Cinci slide-uri obligatorii in prezentarea catre investitorii de la care încerci să obții finanțare
Utilizator neî… (neverificat)

Cinci slide-uri obligatorii in prezentarea catre investitorii de la care încerci să obții finanțare

Imagine principala
Cinci slide-uri obligatorii in prezentarea catre investitori

Intr-o intalnire cu un antreprenor, unui investitor se decide in mai putin de 20 minute daca ideea merita sa fie finantata. Investitorul Tony Conrad, fondator al True Ventures, cu un capital de 600 milioane dolari si investitii in companii precum Fitbit, Automattic (WordPress) sau BrightRoll, recomanda ca esentialul unei prezentari in vederea atragerii unei finantari sa se regaseasca in maximum cinci slide-uri.


Potrivit Entrepreneur.com, Conrad recomanda ca prima intalnire cu un potential investitor sa fie fata in fata, pentru a afla mai multe despre experienta fiecaruia si pentru a gasi mai multe lucruri in comun si a avea un punct de plecare mai “prietenos” in conversatie. De asemenea, el recomanda sa se evite folosirea unui proiector si sa fie folosit mai degraba un laptop atunci cand e prezentata ideea.


Din experienta sa, un investitor isi pierde atentia dupa cinci sau sase slide-uri si nu are nevoie de mai mult de 20 minute pentru a trece prin toate materialele introductive. Tocmai de aceea, el recomanda numerotarea fiecarui slide (1/10, 2/10 etc.) si evitarea introducerii, inca de la inceput, a unora cu informatii irelevante in prima instanta.


In plus, in medie, o intalnire antreprenor-investitor dureaza 30-45 minute. Daca antreprenorul reuseste sa acopere in 20 minute întreaga prezentare, ramane suficient timp pentru a afla feedback-ul investitorului, obiectivele sale si mai multe detalii despre zonele sale de interes.


Care sunt cele slide-urile esentiale


Prima pagina a unei prezentari trebuie sa contina logo-ul companiei, data intalnirii si numele investitorului caruia ii prezinti ideea, folosind, eventual, si o imagine reprezentativa pentru afacere. In momentul intalnirii, se recomanda ca aceasta “coperta” sa fie deja deschisa pe laptop.


Primul slide important ar trebui sa fie despre echipa si o imagine sumara a companiei, cu cifrele importante: cat de mare e investitia cautata, cand a fost lansata afacerea, fotografii ale oamenilor-cheie si a investitorilor anteriori sau ale mentorilor. Potrivit lui Conrad, acesta este unul dintre cele mai importante doua slide-uri, iar prezentarea echipei este cu atat mai importanta cu cat investitorul vrea sa stie de ce are calificarile necesare pentru a rezolva problema care a generat ideea.


Al doilea slide este despre cifre si evolutie: ce performante a inregistrat produsul sau serviciul din momentul lansarii, date acumulate de la utilizatorii care au testat, etapele dezvoltarii, inclusiv numarul de fani de pe paginile din retelele sociale. Aceste cifre demonstreaza interesul fata de produsul sau serviciul dezvoltat si nevoia lui in piata.


Cel de-al treilea slide este despre viziune si oportunitate in piata. Mai exact, este al doilea cel mai important slide si cel care trebuie sa contina planurile de dezvoltare si care sa demonstreze ca planurile anterioare au functionat, cu atat mai mult daca s-au folosit niste tipare similare, care au inregistrat rezultate bune.


Al patrulea slide e despre produs si ar trebui pus accentul pe partea vizuala. Fie e vorba despre un mod de a demonstra cum functioneaza produsul, fie proiectii sau chiar schite, daca acesta inca nu a fost dezvoltat. Tony Conrad recomanda antreprenorilor sa repete discursul de cate ori e nevoie pana il pot prezenta intr-un mod coerent si usor de inteles pentru partenerul de discutie.


Al cincilea slide important trebuie sa contina strategia de intrare pe piata si modul in care produsul sau serviciul isi poate creste cota.


Nu in ultimul rand, investitorul american recomanda ca orice alte informatii pe care antreprenorul le considera lamuritoare sa fie integrate ulterior. Totodata, el spune ca prezentarea nu ar trebui sa-l plictiseasca pe interlocutor, ci ar trebui sa fie creativa si sa fie reprezentativa pentru personalitatea antreprenorului.

Parallax

Vizualizari
129
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings