Redacția StartupCafe.ro
A patra grupă de cursanți a început programul Agro Intergeneration, inițiativă a Băncii Transilvania și a Universității de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca, destinată dezvoltării competenţelor în agribusiness.
Cei aproape 30 de participanți fac parte din familii care sunt clienți BT agribusiness din 14 județe. Contribuția băncii pentru fiecare dintre cursanți este de 1.400 de euro.
Agro Intergeneration se derulează pe parcursul a șase luni și este organizat pe module susținute de profesori de la USAMV Cluj-Napoca. Participanții au ocazia să învețe despre administrarea afacerii, management financiar, leadership, inovație și marketing în agricultură. Experiența este completată de înâlnirile cu fermierii invitați la cursuri, precum și de posibilitatea de a vizita ferme din străinătate.
„Vedem că preluarea și continuarea afacerilor de familie este o provocare pentru agricultură, dar și pentru alte domenii, de aceea interesul participanților față de Agro Intergeneration, lansat de BT și de USAMV Cluj-Napoca în 2020, ne bucură foarte mult. Programul este angajamentul Băncii Transilvania de a susține agricultura și prin alte modalități decât prin finanțare și consultanță. Îi susținem pe cei care susțin România” – afirmă Sorin Ignat, Director Agribusiness, Banca Transilvania.
BT și USAMV și-au propus prin acest program să crească o comunitate pregătită să contribuie la perpetuarea fermelor, respectiv afacerilor de familie din domeniul agriculturii. Schimbul de generații, prin atragerea tinerilor în agricultură, reprezintă, de asemenea, unul dintre obiectivele Politicii Agricole Comune a UE 2023-2027, iar agricultura și zonele rurale sunt esențiale pentru Pactul Verde European. Mai multe generaţii în acelaşi business poate însemna o abordare mai modernă a agriculturii, complementaritate, precum și ocazia de a fi, ca familie, un model pentru comunitatea din care face parte.
Sursele incertitudinii privind succesiunea în agribusiness-urile de familie în România au legătură mai ales cu mentalitatea, structura demografică și migrarea forţei de muncă. Conform datelor Comisiei Europene:
Banca Transilvania este cel mai mare susținător al agriculturii românești, cu peste 40.000 de clienți și circa 20% cotă de piață. Angajamentul său este să contribuie la repoziționarea acesteia prin educație, finanțare și contribuție la creșterea tehnologizării și specializaării, pentru a ajuta tranziția către un sector agricol sustenabil și competitiv.