Contestații și clarificări la ajutoarele de stat din Măsura 1 și Măsura 2

Faza contestațiilor și a clarificărilor este foarte importantă pentru solicitanții de ajutoare de stat de câte 2.000 de euro din Măsura 1 și de câte 2.000-150.000 de euro prin Măsura 2, iar Ministerul Economiei a publicat o serie de instrucțiuni de depunere a documentelor în portalul online de granturi.

 
 


La Măsura 1:

La Măsura 2:

Extras din Procedură:

6.1.(1) Verificarea documentelor depuse on-line se va face din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii: solicitările vor fi verificate în ordinea numărului RUE, în baza documentelor justificative încărcate în aplicație. Solicitanţii care nu îndeplinesc criteriile administrative și de eligibilitate prevăzute la art. 3 la prezenta procedură, vor primi decizii de respingere a cererii de finanțare.
(2) Aplicanții au obligația de a urmări informațiile referitoare la program postate pe site-ul ministerului. Se pot solicita clarificări, aplicantului fiindu-i transmisă Scrisoare de solicitare clarificări pe adresa de email înregistrată în aplicația electronică. Clarificările solicitate se trimit la emitent în 3 zile lucrătoare de la transmitere. Netransmiterea clarificărilor solicitate în termen conduce la respingerea proiectului.
(3) Dacă în urma analizei documentației integral completate se constată neconcordanţe sau că informaţiile declarate de solicitant nu sunt complete/ corecte/reale, solicitantul va primi decizie de respingere a cererii de finantare.
6.2. În conformitate cu dispoziţiile Legii nr.554/2004 a contenciosului administrativ, în situaţia în care solicitantul se consideră vătămat într-un drept al său sau într-un interes legitim, acesta are dreptul de a urma procedura prevăzută în aceste situaţii.
6.3. Înainte de a se adresa instanței de judecata, solicitantul trebuie sa urmeze procedura plângerii prealabile.
6.4. Solicitantul se poate adresa AIMMAIPE de care aparține, formulând o contestaţie, în termen de 5 zile calendaristice de la data transmiterii actului administrativ pentru neîndeplinirea condiţiilor din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii, veridicităţii şi conformităţii celor înscrise în formularul de înscriere on-line cu documentele justificative depuse.
6.5. (1) Contestaţia se formulează în scris şi va cuprinde:
datele de identificare ale solicitantului;
obiectul contestaţiei;
motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază contestaţia;
dovezile pe care se întemeiază;
semnătura reprezentantului legal.
(2) Contestația se poate formula în orice etapă de implementare (verificare, semnare contract de finanțare, depunere decont, certificare cheltuieli, efectuare plăți, monitorizare, raportare) cu respectarea prevederilor de la art. 6.5.(1)
6.6 Pentru soluţionarea contestaţiilor, se va constitui o Comisie de contestaţie din cadrul AIMMAIPE, formată din membrii care nu au participat la procesul de verificare al documentației pentru care s-a depus contestație.
6.7. Termenul de soluţionare este de 3 zile lucrătoare de la data primirii contestaţiei. Comunicarea soluţionării contestaţiei se va face prin email/front office.