Claudiu Zamfir
O antreprenoare cu experiență managerială în Vodafone România și UiPath a obținut o investiție de 300.000 de euro și a lansat o platformă online pe care utilizatorii vând și cumpără haine de lux second-hand, în unele cazuri recomandate de vedete și influenceri români.
DRESSINGZ este un marketplace cu haine SH de lux, lansat de Romina Tăzlăoanu și Alexandru Andrieș. Romina are o experiență de peste 20 de ani în companii ca Vodafone România (încă de când era Connex) și UiPath, ocupând poziții de management pe zona de branding, marketing și comunicare. La rândul său, Alexandru este cofondator al unor startup-uri ca EuCeMananc (acum Tazz by Emag) sau Car-Rush.
Ei au strâns deja o primă rundă de finanțare pre-seed de 300.000 de euro, pentru lansarea DRESSINGZ, conform unui comunicat transmis miercuri StartupCafe.ro.
Înainte de sfârșitul anului 2022, antreprenorii spun că „vor opta” pentru o a doua rundă de fianțare, pentru extinderea europeană a marketplace-ului.
DRESSINGZ susține că oferă comunității sale de utilizatori posibilitatea de a-și vinde hainele pe care nu le mai poartă.
Totodată, amatorii de branduri de lux vor putea să cumpere articole de premium SH, autentificate de experți, la un preț cu pana la 80% mai mic față de prețul lor de noi.
Procesul de vânzare al unui produs pe DRESSINGZ este complet digitalizat și 100% securizat, susține marketplace-ul:
În plus, cumpărătorii au ocazia să ia produse care au fost purtate de vedete și influenceri sau care sunt recomandate de stiliști cunoscuți.
Unul dintre ei este apreciatul stilist Ovidiu Buta, care este si consultantul de styling DRESSINGZ. Mirela Bucovicean, Alexandru Abagiu, Cristina Craciun, Gabriela Atanasov, Silvia Cristescu sau Maria Marinescu sunt alte exemple. Ei au și participat la o campanie prin care 30% din încasări au fost donate către Crucea Roșie pentru susținerea populației ucrainene afectate de războiul Rusiei împotriva Ucrainei.
Marketplace-ul de haine SH are își asumă și o misiune de protecțe a medului, prin modelul său de business. Prin revânzarea hainelor vechi, se conservă resurse, cu beneficii pentru natură. În plus își propune să doneze pe termen lung 10% din profituri către cauze de susținere a mediului.
Din această perspectivă, platforma românească seamănă cu unicornul lituanian Vinted, evaluat deja la 3,5 miliarde de dolari.