Claudiu Zamfir

Anunț important la Schema HoReCa: Beneficiarii să-și deschidă cont distinct la banca pentru care au optat, să-și poată primi ajutorul de stat

Thumbnail

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului reamintește, luni, beneficiarilor Schemei HoReCa faptul că, pentru a putea intra în posesia granturilor, „au obligația” de a deschide cont distinct, destinat programului, la banca parteneră pentru care au optat în formularul de înscriere - aceasta în cazul în care nu au făcut deja acest lucru.

„Adresam rugămintea ca deschiderea conturile de grant să se facă  cu celeritate, întrucât bugetul programului este anual, iar sumele neachitate beneficiarilor înainte de data de 31.12.2021 se vor întoarce la bugetul de stat, neputând fi acordate ulterior.  Pentru informarea beneficiarilor care încă nu au deschis conturile dedicate măsurii de sprijin atât băncile partenere, cât și agențiile teritoriale pentru IMM, atragere de investiții și promovare a exportului au inițiat apeluri telefonice, în vederea fluidizării procesului de plata și încadrarea în termenul amintit, 31.12.2021” - a precizat MAT, într-un comunicat oficial.

Plățile din cadrul Schemei HoReCa se efectuează prin intermediul băncilor comerciale partenere în program sau prin ordonanțare individuală, în contul ce cuprinde grupul de cifre 50.70, deschis de către operatorii economici la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază teritorială îşi au sediul sau la care sunt luaţi în evidenţă fiscală, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare în funcție de opțiunea întreprinderii solicitante.

Plățile au început să fie efectuate în conturile beneficiarilor din data de 20 decembrie 2021. Pentru început, firmele primesc doar prima tranșă, de 46,87% din ajutoarele contractate, fiind disponibil un buget de 1 miliard de lei pentru plăți. Tranșa a doua, de 53,13% din suma atribuită (1,2 miliarde de lei în total), va veni în anul 2022, prin noul buget aprobat.

Beneficiarii au obligația menținerii activității pe o perioadă de minim 6 luni de la data primei plăţi sau 12 de luni de la data primei plăţi, în cazul în care valoarea grantului este mai mare de echivalentul în lei al sumei de 200.000 euro.

Totodată, se impune achitarea cu prioritate a obligațiilor fiscale către bugetul central, iar până la finalul perioadei de monitorizare, în urma achitării obligațiilor fiscale către bugetul central, beneficiarul are obligația de a încărca în aplicația electronică certificatul fiscal care atestă lipsa datoriilor și dovada plății  - a mai precizat MAT, anterior.

Pentru detalii, consultați și Procedura de implementare a schemei de ajutoare de stat pentru sectorul HoReCa.

8.369 de beneficiari s-au calificat la finanțare în Schema HoReCa, iar 1827 de solicitanți au fost respinși.

 

 

Parallax

Vizualizari
2346
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri