Denisa Crăciun

Un startup fondat în UK de 3 români obține 3,3 milioane Euro finanțare și face angajări

Thumbnail

Startup-ul Neurolabs, fondat de 3 antreprenori români, a obținut o investiție de aproape 3,3 milioane de euro într-o rundă de finanțare condusă de fondul de capital de risc LAUNCHub Ventures, la care au mai participat și Lunar Ventures, Techstart și 7% Ventures din Londra.

Neurolabs este un startup fondat în 2018, în Marea Britanie de antreprenorii Paul Pop, care este și CEO-ul companiei, Remus Pop (COO) și Patric Fulop (CTO).

Firma vrea să folosească investiția obținută pentru a-și extinde operațiunile. Totodată, startup-ul intenționează să facă angajări.

Cei trei tineri antreprenori ardeleni s-au întâlnit în urmă cu 9 ani, în Scoția, studiind la Universitatea din Edinburgh. Startup-ul a fost fondat la Londra, dar acum are birouri la Edinburgh și la Cluj-Napoca.

Compania își propune democratizarea Computer Vision „împachetând-o într-o soluție disponibilă” pentru companii, soluție care depășește barierele de adopție a acestei tehnologii.

Practic, Neurolabs construiește algoritmi de recunoaștere a obiectelor, antrenați cu date sintetice de calitate înaltă, generate la scară în medii virtuale, folosind tehnici proprii. Soluția este disponibilă pentru companiile care nu au acces la date și au bugete mici.

„Generarea datelor sintetice nu se traduce automat în funcționarea algoritmilor computer vision. Este un proces de învățare în sine și l-am perfecționat de mai bine de 2 ani”, susține CEO-ul și fondatorul Paul Pop.

Neurolabs susține că a dezvoltat o soluție ce permite specialiștilor și dezvoltatorilor din domeniul IT să construiască, la rândul lor, soluții de computer vision la fel de ușor precum construiesc un site web.

„Adunăm cel mai mare „depozit” de produse 3D din retail, cu scopul de a ajunge la peste 100.000 de produse anul acesta. Cerul este limita: un proces simplificat de a adăuga orice produsul existent în baza noastră de date în câteva minute”, mai spune Paul Pop.

Startup-ul a evoluat în ultimele 18 luni și a adăugat în portofoliul său de clienți retailerul Auchan.

„Este evident că datele sintetice sunt cel mai eficient mod de a vă antrena algoritmii și de a dezvolta rapid aplicații computer vision”, a spus Stan Sirakov, General Partner la LAUNCHub Ventures.

„Echipa Neurolabs a dovedit un avantaj puternic în detectarea obiectelor în aplicații din diferite industrii”, a mai spus acesta.

Activitatea Neurolabs, startup fondat de trei antreprenori români

În 2019, românii au fost acceptați într-un accelerator de afaceri spaniol, după ce au realizat o soluție de machine vision, bazată pe deep learning și date generate sintetic, pentru supermarketuri.

Cu ajutorul sistemului Neurolabs, marile rețele comerciale pot să monitorizeze foarte atent produsele alimentare de la raft și o serie întreagă de variabile, pentru a înțelege și a prezice care dintre mărfuri se vând mai repede sau mai lent.

Astfel, hipermarketurile pot evita mai bine situațiile în care produsele alimentare foarte perisabile se strică la raft, ca urmare a variațiilor bruște ale cererii din partea consumatorilor.

Parallax

Vizualizari
1400
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri