlat. Pentru francizare, antreprenoarea a lansat brand mai mic ― Glazurai ― care vinde doar anumite produse, mai ușor de făcut și cu un termen de valabilitate mai lung.

"Am tot primit solicitări de pentru franciza Cuptorul Moldovencei. Ne-am gândit că e un business mult prea stufos ca să fie ușor de francizat și am conceput Glazurai, care vinde doar prăjituri de casă și prăjituri de cofetărie pentru că sunt mai puține variabile de controlat și în felul acesta e mai ușor să putem să-l dăm mai departe. 

Noi ne așteptăm ca undeva pe la finalul lui 2020 să ajungă spre maturitate și după asta vom începe pregătirea pentru francizare. Vom lucra cu oameni specializați ca să pregătim produsul pentru francizare", spune Nicoleta Hrițcu. 

Parallax

Vizualizari
10468
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri