A.M.
Un startup britanic a atras un milion de lire sterline, prin intermediul unei campanii de crowdfunding, in 96 de secunde din momentul lansarii, adica, in medie, 10.000 lire sterline pe secunda. 1861 oameni au contribuit la finantare, stabilind un record mondial.
Mondo, o companie londoneza, isi propune sa schimbe modul in care britanicii folosesc sistemul bancar. Startupul isi propune sa devina o “banca digitala”, o tendinta tot mai pronuntata in ultimii doi ani, adresandu-se unui public tinta obisnuit sa foloseasca telefonul mobil si satul de frustrarile generate de modul in care interactioneaza cu bancile traditionale.
Noua banca primise deja, anul trecut, o finantare de doua milioane lire sterline de la Passion Capital. Noua “runda” de investitii, mai putin ortodoxa, ii transforma pe investitorii din campania-record in actionari ai bancii si le ofera acces la platforma inainte de lansarea oficiala. La campania de crowdfunding s-a putut contribui cu sume intre 10 si 1.000 lire sterline.
Succesul de care se bucura Mondo e demonstrat de rapiditatea cu care a crescut in mai putin de un an. Anuntata oficial in vara anului trecut, numara, in prezent, o mie de utilizatori care testeaza serviciile bancii digitale, adaugandu-se insa si o lista de asteptare de alti 30.000 de viitori clienti. De la sfarsitul lunii noiembrie 2015 si pana in prezent, utilizatorii care testeaza serviciul au cheltuit peste un milion de lire sterline.
Mondo este gandita ca o banca ale carei servicii sunt folosite de pe mobil, fara insa a ignora cardurile. Fiecare utilizator primeste un card pe care il poate folosi pentru cumparaturi. Totusi, cele mai importante servicii sunt in aplicatia de smartphone.
Printre functiile Mondo, se remarca o serie de date statistice, printre care cheltuielile zilnice, tranzactiile – carora le sunt atasate “etichete” in functie de magazin, de exemplu, aranjand cheltuielile pe categorii precum “mancare”, “iesit in oras”, “shopping” -, grafice cu cheltuielile in functie de zilele lunii, dar si o vizualizare “geografica” a cheltuielilor, pe fundalul unei harti interactive.
In functie de istoricul platilor, aplicatia atrage atentia atunci cand cresc facturile si ofera cifre comparative (de exemplu, cat ai cheltuit in saptamana curenta fata de saptamana anterioara) si notificari atunci cand se imputineaza banii din cont.
O alta functie este aceea de a bloca un card sau contul direct din aplicatie, pentru cazuri precum pierderea sau furtul cardului sau, de ce nu, cand ramai cu prea putini bani in cont si urmeaza perioada unor plati recurente, precum cele prin direct-debit, in care un furnizor de servicii isi “trage” automat banii din cont. Pe de alta parte, Mondo va include si un serviciu de creditare precum cel de overdraft, la o dobanda similara mediei pietei bancare, dar fara comisioane aditionale.