Cate startupuri ajung sa valoreze miliarde de dolari si de cate runde de finantare e nevoie
Utilizator neî… (neverificat)

Cate startupuri ajung sa valoreze miliarde de dolari si de cate runde de finantare e nevoie

Imagine principala
Cate startupuri ajung sa valoreze miliarde de dolari si de cate runde de finantare e nevoie

Daca ar fi sa-ti imaginezi drumul startupurilor catre succes sub forma unei palnii, cate sanse crezi ca are afacerea ta sa iasa pe celalalt capat in urma inghesuielii tuturor? Ei bine, sansele sa ajungi miliardar sunt undeva pe la 1% potrivit unui studiu CB Insights.



In studiu, au fost analizate datele unui esantion de 1.027 startupuri care au accesat finantari de tip seed (prima investitie, de crestere) in 2009 si 2010, urmarindu-le evolutiile pana in noiembrie 2015. Printre acestea, se numara si “unicorni” precum Uber sau Instagram, care au ajuns, astazi, sa fie evaluate la miliarde de dolari.



Care au fost rezultatele? Mai putin de 40% dintre companiile care au accesat o investitie minora au ajuns sa primeasca o noua runda de investitii, ceea ce spune, de fapt, ca mai bine de jumatate dintre aceste afaceri au murit, dupa toate probabilitatile.



Dintre cele 411 startupuri ramase, doar 232 (23% din totalul initial) au mai beneficiat de o finantare, iar la a patra runda de finantari au ajuns doar 90 (9%). Pentru rundele cinci si sase, cifrele arata 34 (3%), respectiv 9 (1%).



Practic, in ultimii sase ani, doar noua companii din peste o mie au reusit sa ajunga la o evaluare de peste un miliard de dolari. De retinut insa si faptul ca asta nu inseamna ca celelalte companii au murit. In raport, se precizeaza ca 77% dintre companii fie au murit, fie sunt pe cale sa moara ori au atins un stadiu in care se autosustin si nu au mai necesitat runde noi de investitii.



Totodata, CB Insights precizeaza ca, dupa investitia de tip seed, e mai usor sa atragi a doua runda de finantare decat pe cea precedenta, drept dovada si faptul ca doar 40% dintre startupurile analizate au reusit sa mai atraga o investitie dupa cea de tip seed. In plus, media investitiei de tip seed in cazul companiilor luate in calcul este de 500.000 dolari, spre deosebire de sumele mult mai mici practicate in Europa in acest stadiu de dezvoltare.

Parallax

Vizualizari
24
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings