Redacția StartupCafe.ro
Banca Transilvania se implică în dezvoltarea educaţiei în agribusiness şi în creşterea afacerilor de familie din domeniul agriculturii prin lansarea programului Agro Intergeneration, în parteneriat cu Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca (USAMV). BT şi USAMV pregătesc terenul pentru un viitor cât mai rodnic prin cursuri destinate dezvoltării competenţelor în domeniul tehnologiei, managementului şi marketingului în domeniul agricol.
Angajamentul Băncii Transilvania este să contribuie la repoziţionarea agriculturii în România prin educaţie, finanţare, creşterea tehnologizării şi a specializării. Pentru BT, modernizarea agriculturii înseamnă ca antreprenorii să fie tot mai mult în zona de monitorizare a tehnologiei, iar utilajele şi maşinile să fie cele care lucrează. Efectul este, pe de o parte, productivitate mai mare, iar pe de altă parte, impact mai mic asupra mediului. În acest context, educaţia în agribusiness şi susţinerea spiritului antreprenorial sunt esenţiale pentru creşterea afacerilor de familie.
Cei 22 de cursanţi care fac parte din programul Agro Intergeneration fac parte din familii care sunt clienţi BT agribusiness, implicaţi în business-ul părinţilor, în 16 judeţe. Programul începe în această săptămână şi se derulează pe parcursul unui an universitar, pe module despre gestiunea fermei, management financiar, leadership, marketing, inovaţie în agricultură etc. Cursurile sunt susţinute de profesori din cadrul USAMV Cluj-Napoca, de specialişti din diferite domenii şi de persoane din echipa băncii.
ţii în acelaşi business înseamnă familii mai unite, împărtăşirea experienţelor şi a bunelor practici, complementaritate. Pentru familie şi comunităţile din care fac parte înseamnă un model, un nume dus mai departe, competitivitate mai mare, prosperitatea noii generaţii şi locuri de muncă”.
Migrarea forţei de muncă în străinătate, interesul diminuat faţă de activităţile agricole, îmbătrânirea populaţiei, nevoia de sinergie şi de profesionalizare pentru o abordare modernă a agriculturii sunt câteva dintre cauzele incertitudinii în ceea ce priveşte succesiunea în agribusiness-urile de familie.
Banca Transilvania se implică în susţinerea educaţiei din domeniul agriculturii din 2013, prin burse acordate studenţilor de la USAMV Cluj-Napoca, Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Constanţa şi Craiova.
Cu peste 31.000 de clienţi agribusiness, BT are aproape 18% din această piaţă şi este cel mai mare susţinător al agriculturii româneşti.