Claudiu Zamfir

Banca Transilvania și BRD, singurele bănci românești în TOP 500 branduri bancare ale lumii

Thumbnail

Banca Transilvania și BRD sunt singurele bănci românești prezente în topul mondial al celor mai valoarase branduri bancare la nivel mondial din anul 2020, publicat luni de compania britanică de evaluare și consultanță  Brand Finance.

Cea mai mare bancă din România, Banca Transilvania, urcă 100 de poziții în clasamentul Brand Finance Banking 500 pe anul 2020, până pe locul 339, „pe valul dezvoltării organice și al consolidării achizitiei Bancpost”, spun consultanții de la Brand Finance , într-un comunicat remis StartupCafe.ro.

Comparativ cu anul trecut, Banca Transilvania este în top 10 global ca ritm de creștere al valorii și al fortei brandului – cu o creștere de 53% în valoarea de brand, până la 370 milioane de dolari, și intrand pentru prima dată în teritoriul 'triplu-A' cu indicele de forță a brandului (AAA-).

România este reprezentată în acest an de două bănci în clasamentul Banking 500, BRD intrând pe locul 434 cu o valoare de 234 milioane de dolari.

Thumbnail

„Brandul Banca Transilvania culege roadele orientării către segmentul IMM, care este cel mai dinamic segment al economiei românești, precum și ale unor achizitii bine gândite și bine executate, adiacente dezvoltării organice. Banca este bine plasată, inclusiv prin pașii pe care îi întreprinde în extinderea regională, pentru a naviga un mediu economic intern mai stabil dar în decelerație”, spune Mihai Bogdan, Managing Director Brand Finance Romania.

Cele mai valoroase 4 branduri bancare din lume sunt chinezești:

  • 1. Industrial and Commercial Bank of China - ICBC - 80,7 miliarde dolari
  • 2. China Construction Bank - 62,6 miliarde de dolari
  • 3. Agricultural Bank of China - 54,6 miliarde dolari
  • 4. Bank of China - 50,6 miliarde dolari

După acestea, în clasamentul mondial vin 4 bănci americane:

  • 5. Wells Fargo - 40,9 miliarde dolari
  • 6. Bank of America - 35,3 miliarde dolari
  • 7. CITI - 33,1 miliarde dolari
  • 8. JPMorgan Chase - 31,2 miliarde dolari

De altfel, băncile din China și SUA generează împreună peste 50% din valoarea totală a clasamentului Banking 500.

Valoarea totală a clasamentului Brand Finance Banking 500 înregistreaza prima contracție anuală din 2009 încoace, de la 1360 miliarde USD în 2019 la 1330 miliarde USD în acest an.

Thumbnail
Top 20 branduri bancare valoroase

Cumulat, Bancile europene au pierdut 7% în valoare, mai mult decât oricare altă regiune; HSBC iese din top 10 după o scădere de 4%, iar scăderile de valoare au afectat bănci de renume ca Deutsche Bank (-17%), UBS (-14%), BNP Paribas (-10%), Barclays (-8%), și Credit Suisse (-8%).

Pe de altă parte, așa numitele 'challenger banks' sunt în ascensiune – de exemplu Virgin Money crește cu 49%, iar Shawbrook cu 73%.

De asemenea, anumite bănci din Europa Centrală și de Est continuă un trend pozitiv: Banca Transilvania (+53%), OTP Bank (Ungaria) (+33%) și VTB Bank (Russia) (+32%).

Ce este un brad? Brandul este definit ca fiind un activ necorporal (intangibil) de marketing care include, dar fără a se limita la, nume, termeni, semne, simboluri, logouri și desene, folosite pentru a identifica bunuri, servicii sau entități, prin crearea unor asocieri și imagini distinctive în mintea părților interesate (stakeholders), generând astfel valoare/beneficii economice.

Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obține un proprietar prin licențierea brandului pe piața liberă. Brand Strength Index măsoară eficacitatea performanței unui brand în raport cu competiția.

Brand Strength (forța brandului) măsoară eficacitatea performanței unui brand în raport cu competiția. În acest scop analizăm investiția de marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienții/consumatorii, angajații și alte părți interesate) și respectiv impactul acestora în performanța de piață.

Parallax

Vizualizari
4038
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri