Lovit grav criza COVID-19, sectorul HoReCa mai produce încă afaceri noi și inovatoare, în România. Iată 9 echipe de antreprenori selectate la cea de-a doua ediție a acceleratorului HoReCa Business Accelerator.
120 de aplicanți s-au înscris la preselecția pentru acceleratorul dezvoltat de dezvoltat în România de Hospitality Culture Institute, dublu față de ediția din 2020.
Au fost selectați 9 participanți: 7 sunt startup-uri, iar 2 sunt simple idei de afaceri, pe domenii de tehnologie, servicii și producție.
„Este greu să faci business în HoReCa în această perioadă și, ca să te numeri printre cei care performează, trebuie să arăți claritate atunci când identifici rolul tău în piață, oportunitățile și riscurile existente. De asemenea, trebuie să inovezi și să-ți asumi rolul de deschizător de drumuri și, implicit, de educare a pieței”, a declarat Robert Agarici, coordonatorul HoReCa Business Accelerator.
Afacerile acceptate în cohorta a II-a a HoReCa Business Accelerator:
Chefs of Romania - Alexandru Rada . Platformă online cu ajutorul căreia utilizatorii pot contracta chefi cu experiență pentru proiecte gastronomice private
- MeeTrip - Elena Luiza Oprea . Marketplace B2B de comercializare a experiențelor turistice. Atracțiile locale vor fi vândute către consumatorul final prin intermediul partenerilor: hoteluri, pensiuni, agenții de turism, firme de organizări evenimente.
- Bcheese - George și Florin Borsaru . Un business creat de doi frați, bazat pe conceptul de Cloud Kitchen, unde clienții își comandă mancarea online pe toate aplicațiile de Food Delivery disponibile, dar pot veni și în locație să ridice comanda, sau să plaseze una. Acest cloud kitchen prepară doar Mac’n'Cheese și oferă 6 toppinguri diferite pentru acesta.
- FlatWhite - Paul Moca și Ovidiu Katai. Platformă online de management al proprietăților, dornică să transforme cazarea într-o experiență plăcută pentru turiști, prioritizând siguranța și confortul lor.
- In Spirit - Silvia Serban, Andreea Stefanuca, Constantin Stefanuca, Radu Cristian Serban. Producție de băuturi carbogazoase non-alcoolice și slab-alcoolice cu inserții de distilate botanice, organice, fără zahăr, fără conservanți, fără adaosuri.
- Vocea Clientului - Alex Oprisan. Vocea Clientului este un SaaS (software as a service) care ajută afacerile cu prezență fizică (restaurante, hoteluri, cafenele, clădiri, etc) să primească feedback direct, acționabil și privat de la clienți sau vizitatori, cu scopul de a monitoriza și îmbunătăți calitatea serviciilor.
- Anika Fried Chicken - Alexandru Dumitru și Andrei Popa. Bucătarul anului 2019 potrivit Gault&Millau, Alexandru Dumitru și somelierul Andrei Popa s-au înscris la HoReCa Business Accelerator cu un concept de servire dezvoltat în pandemie: Anika Fried Chicken sau, cu alte cuvinte, comfort food bazat pe pui marinat și prăjit în mai multe variante. Toate ingredientele sunt gătite de la zero în bucătăria Anika – brioșe, gofre și gogoși de casă, creme, sosuri, murături, legume coapte și garnituri iar puiul folosit este crescut responsabil, la fermă.
- Tonic Blend - Cristian Cîrloganu. Tonic-Blend este un producător local de kombucha, o băutură cu o istorie de milenii care începe sa fie redescoperită din ce în ce mai mult și în zilele noastre, odată cu creșterea interesului oamenilor pentru o alimentație sănătoasă.
- Booking Mania - Robert Răducanu. Booking-Mania este un marketplace de turism care pune în contact direct unități de cazare și firme de rent a car cu potențiali clienți interesați de astfel de servicii. Inovativitatea constă în opțiunea de Recenzii Video pentru clienți, integrată în cadrul unei aplicații mobile și care creează o experiență ghidată, reală și interactivă.
Pentru antreprenori urmează 6 saptamani de workshopuri online, la finalul cărora va exista un pitch de finanțare, în care fiecare echipă poate primi investiții private de peste 100.000 de euro din partea fondurilor de investiții și a investitorilor tip angel care participă în program.
De asemenea, antreprenorii pot câștiga unul dintre cele 3 granturi de câte 5.000 de euro, pentru digitalizarea businessurilor, un grant de 2000 de euro pentru cel mai bun pitch de finanțare sau unul din cele 3 granturi de 3.500 de euro, ca discount la achiziționarea unor produse software.
HoReCa Business Accelerator este un program susținut de companii ca foodpanda, Unicredit, Hygienium, Bit Soft.