Claudiu Zamfir
Un startup românesc care dezvoltă o tehnologie bazată pe inteligență artifcială (AI) a câștigat premiul-investiție de 350.000 de euro pus la bătaie la competiția internațională Spotlight 2024, din cadrul conferinței How to Web, de la București.
Investiția obținută, joi, de startup-ul FigVision este acordată de fondurile de investiții Startup Wise Guys (originar din Estonia), Underline Ventures și Gapminder VC (ambele din România).
FigVision a fost fondat în anul 2024, de Andrei Manolache (CEO) și Robert Drăguțoiu (CTO).
Echipa a dezvoltat un asistent bazat pe inteligență artificială, care își propune să scurteze fluxul de lucru pentru liber-profesioniștii din domeniul designului și pentru departamentele de proiectare din companii. Instrumentul AI transformă orice captură de ecran în componente Figma complet editabile și receptive.
La Spotlight 2024, românii au concurat cu cele mai promițătoare start-up-uri din Europa de Est, potrivit unui comunicat How to Web.
Un scurt video (reel) cu Andrei și Robert, filmat la BT Stup:
Ajunsă la ediția a 14-a, conferința How to Web 2024 a reunit peste 3.000 de participanți, reprezentând 840 de companii, dintre care 50% din top management (executivi C-level și VP), inclusiv 600 de start-up-uri și 200 de investitori.
Ediția din acest an a facilitat 2.500 de întâlniri și a conectat persoane de decizie cu cei care construiesc tehnologiile viitorului.
„Rolul conferinței How to Web evoluează împreună cu dinamica și obiectivele regiunii. Observăm o nevoie tot mai mare a companiilor de toate dimensiunile, pentru antreprenori, fondatori și investitori de a avea contextul necesar pentru a se conecta și a descoperi resurse care le pot accelera creșterea și oportunitățile. Suntem extrem de onorați că am avut atât de mulți participanți din întreaga lume, care ne-au spus că au găsit exact ceea ce căutau pe parcursul acestor două zile”, a declarat Monica Zara, Head of Conference How to Web, citat în comunicat.
Ediția din 2024 a reunit peste 100 de speakeri care au abordat teme esențiale precum dezvoltarea de produse, UX, inginerie, vânzări, marketing și strategii de investiții. April Dunford, liderul global în poziționare de produse tehnologice, a discutat despre strategii eficiente de vânzare, în timp ce Fonz Morris a condus dezbateri captivante despre designul experienței utilizatorului. Chris Heilmann s-a axat pe viitorul tehnologiilor open web, Andy Budd a abordat leadershipul în design, iar Staffan Helgesson, un important investitor de tip VC, a oferit perspective valoroase despre scalarea start-up-urilor.
La conferință, a fost lansat și Programul GO GLOBAL, dezvoltat de Upgrade100 și How to Web, care va sprijini start-up-urile în extinderea lor pe piețele internaționale.
Programul avansat de accelerare este conceput de compania Arieli Capital, fiind lansat şi în România în cadrul unui parteneriat coordonat de Upgrade 100 alături de How To Web, cu sprijinul strategic al AmCham (American Chamber of Commerce) și cu susținerea Raiffeisen Bank România.
Principalele centre de dezvoltare ale Arieli Capital sunt Tel-Aviv, New York și Londra.
În alte două țări europene, Italia și Slovenia, precum și în statul american Utah, acest program de accelerare a făcut deja posibile investiții de sute de milioane de dolari. Programul e în curs de lansare și în Cehia.
Acceleratorul propune antreprenorilor la început de drum „conectarea proiectelor locale la ecosisteme de investiții globale”.
Cele mai potrivite pentru acest accelerator de afaceri sunt startup-urile care îndeplinesc două condiții principale:
Programul de accelerare are o durată de 5 luni – și constă într-o preselecție, stabilirea finaliștilor și, apoi, un stagiu intens care va avea loc la Milano, Italia, în primăvara anului viitor.
În acest interval, antreprenorii ale căror aplicații vor fi selectate pentru finală – numărul vizat pentru România fiind între 8 și 12 startup-uri – se vor întâlni cu investitori și experți globali de top.