Claudiu Zamfir

Idee de afacere în România: comerț online cu haine de lux second-hand, cu 300.000 euro investiție

Thumbnail

O antreprenoare cu experiență managerială în Vodafone România și UiPath a obținut o investiție de 300.000 de euro și a lansat o platformă online pe care utilizatorii vând și cumpără haine de lux second-hand, în unele cazuri recomandate de vedete și influenceri români.

DRESSINGZ este un marketplace cu haine SH de lux, lansat de Romina Tăzlăoanu și Alexandru Andrieș. Romina are o experiență de peste 20 de ani în companii ca Vodafone România (încă de când era Connex) și UiPath, ocupând poziții de management pe zona de branding, marketing și comunicare. La rândul său, Alexandru este cofondator al unor startup-uri ca EuCeMananc (acum Tazz by Emag) sau Car-Rush.

Ei au strâns deja o primă rundă de finanțare pre-seed de 300.000 de euro, pentru lansarea DRESSINGZ, conform unui comunicat transmis miercuri StartupCafe.ro.

Înainte de sfârșitul anului 2022, antreprenorii spun că „vor opta” pentru o a doua rundă de fianțare, pentru extinderea europeană a marketplace-ului.

DRESSINGZ susține că oferă comunității sale de utilizatori posibilitatea de a-și vinde hainele pe care nu le mai poartă.

Totodată, amatorii de branduri de lux vor putea să cumpere articole de premium SH, autentificate de experți, la un preț cu pana la 80% mai mic față de prețul lor de noi.

Cum funcționează DRESSINGZ

Procesul de vânzare al unui produs pe DRESSINGZ este complet digitalizat și 100% securizat, susține marketplace-ul:

  1. Orice utilizator poate înscrie un articol spre vânzare pe platformă sau în aplicație, cu doar câteva clicuri, accesând site-ul web www.dressingz.com sau în aplicație.
  2. Vânzătorul completează un formular rapid și intuitiv, încarcă imagini (făcute cu smartphone-ul), trece prețul de listare și articolul fashion este gata de vânzare. Înainte însa de a fi listat pe site, articolul este verificat de experții DRESSINGZ, specializați în autentificare de lux, pe baza fotografiilor încărcate de utilizator. Unele articole, după ce sunt vândute, ajung la sediul DRESSINGZ pentru verificare fizică, înainte de a ajunge în mâinile cumpărătorului.
  3. Vânzătorul expediază gratuit produsul vândut, accesând eticheta gratuită de transport (AWB) din contul său de pe platformă, iar curierul ridică pachetul în 24 de ore.
  4. Vânzătorul primește banii în aprox. 5 zile lucrătoare de la livrarea produsului, conform acestui marketplace.

În plus, cumpărătorii au ocazia să ia produse care au fost purtate de vedete și influenceri sau care sunt recomandate de stiliști cunoscuți.

Unul dintre ei este apreciatul stilist Ovidiu Buta, care este si consultantul de styling DRESSINGZ. Mirela Bucovicean, Alexandru Abagiu, Cristina Craciun, Gabriela Atanasov, Silvia Cristescu sau Maria Marinescu sunt alte exemple. Ei au și participat la o campanie prin care 30% din încasări au fost donate către Crucea Roșie pentru susținerea populației ucrainene afectate de războiul Rusiei împotriva Ucrainei.

Marketplace-ul de haine SH are își asumă și o misiune de protecțe a medului, prin modelul său de business. Prin revânzarea hainelor vechi, se conservă resurse, cu beneficii pentru natură. În plus își propune să doneze pe termen lung 10% din profituri către cauze de susținere a mediului.

Din această perspectivă, platforma românească seamănă cu unicornul lituanian Vinted, evaluat deja la 3,5 miliarde de dolari.

Parallax

Vizualizari
3346
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri