Restricții și recomandări oficiale în stare de alertă coronavirus COVID-19: Hotel, pensiune, hostel
Claudiu Zamfir

Restricții și recomandări oficiale în stare de alertă coronavirus COVID-19: Hotel, pensiune, hostel

Thumbnail

Statul a publicat sâmbătă în Monitorul Oficial recomandări, dar și restricții ferme de funcționare a structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare, pe perioada stării de alertă pentru prevenirea extinderii epidemiei de coronavirus COVID-19.

Ordinul nr. 1.731/832/2020 al ministrului Economiei și al ministrului Sănătății (privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS CoV-2 și pentru asigurarea desfășurării activităților în condiții de siguranță sanitară în domeniul economiei, pe durata stării de alertă), face o serie de recomandări hotelierilor:

1. Hotelierii vor lua măsuri de protejare împotriva COVID-19, acordând atenție, în special, următoarelor: cazarea oaspeților, serviciile conexe (servicii de alimentație, curățenie), și interacțiunile specifice (oaspeți-oaspeți, personal-oaspeți și personal-personal).

2. Fiecare membru al personalului hotelier trebuie să respecte cu strictețe măsurile de bază pentru protejarea împotriva COVID-19, cum ar fi: igiena mâinilor, distanțarea fizică, evitarea atingerii ochilor, nasului și a gurii, respectarea igienei respiratorii și respectarea recomandării de a rămâne acasă și de a solicita asistență medicală medicului de familie, dacă are simptome specifice bolii.

3. Echipa de management trebuie să dezvolte un plan de acțiune, adaptat situației, și să îl pună în aplicare, în conformitate cu recomandările autorităților locale și naționale de sănătate publică, având ca scop prevenirea cazurilor, gestionarea eficientă a cazurilor, și atenuarea impactului în rândul clienților și al personalului.

4. Planul de acțiune trebuie să cuprindă, în principal, următoarele:

  • a) optimizarea comunicării între conducere și personal, pentru a predefini o politică de informare a oaspeților, dar și pentru a furniza și obține rapid informații cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare și pentru a cunoaște situația în orice moment;
  • b) optimizarea comunicării între conducere și client, prin postere informative, pentru a crește impactul mesajelor-cheie în rândul oaspeților, inclusiv promovarea igienei mâinilor (spălarea pe mâini timp de cel puțin 20 de secunde, pe toate părțile mâinii) și igiena respiratorie. De asemenea, personalul de la recepție trebuie să fie suficient de bine informat cu privire la COVID-19, astfel încât să își poată îndeplini sarcinile în condiții de siguranță și să poată preveni o posibilă transmitere a COVID-19 în cadrul unității. Acesta trebuie să fie în măsură să informeze oaspeții cu privire la politica unității în materie de măsuri preventive adoptate sau alte servicii ce pot fi solicitate de oaspeți (de exemplu, servicii medicale și farmaceutice disponibile în zonă sau în unitate). În plus, acesta ar trebui să sfătuiască oaspeții cu simptome respiratorii să stea în camerele lor, până când vor fi consultați de către un medic - conducerea se va ocupa imediat de aceasta -, și să poată oferi recomandări de igienă de bază, dacă este nevoie. Personalul de la recepție trebuie să asigure accesul la informații oficiale, actualizate, cu privire la călătoriile către și dinspre țările sau zonele cu transmitere (COVID-19) prin consultarea periodică a site-ului Institutului Național de Sănătate Publică (INSP) - www.insp.gov.ro;
  • c) politica de ocupare a camerelor, privind persoanele însoțitoare, în situația în care există un caz suspect de COVID-19 (conform definiției de pe site-ul INSP). Pentru astfel de cazuri, în cadrul recepției, trebuie să fie disponibile imediat numerele de telefon ale direcției de sănătate publică județene/a municipiului București, pentru a putea fi utilizate ori de câte ori există posibilitatea ca un oaspete să fie bolnav;
  • d) în cadrul recepției trebuie să existe o trusă medicală care să conțină:– dezinfectant/șervețele cu efect antibacterian pentru curățarea suprafețelor (șervețele);– măști pentru față/ochi (separate sau combinate, scut facial, ochelari de protecție). Trebuie menționat că măștile faciale de unică folosință pot fi utilizate o singură dată (a se consulta Recomandările privind utilizarea măștii);– mănuși (de unică folosință);– șorț de protecție (de unică folosință);– halat medical lung, cu mâneci lungi;– sac de unică folosință pentru deșeuri (pericol biologic).Trusa medicală va fi pusă la dispoziția cadrelor medicale solicitate pentru consultul cazurilor suspecte de boală;
  • e) promovarea măsurilor de distanțare socială, curățarea mâinilor și igiena respiratorie:– distanțarea socială presupune abținerea de la îmbrățișare, pupat sau strângerea mâinilor în cadrul interacțiunilor cu oaspeții, dar și cu personalul. Aceasta presupune menținerea unei distanțe de cel puțin 1 m și evitarea oricărei persoane care tușește sau strănută;– igiena mâinilor înseamnă spălarea mâinilor în mod regulat și riguros cu apă și săpun și dezinfecția cu un dezinfectant de mâini pe bază de alcool; se recomandă dezinfectarea mâinilor după orice schimb de obiecte (bani, carduri de credit) cu oaspeții;– se va evita atingerea ochilor, nasului și a gurii cu mâinile neigienizate;– igiena respiratorie înseamnă acoperirea gurii și a nasului cu pliul cotului sau cu un șervețel, atunci când cineva tușește sau strănută; șervețelul utilizat trebuie aruncat imediat într-un coș de gunoi cu capac;
  • f) monitorizarea oaspeților din unitate care pot fi bolnavi se va face cu respectarea reglementărilor privind protecția datelor cu caracter personal și a dreptului la viață privată și confidențialitate. Personalul de la recepție ar trebui să înregistreze toate incidentele relevante pe care le constată, cum ar fi cererile pentru consultații medicale. Aceste informații vor ajuta oaspeții, prin: recomandări adecvate, facilitarea depistării din timp și gestionarea rapidă a cazurilor suspectate, împreună cu autoritățile sanitare locale. Personalul de la recepție trebuie să aibă o abordare discretă în privința acestor informații și ar trebui să asigure faptul că doar conducerea și serviciile medicale vor evalua situația și vor lua deciziile corespunzătoare;
  • g) serviciile tehnice și de mentenanță asigurate, conform reglementărilor în vigoare (aprovizionare cu apă, ventilație, iluminat etc.). Se va urmări să existe suficient săpun și soluții dezinfectante.

Pe lângă aceste recomandări, Ordinul prevede și interdicții, cum sunt cele referitpare la partea de restaurant, cafenele și baruri, a căror funcționare rămâne restricționată inclusiv în cadrul hotelurilor și pensiunilor.

Măsuri de restricționare temporară a unor tipuri de activități în uniățile de cazare:

  • a) Nu vor funcționa într-o primă etapă restaurantele, barurile, cafenelele și cofetăriile din incinta hotelului. Servirea mesei se va face în regim room-service. Este preferabil să se folosească tacâmuri și veselă de unică folosință.
  • b) Locurile de joacă special destinate copiilor vor fi închise.
  • c) Locurile special amenajate pentru fitness, saune, piscină interioară etc., din incinta hotelurilor, în această primă etapă, rămân închise.
  • d) Spălarea și dezinfecția suprafețelor din camere și spații comune se vor face mai frecvent decât de obicei, cu soluții dezinfectante pe bază de alcool sau clor, avizate conform legii. În cazul în care, în cadrul hotelului, în rândul personalului sau oaspeților apare un caz confirmat de COVID-19, se va contacta direcția de sănătate publică județeană/a municipiului București pentru efectuarea anchetei epidemiologice și stabilirea măsurilor care se impun.
  • e) Folosirea lifturilor va fi făcută doar dacă este strict necesar și numai de către cel mult două persoane odată, care vor purta măști de protecție în tot timpul folosirii liftului. Este recomandabil ca cele două persoane să fie din aceeași familie.
Parallax

Vizualizari
4027
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings