Denisa Crăciun

3 aplicații pentru vedete social media

Thumbnail

În ultimii ani, antreprenorii români au lansat tot mai multe platforme pentru creatorii de conținut online. Astfel de afaceri atrag finanțări mari de la grupurile de investitori și au în plan extinderea la scară globală. Săptămâna trecută, platforma FameUP a obținut o finanțare de 2,5 milioane de euro de la un grup de investitori și de la fondatorul UiPath Daniel Dines, unul dintre cei mai bogați români.

Care este rolul acestor platforme? Ajută vedetele de rețelele sociale să câștige bani sau produse ori servicii gratuite în diverse domenii, în schimbul unor postări pe conturile lor de social media. Astfel, persoanele care sunt active în mediul online și au un număr mare de urmăritori, pot obține remunerații din story-uri (online) ce promovează produse ori servicii ale unor branduri cunoscute sau nou lansate.

3 exemple de platforme pentru influenceri

  1. FameUP

Platforma FameUP, fondată de antreprenorul ieșean Ionuț Pătrășcoiu, conectează vedetele locale de rețele sociale cu diverse brand-uri, pentru a colabora. Influencerii pot utiliza în platformă doar conturi de Instagram, însă pe viitor vor fi introduse și conturi de Facebook sau TikTok.

FameUP a fost gândită pentru a ajuta influențatorii locali, adică acele persoane care au un cont de social media între 500 și 10.000 de urmăritori și vor să evolueze în mediul online. Platforma îi încurajează pe cei care își petrec timpul virtual și își poartă urmăritorii cu ei peste tot (prin postările de pe Instagram), să își „monetizeze” activitatea sau să fie răsplătiți cu diverse produse.

Deținătorul unui cont de Instagram, cu un număr mare de followeri, poate să colaboreze cu branduri locale care îi plătesc pentru publicitate, cu un produs sau serviciu.

De celaltă parte, FameUP obține banii astfel: dacă un utilizator (influencer) al aplicației și-a setat un preț de 90 de cenți sau de euro pe story, platforma va procesa un tarif de 35%/postare.

Până în acest moment, pe FameUP s-au înscris aproape 5.000 de afaceri și peste 12.000 de influenceri locali.

  1. MOCAPP

Startup-ul MOCAPP, deschis de Florin Grozea, fost membru al formației Hi-Q, în 2017, este o platformă destinată brandurilor, care se pot promova rapid cu ajutorul influencerilor de pe rețelele sociale.

Rețeta MOCAPP este simplă: automatizează relația dintre influențatori și branduri, oferind firmelor partea de research, automatizare a contractelor și a plăților, raportare, analiză de performanță și statistici.

În 2020, platforma reunea peste 700 de influenceri din România, Republica Moldova și alte 5 țări și cuprindea peste 190.000 de date despre vedetele de rețele sociale, link-uri, statistici, onorarii etc.

Platforma operează prin firma Mocapp Digital SRL, înregistrată în județul Ilfov și în 2020 a avut o cifră de afaceri de 388.522 lei.

  1. Product Lead

Product Lead este o platformă de marketing pe rețelele sociale, utilizată de influențatori și firme și dezvoltată de compania românească Techinfluence.

Platforma oferă un flux intelligent, optimizat și conectat, ce ajută echipele de marketing să facă față mai multor activități la un cost mic, economisind timp.

Pe lângă aceste beneficii, startup-ul constănțean facilitează accesul firmelor la crearea de conținut de marketing pe rețelele sociale și oferă analiză a datelor sociale, integrări și automatizare.

La fel ca FameUP și MOCAPP, Product Lead ajută influencerii să își monetizeze conținutul din social media oferindu-le acces la brandurile cu care platforma colaborează.

Startup-ul transformă imaginile din social media în unele vandabile, cu pinuri și link-uri, astfel încât publicul să cumpere tot ce îi arată infuențatorul lor preferat.

Alexander Stoica – Marcu, business development manager (BDM) Product Lead, spunea într-un interviu acord StartupCafe.ro că platforma „este un software as a service cu prețuri de la 99 de euro pe lună, în care brandurile pot să folosească tehnologia noastră”.

Platforma funcționează astfel: influencerii obțin de la branduri un comision din vânzările pe care le generează, iar Product Lead percepe niște procente din acel comision.

În martie 2021, MOCAPP estima că piața de publicitate online din România avea o valoare de 377 de milioane de euro, spre deosebire de cea a vecinilor noștri bulgari, unde piața era estimată la 89 de milioane de euro.

MOCAPP arată că volumul de business derulat cu ajutorul creatorilor de conținut din România este de circa 8 – 12 milioane de euro anual. Potrivit platformei, un influencer din România câștigă între 60 și 1.400 de euro per postare, onorariu valabil pentru cei care au audiențe de peste 100.000 de followers pe Instagram.

Parallax

Vizualizari
1266
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri