Ovidiu D. Popica

Crowdfunding: Un kit compact de conversie în bicicletă electrică adună aproape 800.000 de dolari.

Thumbnail

Un startup britanic specializat pe tehnologie pentru biciclete electrice a reușit să adune aproape 800.000 de dolari prin crowdfunding pentru ”cel mai mic kit din lume” ce transformă o bicicletă normală într-una electrică.

Swytch este deja la a doua campanie de finanțare pe Indiegogo; cu prima, în 2017, a atras peste jumătate de milion de dolari de la aproape 1800 de susținători.

A doua campanie, a diversificat opțiunile cu mai multe variante de putere pentru baterie - deci autonomie mărită - și câteva accesorii în plus.

În a doua campanie de crowdfunding, proiectul britanicilor a depășit deja de aproape 11 ori ținta de finanțare (25.000 de dolari) și mai are încă o lună la dispoziție pentru a aduna bani de la susținători. 

Care este ideea Swytch: Video

Kit-urile de conversie pentru e-bikes nu sunt o noutate iar China este unul dintre furnizorii activi. Kit-ul clasic - roată, motor, controller, accesorii - se găsește și la prețuri sub 200 de euro fie pe site-urile asiatice de e-commerce fie pe Amazon sau Ebay. 

La cele mai multe însă, grupul de baterii nu este inclus și, în funcție de puterea și tensiunea motorului, bateriile pot dubla prețul. 

Soluția interesantă cu care vine startup-ul britanic este un pachet, cât o mică gentuță, care se montează/demontează pe ghidonul bicicletei cu un conector special. 

Pachetul conține bateriile și controler-ul (n.r. - modulul electronic care gestionează motorul electric) care se poate scoate foarte simplu și rapid. Bateriile se încarcă cu ajutorul unui încărcator asemănător unui laptop.

 

 

Potrivit descrierii proiectului, pachetul de bază, universal, conține:

  • Janta față pe dimensiuni la alegere

  • Motorul electric pe magneți, de 250W, montat pe jantă

  • Pachetul de baterii litiu-ion, de 180Wh, 1.5kg

  • Montura specială pentru baterii și senzorul de pedală

  • Încărcătorul pentru baterii

  • Startup-ul susține că, în versiunea de bază, kit-ul de conversie pentru e-bike oferă o viteză maximă de 25 km/h, o autonomie de 35 de Km,  iar o încărcare durează 3 ore.

Pentru cei care finanțează proiectul în campanie (early bird), kitul de bază este oferit la 394 de dolari. 

Fondatorul, Oliver Montague, un absolvent de inginerie al Universității Oxford, s-a declarat adeptul soluțiilor simple. "Transportul electric trebuie să devină mult mai convenabil, utilizatoriilor nu le trebuie bluetooth pentru bicicletele electrice", a explicat el într-o declarație pentru BBC, secțiunea de tehnologie.

La campania anterioară, Swytch și-a convins suținătorii, printr-un video demonstrativ realizat cu unul dintre inginerii săi, cât de rapid și simplu se poate instala kit-ul de conversie.

 

Precauții și verificări la crowdfunding

Proiectele finanțate prin crowdfunding sunt riscante pentru susținători mai ales în cazul celor aflate în stadiu de prototip și atunci când organizatorii campaniei nu au un istoric cu produse livrate, conform cu (sau măcar aproape de) promisiunile din prezentările de marketing.

Așa că, înainte de a susține cu bani un proiect e bine să ții cont de câteva lucruri:

  • Prezentarea transparentă a echipei de fondatori, a firmei care promite livrarea produselor, istoricul acesteia, alte campanii derulate, sunt lucruri care n-ar trebui să lipsească la o minimă documentare, înainte de a da banii.

  • Recenziile și comentariile postate de finanțatori precum și actualizările sau răspunsurile la diferite întrebări publicate de titularii campaniei sunt indicii utile despre seriozitatea proiectului.

  • Sunt cazuri de proiecte Indiegogo - mai ales gadget-uri - care au fost, de fapt, produse ieftine din China ”rearanjate” cu prezentări de marketing atent și convingător realizate. 

  • Unele proiecte au consumat prea mult timp pe traseul idee-prototip-produs final și au lăsat loc unor clone făcute în grabă și scoase la vânzare pe mari marketplace-uri de către antreprenori mai iuți de mână. 

  • Au fost și proiecte care nu au putut respecta promisiunile din campania de finanțare: fie au livrat foarte târziu, fie produsul nu era ce promitea, fie au fost cazuri în care finanțatorii nu au primit chiar nimic.

  • Indiegogo atenționează utilizatorii, chiar în pagina de finalizare a tranzacției: ”crowdfunding nu înseamnă shopping”. Pentru această formă de finanțare se utilizează termenul de ”donație” respectiv ”beneficiu”/”stimulent” (n.r. - perk, în engleză).

  • ”Sprijinirea unui proiect nu garantează că vei primi stimulentul” promis, atenționează clar Indiegogo, de la care poți cere returnaera banilor, înainte de închiderea campaniei.

  • După închidere, returnarea banilor e responsabilitatea titularului de campanie și e la discreția acestuia, potrivit avertismentului Indiegogo.

Citește mai multe despre Crowdfunding:

Crowdfunding în România: Cum se procedează cu taxele în cazul antreprenorilor care strâng bani pe net

Crowdfunding: Noi reguli UE pentru platformele prin care se strâng bani pe internet

​VIDEO A adunat 150.000 de dolari pe Kickstarter si ne-a spus cum se face. Atentie la "gloata furioasa"

Cum ajunge pe butuci o firma de drone finantata cu zeci de milioane de dolari. Drona Lily s-a prabusit. Cu procurorii pe urme!

Crowfunding. Cea mai rapida finantare: 1 milion lire sterline in 96 secunde

O firmă românească strânge bani pe platforma de crowdfunding Indiegogo pentru a produce tacâmuri pentru persoanele care suferă de artrită

10 antreprenori români își pot finanța afacerile printr-o nouă platformă de crowdfunding: Înscrieri online

Parallax

Vizualizari
1503
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri