Claudiu Zamfir
Ministerul Economiei a publicat vineri o nouă formă, a doua, a proiectului de procedură de implementare a Măsurii 3 - granturi pentru investiții de câte 50.000-200.000 Euro pentru firmele mici și mijlocii (IMM). Printre modificări se numără introducerea comisionului limitat pentru consultanții care fac proiectele în rândul cheltuielilor eligibile, cu o limită. Sunt publicate și anexele, printre care formularul cu planul de investiții.
Față de proiectul de procedură publicat anterior, noua variantă a propunerii Ministerului Economiei prevede anumite modificări.
„Cheltuiala cu consultanţa pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării în cadrul prezentei măsuri şi pentru implementarea proiectului de investiții este eligibilă în valoare de maxim 10.000 lei” - aceasta este una dintre prevederile noi.
În vechea formă a OUG era prevăzut un coș de 10% din totalul cheltuielilor eligibile din priect care cuprindea mai multe cheltuieli însumate, printre acre și consultanța și managementul de proiect.
Bugetul total al Măsurii este de 550 de milioane de euro, pachet care cuprinde fonduri de la Uniunea Europeană, fonduri de la bugetul de stat, precum și aportul propriu al beneficiarului.
Bugetul fără componenta de contribuție proprie alocat pe cele opt Regiuni de dezvoltare este:
Din acești bani se vor acorda fonduri nerambursabile de câte 50.000-200.000 de euro pentru microîntreprinderi și firme mici și mijlocii (IMM). Lista domeniilor eligibile este cuprinsă în anexa 3 a Ordonanței de urgență 130/2020.
Aportul propriu al beneficiarului la cheltuielile eligibile este de minimum 30% în București și județul Ilfov și minimum 15% în restul țării.
Proiectul de procedură trebuie aprobat prin ordin al ministrului Economiei și publicat în Monitorul Oficial.
Ulterior, Ministerul Economiei va publica pe site anunțul de deschidere a sesiunii de depunere a proiectelor, iar apoi se va deschide sesiunea propriu-zisă.
Încă din 15 septembrie s-a deschis platfrma electronică, permițând crearea de profiluri de utilizatori cu parolă. În sesiunea de cerere a finanțării, care va urma, se va efectua completarea formularului electronic de înscriere – plan de investiții (Anexa 1) în vederea obţinerii finanţării, pe link-ul: https://granturi.imm.gov.ro
Descarcă de AICI noua propunere de procedură și anexele pentru Măsura 3 - granturi de investiții pentru IMM.
Descarcă de AICI Scema de ajutor de stat, Soldul operațiunilor de comerț de la INS și alte documente utile.
Formularul cu planul de investiții:
Plan Investitii Formular by Claudiu on Scribd
Sesiunea de depunere a cererilor de finanțare (etapa a doua) va fi deschisă începând cu ora 10.00 a primei zile de înscriere, timp de 10 zile lucrătoare de la demararea înscrierii în Program, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului - conform noii propuneri de procedură.
Proiectul de pe site-ul Ministerului Economiei îl contrazice astfel pe ministrul Virgil Popescu, cel care, miercuri, îi spunea premierului Orban că perioada de înscriere va dura 30 de zile.
Tot ministrul Popescu spunea că și Măsura 3 va fi deschisă până la finalul lunii octombrie, dar după o zi secretarul de stat Liviu Rogojinaru a arătat că sesiunea ar urma să fie pornită cândva în săptămâna 2-8 noiembrie 2020.
Data de la care este activă a doua etapă de înscriere în cadrul măsurii “Granturi pentru investiții acordate IMM-urilor” se comunică pe site-ul instituţiei cu cel putin 3 zile înainte de data începerii procesului de înregistrare propriu-zis.
Cel puțin momentan, grila de evaluare este cea cuprinsă în OUG 130/2020, anexa 4.
Firmele care vor fi selectate la finanțare vor putea solicita plata valorii contractelor/cheltuielilor efectuate prin metode similare cu mecanismele cererilor de plată și/sau, după caz, mecanismul cererilor de rambursare, astfel cum sunt acestea prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/2015, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 105/2016, cu modificările și completările ulterioare.
Pentru mecanismul rambursării cheltuielilor efectuate, beneficiarii vor putea solicita credite-punte de la băncile partenere în program.
Propunerea de procedură Măsura 3:
Proiect Masura 3 by Claudiu on Scribd
ART. 12 În cazul în care prin bugetul măsurii nu se acoperă sumele necesare finanţării proiectului, administratorul de Program este exonerat de orice răspundere.
:( NO COMMENT / Am rămas SPEECHLESS la o astfel de prevedere
”precum și orice alte categorii de cheltuieli care sunt în legătură cu proiectul de investiții care face obiectul contractului de finanțare;”
CE FACEM CU DOCUMENTELE GENERATE DE PLATFORMĂ CARE CONȚIN INFORMAȚII ERONATE??
Era bine de prins un articol prin care neconcordanțele puteau fi corectate în etapa de evaluare sau la semnarea contractului.